Kapotte bougies

suffie

Well-Known Member
Ik had mijn dr70 gemonteerd (met standaard pakkingen (de alu voetpakking ook)), reed super.
Maar elke keer na 50 km rijden ging die inhouden en uiteindelijk heel erg stotteren en dan viel die uit.
Dan moest er een nieuwe bougie in (verschillende geprobeerd) en reed die weer prima, tot ongeveer 50 km en begon het weer overnieuw.
Ik heb ook al een andere bobine van een andere scooter geprobeerd die het gewoon goed moet doen, maar mocht niet helpen.

Nu zit mijn std cillinder er weer op, en die blijft het wel gewoon doen (trekt wel kl*te nu je sneller gewend ben).

Weet iemand wat het probleem kan wezen ?
 
Advertisement - register to remove this

membraanplaten zou ik niet weten, zijn gewoon nog standaard
keerringen zijn ook nog standaard
koppakking is gewoon goed
geen carbarateurverwarming klopt ja, is dit zo erg ?
olie is gewoon standaard mengsel (dus niet mixxen, maar met oliepomp)
 
Beetje vreemd, carb verwarming kan niet zo zijn, alleen als die koud is soms gas blijft hangen.

DR70 met std cilinder scheelt niet zo veel, alleen met sproeier... maar dat mag bougie niet kapot gaan?
 
Beetje vreemd, carb verwarming kan niet zo zijn, alleen als die koud is soms gas blijft hangen.

DR70 met std cilinder scheelt niet zo veel, alleen met sproeier... maar dat mag bougie niet kapot gaan?



zeer zeker wel , als je carburateurverwarming het niet doet rijdt ie eerst goed ,na een aantal kilometer zal die gaan stotteren en uitvallen vaak , soms blijft het gas hangen , het gebeurd vooral bij lage temperaturen net boven nul als het erg vochtig is.

de hittegraad boeit btw niet zoveel.

std membraanplaten kun je beter wel even vervangen door carbon platen,aangezien de std stalen platen nogal eens kapot gaan met 70cc (soms met alle gevolgen van dien)

verder moet je de cilinder monteren met 1 pakking , degene die erbij zit.
 
Back
Top