Kapot snoertje

Meesss

New Member
Hallo iedereen,
Ik vraag me al een tijdje af wat dit snoertje is wat naar een apparaatje loopt dat bijna tegen de koppeling aan zit is. Hij is ook bijna door zoals je ziet. Kan ik dit gewoon doorknippen of is dit erg belangrijk ?
Groet mees2A5D0920-FB0D-4DEB-8EF7-6D6994FE7DD7.jpegEBD686FA-E25E-4550-90CF-3CE0CA2603C2.jpeg
 

Attachments

  • 01B07216-7DCE-4C57-991C-8495D514AABB.jpeg
    01B07216-7DCE-4C57-991C-8495D514AABB.jpeg
    124.1 KB · Views: 2
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet om welke scooter dit gaat maar zo te lezen aan je omschrijving en de foto van het "apparaatje" gaat het hier om de cartersensor.
Dit type begrenzer zit meestal op Chineesjes.
Deze sensor meet de frequentie waarmee de nok(jes) op de koppelingsbel langs de sensor gaan.
MAW deze sensor meet de snelheid van je scooter en geeft deze door aan de CDI.
Als de pulstrein die afgeven wordt door deze sensor aan de cdi een bepaalde frequentie/snelheid te boven gaat, zal de cdi de ontsteektiming niet meer vervroegen en de scooter zal dus niet meer sneller kunnen.

Het is dus de snelheidsbegrenzer van je scooter.

Afknippen is geen probleem, je scooter rijdt dan onbegrensd en kan sneller dan de toegestane maximum snelheid.
Het kan echter ook zijn dat de vorige eigenaar deze sensor al heeft afgekoppeld bij de cdi, dan reed je scooter al onbegrensd!
 
Ik weet niet om welke scooter dit gaat maar zo te lezen aan je omschrijving en de foto van het "apparaatje" gaat het hier om de cartersensor.
Dit type begrenzer zit meestal op Chineesjes.
Deze sensor meet de frequentie waarmee de nok(jes) op de koppelingsbel langs de sensor gaan.
MAW deze sensor meet de snelheid van je scooter en geeft deze door aan de CDI.
Als de pulstrein die afgeven wordt door deze sensor aan de cdi een bepaalde frequentie/snelheid te boven gaat, zal de cdi de ontsteektiming niet meer vervroegen en de scooter zal dus niet meer sneller kunnen.

Het is dus de snelheidsbegrenzer van je scooter.

Afknippen is geen probleem, je scooter rijdt dan onbegrensd en kan sneller dan de toegestane maximum snelheid.
Het kan echter ook zijn dat de vorige eigenaar deze sensor al heeft afgekoppeld bij de cdi, dan reed je scooter al onbegrensd!
Post automatically merged:

Hallo Sparky,
Gaat om een Chineesje idd, fosti grande.
Heel erg bedankt voor de uitleg! Ik zal hem ontkoppelen want zit alleen maar in de weg.
Nogmaals bedankt!
Groet, Mees
 
Back
Top