Kap reviseren?

Aschwin

Ownage!
Hej,

Ik had niks te doen en besloot m'n onderkap eens te herstellen na een val van vorig jaar

IMG_0008.JPG


Alleen vroeg ik me af met wat ik dat het beste kan doen?
Krassen zijn ook redelijk diep.

Misschien zijn er tips/trucs?
 
Advertisement - register to remove this

gewoon plamuren en licht opschuren zou het normaal wel moeten doen...
Zo heb ik ook mijn kappen van de tph125cc weer puntgaaf gekregen...
Dit is de tube die ik heb gebruikt:
DSC01042_up.jpg
 
zandstralen 8P

zonder gein,

schoonmaken
schuren
schoonmaken
plamuren
schoonmaken
schuren
schoonmaken
spuiten

je ziet al, schoonmaken is erg belangrijk. stof en siliconen zijn wel de laatste die je op je oppervlakte wilt hebben.
 
Originally posted by Karoshi gewoon plamuren en licht opschuren zou het normaal wel moeten doen...
Zo heb ik ook mijn kappen van de tph125cc weer puntgaaf gekregen...
Dit is de tube die ik heb gebruikt:
*plaatje*

wat zijn nou de voor-/nadelen van tube- en spuitplamuur?
 
Originally posted by $aint
wat zijn nou de voor-/nadelen van tube- en spuitplamuur?

de toepassing oftewel het is bedoeld voor verschillende dingen

spuitplamuur gebruik je voor het spuiten, om het echt glad te krijgen en het verwerkt en schuurt makkelijker
 
Last edited:
Hey ik heb nu dus m'n kap gespoten gisteravond afgemaakt en laten drogen maar toen ik net ging kijken bij de kap en hem wilde pakken, plakte hij als een gek? Is de kap nog niet droog? Of wat moet ik doen? :?
 
Originally posted by AscH
Hey ik heb nu dus m'n kap gespoten gisteravond afgemaakt en laten drogen maar toen ik net ging kijken bij de kap en hem wilde pakken, plakte hij als een gek? Is de kap nog niet droog? Of wat moet ik doen? :?

Waar heb je hem gespoten?
Ws. is het daar veels te koud..
 
Ik ben eens in de sneeuw onderuit gegaan met mn X8r-s. Daarna was ik een stuk kap kwijt. Er zat een behoorlijk gat in en dat heb ik dus met polyester dichtgemaakt.

Daarna polyester plamuur er overheen gesmeerd (met verharder) Die plamuur kun je daarna ook nog goed bijschuren.

IMG0233.jpg

IMG0235.jpg


Dit zou ik dus ook doen als je een scheur hebt in je kappen.
Ik heb toendertijd eens gehoord dat men een scheur dicht maakt met een soldeer apparaat. Dat heb ik zelf ook geprobreerd maar die scheur zit er nu weer in. Dit vind ik vooral zonde als je net klaar bent met je kappen en dat je ze gespoten hebt.

In dat geval zou ik dus ook polyester gebruiken.

(dit is meer als toevoeging van het topic.)

Als ik jouw was zou ik hem een paar laagjes spuiten wanneer je alles geschuurt hebt (eventueel ook nog een grondlaag /primer erop)

Daarna schuren met 1200 korrel. En weer opnieuw spuiten. Dan lijkt het net een spiegel, als het goed is:p
 
als je hard plastic kappen hebt (ABS plastic) trilt plamuur weer los, dat had ik op mijn gpr.... was 2 weken mooi en toen zag je de scheuren weer, zonde van het werk :(
 
Back
Top