Kantonrechter

BLammerts

Well-Known Member
Hallo,

Als je na invordering van je rijbewijs naar de kantonrechter moet... wat kan je dan verwachten? Ik heb mijn rijbewijs in die tijd alweer terug... maar wat die rechter dan nog wil doen weet ik niet.
Weet iemand hier meer over?

Groeten Bob
 
Advertisement - register to remove this

Dat licht aan de volgende dingen:

- Je hebt een zeer ernstige overtreding gemaakt.
- Je hebt herhaaldelijk een ernstige overtreding gemaakt.

Ze kijken ook naar je verleden op het gebied van verkeers overtredingen.

Als je meerdere keren de zelfde overtredingen hebt gemaakt kom je er meestal niet vanaf met alleen een geld boete.
 
Ik heb 35km/h te hard gereden buiten de bebouwde kom. ik reed op de rijbaan en niet op het fietspad omdat het fietspad te glad was naar mijn inziens.
En ik heb eerder een bekeuring gehad voor 27km/h te hard rijden.

De rechter heeft een uitspraak gedaan en dat was 2 maanden mijn rijbewijs kwijt. In de tijd dat ik moet voorkomen heb ik mijn rijbewijs alweer terug.

Maar waarom ik nu moet voorkomen is mij onduidelijk. Ik heb mijn straf toch al gehad met die 2 maanden mijn rijbewijs kwijt te zijn?
 
zoals just me al zei alles word in het geheel bekeken, hij kan opnieuw je rijbewijs invorderen.
ook al denk ik niet dat hij dat doet.
 
Ik neem aan dat je rijbewijs direct is ingevorderd toen je 37km te hard reed?

Is er toen binnen 10 dagen beslist dat je het rijbewijs pas na 2 maanden terug kreeg?

Want de beslissing die gemaakt wordt binnen 10 dagen na invordering staan los van de officier van justitie.

Je kan sowieso een geldboete verwachten, misschien ook nog een voorwaardelijke rij ontzegging, als je echt pech hebt krijg je weer een rij ontzegging.

Let er wel op dat meer dan 30km te hard je ook een punt op je rijbwijs kost :p
 
nou, ik reed 79 waar je 45 mocht (gecorrigeerd) maar ze hebben niks over mijn rijbewijs gezecht en hoefde ook niet voor te komen =] dat was trouwens een van me eerste boetes in 2 weken ongeveer 600 aan boetes... later weer eentje van over de 30 te hard die wou trouwens wel me rijbewijs innemen maar daar heb ik me uitgeluld :)
 
ik had hetzelfde

2 maanden rbw kwijt
280 voorwaardelijke boete (2 jaar geldig).

kanton rechter is niks bijzonders. een paar man die een verhaaltje doen, altijd zeggen dat je fout was. eerlijk blijven!!
dan zegt de officier de uitlslag en je mag weer gaan
 
Back
Top