This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kan schroefdraad gerepareerd worden

Thomas_Hoyle

Raketje
Kan schroefdraad gerepareerd worden, een paar binnnen schroef draden heb ik stuk gedraaid met de ratel vanwege vuil of teveel kracht zetten met vastdraaien.

Ik heb ook geen gevoel hiervoor, wat is de definitie van vast?

Kan ik dit met speciale tools repareren?
 
Waarom zou een precieze berekening niet nauwkeurig zijn?

Voor 99.9% van de toepassingen hoeft het ook niet zo super precies te zijn. Het wijkt altijd wel wat af. Het gaat er vaak ook meer om dat alle bouten met dezelfde kracht vast zitten.
 
klopt en 1kg is geen 10N, maar 9,81N
De momenten die ze in de handleiding aangeven zijn richtlijnen en zodat niet iemand denk dat hij/zij een m8 bout op 800Nm zet...
Maar is er niet een bepaald aantal graden waarmee metrisch schroefdraad, vanaf de aanvang van contact van de schroefkop en de beide vast te zetten onderdelen, aangedraaid moet worden?

Omdat het aantal graden vastdraaien natuurlijk denkbeeldig zichtbaar is.
 
Maar is er niet een bepaald aantal graden waarmee metrisch schroefdraad, vanaf de aanvang van contact van de schroefkop en de beide vast te zetten onderdelen, aangedraaid moet worden?
Dat zal er best wel zijn. Google is je vriend

Andere vraag, gebruik jij de gevoelstemperatuur als werkelijke temperatuur?
 
Maar is er niet een bepaald aantal graden waarmee metrisch schroefdraad, vanaf de aanvang van contact van de schroefkop
Die zijn er , zijn z.g.n. rekbouten , deze kun je een beperkt aantal malen gebruiken , en moet je na elke demontage opmeten , qua lengte .
Je begint bij deze bouten , om ze eerst met een bepaald moment vast te zetten , meestal in twee stappen , daarna met een hoek verdraaiings meter , de rest , kan 2x 90 gr of iets dergelijks . Deze zijn worden voornamelijk bij kopbouten teoegepast . VW / opel motoren hebben deze bouten , en elke keer vernieuwen is aan bevolen . Ook Daf werkt met deze rekbouten . ook zal in de industriële sector , met deze bouten gewerkt worden . Wel moet je dus een extra stuk gereedschap hebben .
Post automatically merged:

Het is ook zaak , als je deze bouten een keer tegenkomt , en je moet b.v. een cil kop aantrekken , je stipt te houden aan de volgorde en aantrek koppel .
Ik had ook altijd een krijtje , om de bouten die je hebt gehad , aan te kruizen .
 

Attachments

  • hoek meter.jpeg
    15.2 KB · Views: 2
Last edited: