kan politie iets met kenteken?

bertusweed2

-BXT- Aerox
Oke,

Ik kom vandaag van school af, rij zo'n beetje 70 teller in de bebouwde kom. was niet druk. Ineens een passat stationwagon.... (politie dus!:|)
Dus ik blaas ff door, en zie dat ie me volgt. Ik een parkje door en was hem kwijt, ik zag dat ie rechts op ging, dus ik ging de andere kant op. Toen ik dat park uitreed, kwam er een onopvallende golf, ik zag toevallig aan de uniformpjes dat het politie was.
Ze probeerde me klem te rijden, maar ik reed ze net voorbij. Toen ben ik naar een industrieterrein geblazen, en heb daar een tijdje gewacht, en rustig naar huis gereden. Verder niks meer van gehoord/gezien.

Maar goed,

Ik denk dus dat de politie mijn kenteken heeft gezien. Kunnen ze daar iets mee??? (evt. bij verzekering mijn gegevens opvragen?)

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

Nee, is simpelweg teveel werk voor ze.

Daarbij lijkt het me vanuit een volgauto lastig te zien wat er op het verzekeringsplaatje staat.

En verzekeringsmaatschappijen geven ook als het goed is geen gegevens vrij omdat dat niet mag. (Net zoals ze benzinedieven niet kunnen bekeuren).
 
Originally posted by Stealth-EVO50
Nee, is simpelweg teveel werk voor ze.

Daarbij lijkt het me vanuit een volgauto lastig te zien wat er op het verzekeringsplaatje staat.

Sterker nog ze mogen het niet, en doen het ook echt niet.
Net als het geflist worden met je scoot, maakt ook niks uit.
 
Originally posted by BlackRunner
Sterker nog ze mogen het niet, en doen het ook echt niet.
Net als het geflist worden met je scoot, maakt ook niks uit.

Wat dan wel weer gebeurt als je vaak geflitst wordt is dat ze je kenmerken noteren en je proberen een keer aan te houden ergens en dan kan je die boetes van het flitsen ook alsnog betalen.

Weet niet of ze bij achtervolging ook kenmerken noteren (wat ik niet hoop, zelf nl. vrijdag achtervolgd geweest :rolleyes: )
 
Mijn ervaring.

Had men scooter aan een paal vastgezet omdat die ermee stopte.
Hoorde ik later van men broer dat de politie gebeld had dat die scooter daar stond enzo.
Dus hebben ze gewoon via men plaatje gegevens opgevraagt:|
 
Mogen ze, kunnen ze en doen ze.
Zet de koffie maar klaar, je krijgt binnekort bezoek......
Mits ze je plaatje hebben opgenomen natuurlijk.
 
Kheb 3/4 jaar met een onverzekerde rox gereden en hij is in beslag genomen ( met kenteke van mijn wallaroo ) Niks aan de terwijl ze zeiden " We gaan dat uitzoeken " hehe niet dus :p
 
Back
Top