Kan ik mijn geld terug krijgen?

Mdj004

Polini race vonkjes.
Moi, ik heb een Derbi vamos snor die een vastloper heeft gehad dus ik had maar een compleet ander blokje gekocht werking onbekend. Ook vastgelopen. Dus ik gooide de handdoek in de ring en heb bij m2 trading een nieuwe cilinder gekocht waarvan er staat dat hij op een vamos past en nergens dat het een brom cilinder is. Ik kan overduidelijk zien dat de cilinder een brom cilinder is aangezien hij identiek is aan de cilinder van het losse blokje wat een bromblok was (dit kon ik makkelijk zien aan het formaat van de uitlaatpoort en spoelpoorten.) ik ga er van uit dat er ergens een nokje zit maar deze kan ik niet vinden. In het kort: cilinder gekocht die niet past. Kan ik mijn geld nog terugkrijgen? Kan ik een nieuwe cilinder krijgen? Of had ik moeten kunnen ruiken dat het een brom cilinder was?

 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je dit aan M2 trading zelf moet vragen.
Als de cilinder niet gemonteerd is geweest en de originele verpakkingsmaterialen onbeschadigd, zal het waarschijnlijk geen probleem zijn deze te ruilen.

Aan de andere kant als het er niet bij staat of het een snor of brom cilinder betreft, kun je er ook niet zomaar van uitgaan dat het een snor cilinder is, ik had op zijn minst even met M2 trading gebeld, maar goed dit is mosterd na de maaltijd.
 
50cc snor variant met 41mm (zuiger/boring) is nogal vreemd te noemen!
Normaliter is 40mm de standaard norm van de zuigermaat.
De (snor) cilinder heeft dan inderdaad een iets kleinere uitlaatpoort en (2) minder (of kleinere) spoelpoorten.

Of er een halve maan aanwezig is in de uitlaatpoort weet ik niet, maar dit had je wel kunnen zien toch?
Ik denk niet dat je je geld terugkrijgt aangezien je dit al gemonteerd hebt.

Maar aan de andere kant zeg ik, gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis!
Informatie komt immers niet overeen met wat je mag verwachten van het onderdeel!
 
Klopt wat jullie beiden zeggen, ik heb net de garantie regeling van m2 trading opgezocht en er staat simpelweg dat er garantie is voor wat een klant van een product mag verwachten. Ik heb nergens in dat linkje gezien dat het een brom cilinder was, dan had ik dit toch onmogelijk kunnen weten?
Post automatically merged:

Dit
 

Attachments

  • 67CA50D8-53C5-4F0F-8D42-C365F2D64763.png
    67CA50D8-53C5-4F0F-8D42-C365F2D64763.png
    233.1 KB · Views: 8
Laat het garantieverhaal nog maar even achterwege....
Heb net even wat onderzoek gedaan en ik kwam dit tegen: ''Stroke and Bore …, 41 x 37.4 mm'' dus is 41mm niet zo raar als ik dacht in eerste instantie.

Het is ook idem aan de Hunter, Paddock en Vamos.
Ik ga nog even verder zoeken, v.w.b. het ''hoe en wat'' want nu wordt het wel erg vreemd.
Enige wat ik zo even kan bedenken, is dat Derbi toch een iets ander blok heeft als Piaggio!
 
Laat het garantieverhaal nog maar even achterwege....
Heb net even wat onderzoek gedaan en ik kwam dit tegen: ''Stroke and Bore …, 41 x 37.4 mm'' dus is 41mm niet zo raar als ik dacht in eerste instantie.

Het is ook idem aan de Hunter, Paddock en Vamos.
Ik ga nog even verder zoeken, v.w.b. het ''hoe en wat'' want nu wordt het wel erg vreemd.
Enige wat ik zo even kan bedenken, is dat Derbi toch een iets ander blok heeft als Piaggio!
Dat van het andere blokken zou kunnen, ik vraag de kerel waar ik het losse blokje van heb gekocht van wat voor scooter die komt. Maar als Derbi wel een ander blokje heeft vindt ik het apart dat in de advertentie staat dat deze cilinder er wel op past. Ik zoek nog even verder.
 
Je kan gewoon binnen 14 dagen retourneren volgens de wet koop op afstand. Dus je hebt niks te maken met garantie oid, gewoon simpel 14 dagen bedenktijd.


Staat ook netjes op hun site hoe dat werkt.
 
Je kan gewoon binnen 14 dagen retourneren volgens de wet koop op afstand. Dus je hebt niks te maken met garantie oid, gewoon simpel 14 dagen bedenktijd.


Staat ook netjes op hun site hoe dat werkt.
Cilinder is al flink uit de verpakking, aangezien deze €35 gok ik dat ik dan niet veel meer dan €20 terugkrijg. Kijk ik liever eerst of ik hem op dat andere blokje krijg.
 
Moi, ik heb een Derbi vamos snor die een vastloper heeft gehad dus ik had maar een compleet ander blokje gekocht werking onbekend. Ook vastgelopen. Dus ik gooide de handdoek in de ring en heb bij m2 trading een nieuwe cilinder gekocht waarvan er staat dat hij op een vamos past en nergens dat het een brom cilinder is. Ik kan overduidelijk zien dat de cilinder een brom cilinder is aangezien hij identiek is aan de cilinder van het losse blokje wat een bromblok was (dit kon ik makkelijk zien aan het formaat van de uitlaatpoort en spoelpoorten.) ik ga er van uit dat er ergens een nokje zit maar deze kan ik niet vinden. In het kort: cilinder gekocht die niet past. Kan ik mijn geld nog terugkrijgen? Kan ik een nieuwe cilinder krijgen? Of had ik moeten kunnen ruiken dat het een brom cilinder was?


99% is het gewoon brom wat men verkoopt.. Soms heb je cilinders die ook nog op een snor blok passen imitatie.
Maar als je speciaal een snor cilinder zoekt, is het vaak wel een zoek werkje als je niet weet waar je moet zoeken.

Waarom past de cilinder niet. Misschien na wat aanpassingen wel mogelijk dat het past.
Post automatically merged:

Je kan gewoon binnen 14 dagen retourneren volgens de wet koop op afstand. Dus je hebt niks te maken met garantie oid, gewoon simpel 14 dagen bedenktijd.


Staat ook netjes op hun site hoe dat werkt.

Dat geld als je de cilinder niet gebruikt hebt.. (dus dat je een aankoop hebt gedaan en je dan dus bedekt om het niet te gebruiken.
Maar de doos is al open geweest. En zulke artikelen zijn lastig om als nieuw te verkopen.
 
Zelfs als de doos al open is geweest mag je retourneren volgens de wet koop op afstand. Je moet het produkt kunnen bekijken. Monteren/gebruiken is natuurlijk wel uitgesloten.
 
Back
Top