kan ik mij verzekeren?!

houbenthomas

[ Thomas ]
allo

Ik heb een vraagje die waarschijnlijk nog niet veel is gesteld hier. Het gaat dus om het volgende ik zou dus graag een project beginnen, en na wat gezever en gezaag met de ouders gaat het dan toch in orde kome, allé da dacht ik toch. Nu heeft mijn pa een voorwaarde gesteld ik moet dus namelijk mij kunnen verzekeren voor het volgende:
stel ik rij op een meeting tijdens het sprinten een toeschouwer om en die beland in het ziekenhuis, al die kosten moet ik dan zelf betalen want daar ben ik volgens de regels van het sbo zelf voor verantwoordelijk. Men pa weet uit ervaring dat dat kan oplopen tot in de 10.000 euro's, en nu wil hij dat ik daar een verzekering voor neem.
De vraag is natuurlijk valt hier een verzerking voor te nemen, ik bedoel bestaat zo iets en kost dit veel.

Kan iemand mijn vraag beantwoorden a u b, denk eraan ik woon ik belgië maar kga ook sprinten in nederland natuurlijk hoe zit het daarmee?

vriendelijke groeten thomas.
 
Advertisement - register to remove this

houbenthomas said:
allo

Ik heb een vraagje die waarschijnlijk nog niet veel is gesteld hier. Het gaat dus om het volgende ik zou dus graag een project beginnen, en na wat gezever en gezaag met de ouders gaat het dan toch in orde kome, allé da dacht ik toch. Nu heeft mijn pa een voorwaarde gesteld ik moet dus namelijk mij kunnen verzekeren voor het volgende:
stel ik rij op een meeting tijdens het sprinten een toeschouwer om en die beland in het ziekenhuis, al die kosten moet ik dan zelf betalen want daar ben ik volgens de regels van het sbo zelf voor verantwoordelijk. Men pa weet uit ervaring dat dat kan oplopen tot in de 10.000 euro's, en nu wil hij dat ik daar een verzekering voor neem.
De vraag is natuurlijk valt hier een verzerking voor te nemen, ik bedoel bestaat zo iets en kost dit veel.

Kan iemand mijn vraag beantwoorden a u b, denk eraan ik woon ik belgië maar kga ook sprinten in nederland natuurlijk hoe zit het daarmee?

vriendelijke groeten thomas.
hoi thomas
Laat ik al vorens beginnen dat als je vragen hebt ontrend de sbo je dat ook in het sbo topic moet doen.
Uiteraard zal ik wel je vraag hier beantwoorden maar de rest van je sbo vragen gaarne in het sbo gedeelte.

Je vraag over het verzekeren
Jij hoeft je daarvoor niet te verzekeren.
Een situatie zoals jij het nu voorspiegelt zal onder de evenementen verzekering of onder jou wettelijke aansprakelijkheids verzekering gaan vallen die je krijgt bij het aanvragen van je startbewijs.
deze verzekeringen zijn ervoor om het publiek en materieel te waarborgen van enige schade dan ook.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd
 
zorg uiteraard wel dat je zeker weet dat degenen die een meeting organiseerd wel voor verzekering heeft gezorgd en dat er ook een technische keuring is zodat gewaarborgd is dat jouw scooter in orde is volgens hun!

nu weet ik van de sbo wel dat het in orde is maar er kunnen natuurlijk andere meetings zijn waar de boel niet goed in orde is.
 
als jij een 20 pk scooter hebt kun je hem wel verzekeren maar als je dan iemand het ziekenhuis in rijd kun je alsnog betalen omdat een scooter niet harder als 45 mag lopen. zo gou die opgevoert is dekt de verzekering de schade niet, als je op straat iemand aan rijd met een scooter die bijv 70 loopt word de scooter niet altijd getest op snelheid.
 
Roy... said:
als jij een 20 pk scooter hebt kun je hem wel verzekeren maar als je dan iemand het ziekenhuis in rijd kun je alsnog betalen omdat een scooter niet harder als 45 mag lopen. zo gou die opgevoert is dekt de verzekering de schade niet, als je op straat iemand aan rijd met een scooter die bijv 70 loopt word de scooter niet altijd getest op snelheid.

:|
Als je op zou letten zou je weten dat het om legale scootersprints gaat. En dan zelfs door SBO georganiseerd... En het voordeel van SBO sprints is juist dat de schades onder de evenementenverzekering van de organisator vallen.
 
Back
Top