Kan iemand mij vertellen wat dit is?

B_NRG

Well-Known Member
Beste forumleden,

Ik heb mijn eerste 4 takt scooter aangeschaft. Nu wilde ik wat onderhoud plegen kwam ik dit tegen (zie afbeelding). Het lijkt olie wat in de flacon belandt. Maar kan iemand me vertellen wat er defect is,en waar dit dus een 'oplossing' van is geweest.
Het is een snorfiets en ik ben bang dat ie zo niet bij de rdw door de keuring kan. Of kan dit geen kwaad?

Bedankt alvast!
 

Attachments

  • IMG_20221124_134221.jpg
    IMG_20221124_134221.jpg
    147.3 KB · Views: 34
Advertisement - register to remove this

Lijkt idd voor de afvoer voor de Sludge , Secondaire luchtpomp.
Flacon weghalen , en slangetje naast het blok naar beneden laten lopen met een Doppie er in , als er troep / Sludge in het slangetje zit , deze aftappen.
 
super bedankt voor de snelle reacties!

het is eigenlijk dus een mooie oplossing? Maar dan vraag ik me toch af waar dat ronde ding linksonder het flacon voor dient. Want die slang gaat dus nergens heen. Ik zal er morgen anders een foto van plaatsen
en zou die overloop Slang dan niet weer terug de carter in moeten ofzo? Maar als het anders idd op straat zou belanden dan is de rdw er alleen maar blij mee.
 
Aaah okay de secundaire pomp is voor uitlaten met Katalysator lees ik zojuist op internet, ik heb een vervangende uitlaat zonder katalysator. Die scooters zijn weer een stuk geavanceerder dan mijn 2taktjes vroeger.Top, topic closed wat mij betreft.
 
Ik denk eerder dat een andere eigenaar dit eronder heeft gebeund.

Waarschijnlijk last gehad van teveel olie lekkage..

Vermoed dan ook dat het motortje genoeg gezien heeft.. (flink versleten is)
 
Ik denk eerder dat een andere eigenaar dit eronder heeft gebeund.

Waarschijnlijk last gehad van teveel olie lekkage..

Vermoed dan ook dat het motortje genoeg gezien heeft.. (flink versleten is)
Geen idee,hij is in zeer goede staat en start in 1 keer. Heeft wel idd 26000 km erop zitten. Tips waar ik naar moet kijken?
 
Back
Top