Kan iemand mij uitleggen hoe je op een piaggio zip IGet het achterste stuurkapje vervangt?

KKD

New Member
Ik heb vandaag een nieuwe Piaggio Zip 2020 gekocht op marktplaats en deze man vertelde mij erover dat ze hebben geprobeerd om de scooter te stelen en daardoor het stuurkapje kapot hebben gemaakt.

Bij de garage hadden ze hem al vervangen maar er zitten nu allemaal plekken op en heeft meneer daarom zelf een kapje besteld maar hij had er geen zin.

Ik heb nu dus dit kapje thuis liggen maar ik weet niet hoe ik deze het beste kan verwisselen

Met vriendelijke groet,

KKD

@Bas Zo beter?
 

Attachments

  • 4F3C0E3F-82A9-4D5F-B6F8-3CA4FB340220_379147-0_8286_1.png
    4F3C0E3F-82A9-4D5F-B6F8-3CA4FB340220_379147-0_8286_1.png
    110.5 KB · Views: 2
Advertisement - register to remove this

Wat @simsa al zei.
Er zitten schroefjes in de drie kleine gaatjes.
Deze losdraaien en dan kan je de kap eraf halen.
Misschien klemt deze een beetje en moet je dus een beetje friemelen om hem los te halen.
Let wel: in de grote gaten zitten de schakelaars.
Deze verwijder je als volgt:
1: Haal de stekker los (groene pijl)
2: De klemmen terugdrukken (rode pijlen)
Zie foto.
Succes...
 

Attachments

  • Schakelaar.jpg
    Schakelaar.jpg
    33 KB · Views: 3
Sorry @DonJohnSon1999 maar daar heeft TS toch niets aan.
Snel filmpje met een even zo snel muziekje er bij.
In dit filmpje zie je dat het stuur en de cockpit geheel verwijderd word.
TS vraagt hoe de kap verwijderd kan worden.
Ik heb dit in Jip en Janneke taal uitgelegd en is volgens mij duidelijker dan het YouTube-filmpje...
 
Sorry @DonJohnSon1999 maar daar heeft TS toch niets aan.
Snel filmpje met een even zo snel muziekje er bij.
In dit filmpje zie je dat het stuur en de cockpit geheel verwijderd word.
TS vraagt hoe de kap verwijderd kan worden.
Ik heb dit in Jip en Janneke taal uitgelegd en is volgens mij duidelijker dan het YouTube-filmpje...

Klopt man, ik zal er rekening mee houden, of gewoon niet reageren dat is misschien beter.
 
Sorry @DonJohnSon1999 maar daar heeft TS toch niets aan.
Snel filmpje met een even zo snel muziekje er bij.
In dit filmpje zie je dat het stuur en de cockpit geheel verwijderd word.
TS vraagt hoe de kap verwijderd kan worden.
Ik heb dit in Jip en Janneke taal uitgelegd en is volgens mij duidelijker dan het YouTube-filmpje...

Ik snap niet waarom je zo reageert op @DonJohnSon1999 , want hij helpt hier gewoon ook de topic starter mee, net zoals jij ook de topicstarter helpt. Ga niet iemand bekritiseren omdat hij op een andere manier helpt. De een vind jouw uitleg goed, de ander vind een video handiger. Zo op elkaar reageren helpt de topicstarter niet, dus laat het achterwege.
 
Back
Top