Kan iemand mij tips geven voor mijn (toekomstige setup)

AeroXtreme

Aerox Lover
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe uitlaat aan te schaffen ben er alleen nog nie zeker van welke ik heb nu gewoon std scooter nu wil ik eerst een nieuwe uitlaat en daarna wil ik me scooter de volgende setup geven:

cillinder: Kzit aan een DR 70 cc gietijzer te denken??
uitlaat: eentje die op std 50 cc goed loopt en straks ook op een 70 cc ik dacht aan een Bidalot s2 ofzo
Luchtfilter: Malossi spons
Vario: Malossi Multivar
Krukas: eentje die geschikt is voor cillinder die ik ga nemen
Koppeling: Mallossi DeltaClutch
Vertanding: Ik wil ook andere vertanding voor Wheely Power
Powerbox: Ik wil ook nog een powerbox aanschaffen prestatie scheelt het niks maar is wel zuiniger en als je kijkt hoeveel ik rijd (2000 km per maand)
Carburateur: 17.5 mm, 19 mm of 21 mm ff kijken wat beste loopt

Ik wil wel graag een zeer betrouwbare setup die lang mee zal gaan ik rijd namelijk 2000 km per maand en hij moet nog 2 jaartjes mee dus geef wat tips aub ;)
 
Advertisement - register to remove this

als je 2000km per maand rijd, zou ik de scooter lekker std houden. Anders een DR70, Yas R of shot.

Powerbox zou ik niet nemen, je zegt dat ie zuiniger is maar neem dan gewoon een kleinere carb.
 
Ik zou een DR70 cilinder nemen met een Yasuni R of Giannelli Shot uitlaat. Die uitlaten doen het zowel op je std cilinder als een vrij laagtoerige 70cc tot middeltoerige 70 cilinder goed. Hoogtoeriger zou ik sowieso niet gaan want dat gaat je aardig wat benzine kosten. Als je echt 2000km per maand rijdt zou ik sowieso een begrenzer overwegen, want met zo'n setup haal je makkelijk de 2kw, en dan kan je veel gaan betalen.
 
AeroXtreme said:
2 jaartjes mee dus geef wat tips aub ;)
Kleine kans dat je dat 2 jaar heel houdt. 2000 Km a 24 maanden is 48000 km. Meeste std. scooters redden dat niet eens. Zou ik ook niet voor de malossi vario gaan maar voor de hebo vario vanwege slijtvastheid. Bida S2 zou inderdaad kunnen, evenals de hierboven genoemde uitlaten.
 
Het moet wel kunnen maar idd zeker niet zonder de nodige onderhoud. Wat ook een mogelijkheid is om met een laagtoerige 70cc + een standaard look-alike uitlaat te gaan rijden. Niet zo veel last van de politie, en toch een aardig snelheidje met een leuk koppel.
 
bidalot s2 is dezelfde uitlaat als yasuni r komt van de zelfde fabriek alleen andere naam he mensen

onderhoud is geen probleem ik onderhoud heb heel goed elke dag afspuiten en wassen en 1 keer per week uitlaat poetsen/grondig wassen. Ook kijk ik regelmatig al me schroeven na en nog meer dingen.

Kunnen jullie me dan wat tips geven over onderhoud?
 
AeroXtreme said:
bidalot s2 is dezelfde uitlaat als yasuni r komt van de zelfde fabriek alleen andere naam he mensen
Niet dus. De prestaties zijn vrijwel hetzelfde, sommige zijn van mening dat er toch nog verschil in zit. De kwaliteit van de Yas R is beter. Het uiterlijk is anders en het prijskaartje is anders. Niet alleen een andere naam dus.
 
Volgens mij is de standaard vertanding van een aerox top. Ik vraag me af wrm je die zou veranderen. Met standaard vertanding kan je best ook wel wheely's trekken hoor.
 
Last edited:
laser x-pro presteert ook zeer goed met een dr70
verder zou ik een 17,5 carb nemen zeker als je zovel rijdt, anders betaal je je blauw aan naft.
en voor de rest 2 jaar met 2000 km per maand da houdt uw brandbak nooit van je leven uit
en jah koop u een afstelknop want anders vrees ik da je uw scoot niet meer lang gaat hebben want die blauw hoeren zijn veel te streng geworden oi
maar je doet wat je wilt natuurlijk
 
Back
Top