kan het een vastloper zijn

Arthur02

New Member
ik heb een Zenn ZN50QT-E5, deze heeft nu iets van 5000km gelopen. De CDI is aangepast om een hogere snelheid te halen. Gemiddeld ging de scooter zo'n 50km per uur (volgas). Vorig jaar eind zomer liep de scooter vast, een hoog gillend geluid en na een meter of 20 stopte die en stond mijn achterwiel geblokkeerd. Ik dacht toen dat mijn aandrijfband was gebroken en de boel op slot had gezet. Na wat wachten of wat wat heen en weer duwen kon ik gaan wandelen. Na een lange wandeling thuis, de boel open gehaald, er was veelrubber slijpsel, maar verder kon ik niets vinden. Eigenlijk deed alles het. Alle onderdelen bij de scooterwinkel laten controleren, meteen de aandrijfband en de rollers vernieuwd en alles weer in elkaar gezet. Binnen de kortste keren herhaalde het probleem zich weer. Ik ontdekte wel dat als ik niet sneller ging rijden dan 25 dan bleef het goed gaan. Even wat harder en dan begon het weer, meteen weer langzaam en het verdween weer. Dat heb ik een paar maanden gedaan en toen viel de winter in. Nu ben ik weer begonnen, maar ga sterk twijfelen of ik het wel in de aandrijving moet zoeken of kan het steeds een vastloper van de motor zijn? Ik hoor graag of er forumleden zijn, die hier met de beperkte info mij op weg in de goede technische richting kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten ,
Arthur
 
Advertisement - register to remove this

Warmloper kan, misschien hebben ze niks aan de sproeier gedaan. Uiteraard is een goede kanshebber de slechte kwaliteit van chinese scooters ook mogelijk.
 
Back
Top