Kan het de koppeling zijn?

Manu76

Burn and rise...
Hallo,

Iva retro 4 takt 2016,

Mijn achterband zit muurvast.
Van de week hoorde ik mijn rem hendel knakken. Ik heb de remmen nagekeken en dat was niet niet. Zag er allemaal goed uit. Ik dacht dus aan de koppeling.

Heb de koppeling eruit gehaald en nagekeken. Zag er redelijk verdacht uit want er was een hap uit 1 van de 3 koppelplaatjes. Zie foto.

Zou het dus verholpen zijn als ik er een nieuwe koppeling inzet?

Ik heb eerst gedraaid aan de koppeling achter de carter deksel, deksel eraf natuurlijk en daar ging die van licht naar een stuk stroever en dan weer ligt enz.

En de diameter van het koppelhuis is toch de diameter die ik moet aanhouden? Ik kan me herinneren dat ze kwamen ik de maat 105 en 107 want ik zie bijvoorbeeld voor de gy6 50cc een 107mm koppeling staan maar die ik heb is 105. Hoe kan dat dan? Koppelhuis is 107 dus dan kan de koppeling zelf toch geen 107mm zijn?

Iemand die me kan helpen?
 

Attachments

  • 16794957148594654354170590312738.jpg
    16794957148594654354170590312738.jpg
    267 KB · Views: 21
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Draait je band nu weer goed rond nu je de koppeling eruit hebt?
Dit zou dus de koppeling zijn die je nodig hebt , alleen staat er geen maat bij , maar is voor de meeste retro chineesjes
Nou, Ja hij loopt beter als de koppeling eraf is. Dan draait het wiel als nieuw.
 
Als je de koppeling eraf hebt hoort het wiel vrij rond te draaien , heb je de remschoenen ook bekeken ?
Ja remschoenen ook bekeken. Daar is niets mis mee.

Alleen die krakende hand rem hevel zit me niet lekker.

Maar koppeling is besteld.

Ander vraagje: ik heb tijdens demontage de brommer op z'n zij gehad. Ik rook de benzine.
Ik vermoed dat de vlotterbak leeg is gelopen want hij start niet meer. Hoe kan ik het beste de vlotter bak vullen?
 
Door te kicken , dan vult de kamer weer vanzelf.
Dankje
Post automatically merged:

Shit ik heb een nokje op het koppel huis. Dus is die bovenstaande niet goed dan?

Ik hebeen Carter sensor
Draait je band nu weer goed rond nu je de koppeling eruit hebt?
Dit zou dus de koppeling zijn die je nodig hebt , alleen staat er geen maat bij , maar is voor de meeste retro chineesjes
Is deze dan met een nokje op het koppel huis? Ik heb die er namelijk wel opzitten

Of kan ik het oude huis erop zetten?
 
Last edited:
Back
Top