Kan een slecht sluitend membraam de oorzaak van startproblemen zijn?

Joregeb

Well-Known Member
Hoi mensen, zoals de titel al zegt,

Ik heb een sr lc van '97, welke erg slecht start als 'ie koud is.
Na 10 minuten kicken loopt ie wel, en goed ook.
Vervolgens kan ik hem diezelfde dag gewoon goed starten (1x kicken).

Maar de volgende morgen weer hetzelde verhaal.. (10 min. kicken).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik heb een nieuwe bougie + luchtfilter element geplaatst.
De cabru is schoon, sproeier is maat 78 (origineel onbegrensd met gianelli nrx)
ook heb ik wat met de luchtschroef gespeelt, maakt geen verschil.

Een maat van me zegt dat versleten zuigerveren de oorzaak kunnen zijn, ik vind dit zelf vreemd want als hij loopt loopt hij goed..

Ik denk eerder aan het brandstof mengsel / carburatie..

Ik ben gaan schroeven en heb het membraam eens bekeken.. wat me opviel is dat aan 1 kant de klepjes niet 100% sluiten, er blijft een klein kiertje open staan..

Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Ik merk ook dat zonder uitlaat er olie druppels uit het uitlaat spruitstuk komen als ik aan het kicken ben.. dus ik heb het gevoel dat hij verzuipt in de olie..

Mochten er hier mensen zijn die er het een en ander vanaf weten en dit idee bevestigen ga ik morgen even nieuwe klepjes halen!

Alvast bedankt!
grtz Jorge
 
Advertisement - register to remove this

ja de choke doet het goed..
Deze gebruikte ik vroeger ook altijd bij het starten..
Nu met of zonder, maakt geen verschil..

Ik zal eens nieuwe klepjes halen..
Wat zouden ze ongeveer kosten? 10 euro ofzo?
 
Ik denk dat je choke kapot is. Je zegt namelijk dat het geen verschil maakt. Als je je choke erop zet of eraf haalt, dat maakt echt wel verschil hoor!!!!!!!
Dus haal een nieuwe choke.

Nick.
 
wel, de choke functioneerd gewoon, als ik de hendel in druk, gaat hij ook echt open bij de carbu, dus die lijkt me ok.
In het ergste geval knal ik er een andere carbu op, buurjongen van me heeft een sloop neo's liggen..

Ik heb de membraam plaatjes gisteren avond wat recht gebogen , nu sluiten ze wel weer goed.. toen ik wilde gaan testen brak mijn kickstarter as af.. (zal wel komen van het vele kicken van eerder).. dus die ook maar even van de neo's lenen..

Als het daarna nog niet werkt, word ie denkik verbannen naar het lokale scooterkerkhof..
 
Joregeb said:
wel, de choke functioneerd gewoon, als ik de hendel in druk, gaat hij ook echt open bij de carbu, dus die lijkt me ok.
In het ergste geval knal ik er een andere carbu op, buurjongen van me heeft een sloop neo's liggen..

Ik heb de membraam plaatjes gisteren avond wat recht gebogen , nu sluiten ze wel weer goed.. toen ik wilde gaan testen brak mijn kickstarter as af.. (zal wel komen van het vele kicken van eerder).. dus die ook maar even van de neo's lenen..

Als het daarna nog niet werkt, word ie denkik verbannen naar het lokale scooterkerkhof..


ehmm hoe kan je kickstarter afbreken 8P
 
Asje afgebroken? 8P
Eerder tandwieletjes versleten denks...

Maar om op je vraag terug te komen,
Ik zou toch nog ff naar je Choke kijken, daar moet het haast wel aan liggen...
 
Back
Top