Kan een kapote vlotterbak kwaad?

ZwExDean

New Member
Hoi ik heb een aerox 70cc die uitvalt bij gas geven, ik denk dat het een te kleine sproeier is maar. Kan het ook erdoor komen ergens langs de rand van de vlotterbak (waar de pakking op zit) een hapje uit zit? Hij kan hier dan uiteraard wat lucht trekken maar ik denk niet dat dat in de vlotterbak uitmaakt toch? Behalve dat er in de bocht wat benzine uit kan lekken. Of is dit wel een probleem?
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon vervangen en niet zo lopen beunen met kapotte spullen.
Ja die hele bak vervangen? Dat wil ik best doen als ik wist welke bak ik nodig heb.. verkoper heeft me niet verteld welke carburateur het is, alleen dat het een 17,5 mm is en heb volgensmij nog niet een online gevonden die precies hetzelfde is. Denk dat het een dellorro is
 
Lijkt me logisch wanneer de carburateur stuk is je deze ook daadwerkelijk vervangt ipv ermee door te gaan want een stuk van de vlotterbak afgebroken valt bij mij wel onder de categorie kapoet. Ik kan me ook niet voorstellen dat hier geen benzine uit lekt. Op het uitvallen heeft het weinig invloed denk ik maar goed is het niet.

Volgens mij krijg je de onderkant van de carburateur ook niet los maar moet je een complete kopen. Dit kan ik verkeerd hebben.

Minarelli heeft inderdaad dellorto. Origineel zit er een 12.5 op maar jij hebt een 70cc dus 17.5 mag wel.

Haal wel geen goedkope Chinese imitatie carburateur want daar kom je ook nooit echt ver mee.

Maar je snapt zelf toch ook wel dat je niet met kapotte spullen moet gaan werken hoop ik? Dan ben je binnen no time nog verder van huis.
 
IMG-20210112-WA0007.jpeg
Lijkt me logisch wanneer de carburateur stuk is je deze ook daadwerkelijk vervangt ipv ermee door te gaan want een stuk van de vlotterbak afgebroken valt bij mij wel onder de categorie kapoet. Ik kan me ook niet voorstellen dat hier geen benzine uit lekt. Op het uitvallen heeft het weinig invloed denk ik maar goed is het niet.

Volgens mij krijg je de onderkant van de carburateur ook niet los maar moet je een complete kopen. Dit kan ik verkeerd hebben.

Minarelli heeft inderdaad dellorto. Origineel zit er een 12.5 op maar jij hebt een 70cc dus 17.5 mag wel.

Haal wel geen goedkope Chinese imitatie carburateur want daar kom je ook nooit echt ver mee.

Maar je snapt zelf toch ook wel dat je niet met kapotte spullen moet gaan werken hoop ik? Dan ben je binnen no time nog verder van huis.
Dit is een foto van mijn carburateur, ik weet niet precies het model maar ben ook bang dat als ik hem vervang dat het overzetten van de elektrische choke en gaskabel nog lastig zal zijn maar dat kan ik verkeerd hebben. Uiteraard snap ik dat het niet goed is om met kapot spul rond te rijden was eigenlijk van plan als ik hem had afgesteld dat gat gewoon dicht te maken met spuitpakking. Maar daarvoor moest ik eerst vaststellen dat het lucht want dan in de vlotterbak kwam geen invloed had op het afstellen en het uitvallen dus vandaar. ;)
 
Carburateur is een Dell orto met een elektrische choke.. Vermoed een PHVA. Maar dat staat aan de zijkant erop. En is zo af te lezen.
Dan zie je ook of het een 12mm of een 17,5mm is.

Voor deze carbs zijn losse onderdelen te verkrijgen.
 
sproeier hangt normaal in de benzine. Dus nee trekt dan geen valse lucht. Maar bakje moet wel dicht zitten anders lekt er benzine uit.m

sproeier hangt normaal in de benzine. Dus nee trekt dan geen valse lucht. Maar bakje moet wel dicht zitten anders lekt er benzine uit.
ik heb een piaggio zip 4t. Als ik gas gaf viel me scooter meteen uit. Pakking vlotterbak bleek gescheurt te zijn en heb er een nieuwe ingezet en toen liep scooter weer perfect, dus valse lucht kan wel.
 
Back
Top