Is op een zip type 1, maar normaal zit die luchtschroef toch direct naast het luchtfilter, en dat is nu dus niet, zit aan de kant van het spruitstukHet lijkt me een beetje onhandig als de luchtschroef van de carb richting de uitlaat staat,
althans op Minarelli horizontaal. Ik weet natuurlijk niet over welke scooter het gaat.
Aah oké, maar als ik aan de luchtfilter schroef draai, werkt hij dan alsnog wel?Dan heb je dus een carbu die niet voor Piaggio is. Maargoed geen ramp. Als de afstel schroeven correct staan hoef je er niet meer aan te komen.
Bij een ZIP zit de lucht en stationair schroef aan de linkerkant , bij een Runner RST aan de rechterkant ( allebij Dellorto)Dan heb je dus een carbu die niet voor Piaggio is. Maargoed geen ramp. Als de afstel schroeven correct staan hoef je er niet meer aan te komen.
Ah oké, ja waarom ik er dus vanuit ging dat het een luchtschroef is, is omdat er geen enkele andere schroef is op de carburateur naast de stationairsschroefHoe je het nu omschrijft zat de verkeerde carb er juist op? Bij al mijn Piaggio projecten zaten de luchtschroef enzo aan de kant van mn carterkap hoor. Kon je prima bij door de aanwezige gaten in het luchtfilter. Maar als "luchtschroef" aan de kant van je spruitstuk zit is het geen luchtschroef maar een mengselschroef.... dat is nogal.een verschil
Ja heb idd een phbg dankjewel, maar wat is de luchtschroef dan? https://www.k-parts.nl/mezoly-carbu...xzyW1Fo-FpQ9LT6r7WkfabU6qLqoDTEhoCXhIQAvD_BwE Dit is mijn carbJe kan sommige carbs gewoon met de aansluitingen aan linker of rechterkant krijgen. De PHBG is een goed voorbeeld, die is er ook in heel veel soorten.
19MM Carburateur Dellorto PHBG BD
Carburateur Insteek Dellorto PHBG 19 BD Type met metalen vlotterbak Bout om gemakkelijk sproeiers te verwisselen. Choke via kabel Stelschroeven aan rechterzijdewww.jmpbonderdelen.nl
Rechter kant, (BD)
Linker kant. (BS)
En zo zijn er natuurlijk nog wel meer carbs die links of rechts kunnen zijn.
Ah oké bedankt.Zoals ik al zei : bij een Dellorto Carb , zitten beide afstel schroeven aan de rechter zijde , bij een ouder type ZIP : Linkerzijde (ivm luchtfilerterhuis )
Ah oké. Die zit dus wel aan de kant van mijn spruitstuk maar dat hoort dus?Luchtschroef is de messing schroef. De grote geribbelde is je stationair.
Topp dan weet ik dat ook weer dat dat goed zit. Bedankt!Om het mooi te doen hadden ze misschien beter een versie kunnen kiezen met de schroeven aan de andere kant.
Maar voor de werking maakt het voor de rest helemaal niets uit.
Ik snap niet wat je bedoeld hahahhabij oud type lucht filter kan je er makkelijk bij , nieuw type niet , vandaar ,,, links en rechts
Hier moet ik trouwens nog even op reageren. Bij mij gaat hij naar de uitlaatkant, naar de andere kant kan ik er helemaal geen schroevendraaier in krijgen. Dan zit mijn frame in de weg. (Aprilia Rally)Het lijkt me een beetje onhandig als de luchtschroef van de carb richting de uitlaat staat,
althans op Minarelli horizontaal. Ik weet natuurlijk niet over welke scooter het gaat.
Vrij Simpel ... de Carb van een Runner RST is met de afstel schroeven in Spiegelbeeld ... ( aan de andere zijde ).Ik snap niet wat je bedoeld hahahha
Ah oké. Weet jij toevallig welke sproeier maat het beste zou zijn, of ongeveer welke maat? Heb nu dus een 70cc dr met een 19mm Mezoly carb en een sito plus zonder prop en een standaard luchtfilter.Vrij Simpel ... de Carb van een Runner RST is met de afstel schroeven in Spiegelbeeld ... ( aan de andere zijde ).