Kan deze setup ?

astraopc

Well-Known Member
Ik wil wat sneller spul onder het brommertje gooien, maar het is voor dagelijks gebruik.

Ik reed in mijn scootertijd (ben der al 25 :O ) altijd met bidalot, mhr replica 70cc, 19mm, vario, koppeling op een standaard krukas.

Nu zou ik zo soort gelijke setup wel weer willen.

Ik kan nu een 70cc athena ovaal(alu) icm met polini for race uitlaat kopen, en dit wil ik monteren op een standaard krukas icm met een 19 of 21 mm.

Houd ik dit alles heel, en werkt de polini for race uitlaat goed op die cillinder is alle vij laag toerig als ik goede info heb gewonnen.

Alvast hartelijk dank voor jullie reakties.


(owjah het gaat om een phantom f12 lc uit 2001 met pen12 originele krukas met 6000km op de teller)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

lijkt mij geen goed plan die originele krukas hou je ook de originele lagers?
bespaart je een hoop gezeik als dan ook meteen bijvoorbeeld een doppler as regelt goedkoop en goede kwaliteit
 
bassP said:
lijkt mij geen goed plan die originele krukas hou je ook de originele lagers?
bespaart je een hoop gezeik als dan ook meteen bijvoorbeeld een doppler as regelt goedkoop en goede kwaliteit

Ik ben liever lui dan moe en splits liever geen blok, vandaar dat ik graag voor wat tammere cillinder ga.

De mhr replica liep toen der tijd hartsikke goed op het originele asje, goed dan praat je wel over 7 jaar terug en het spul zal nu best allemaal wat krachtiger zijn
 
het is iets dat je zelf moet invullen , ik vervang altijd de assen met 70cc , als je het kapot loopt loopt er meer stuk dan alleen de drijfstang meestal..

mja , het is een gok die je zelf moet wagen als je te lui bent om even een ander asje erin te zetten...
 
melf #50 said:
het is iets dat je zelf moet invullen , ik vervang altijd de assen met 70cc , als je het kapot loopt loopt er meer stuk dan alleen de drijfstang meestal..

mja , het is een gok die je zelf moet wagen als je te lui bent om even een ander asje erin te zetten...

Lui en het moet lowbudget blijven omdat scooter alleen effe voor deze zomer is en voor de fun

Ik heb een auto waar ik wel alles uit voorzorg vervang, zo heb ik eerst andere zuigers gemonteerd voordat ik meer turbodruk ging draaien.
 
astraopc said:
En een mhr replica is deze wat tammer?
of gaat deze niet goed samen met een for race uitlaat?

Vriend, 70cc altijd op een andere as! MHR Replica is nog zo sterk dat hij je as geheid binnen vrij korte ijd aan gort draait. Wees nou alsjeblieft neit eigenwijs ;) Als je te lui bent laat t dan doen bespaart je echt een hele hoop gezeik. K zou overigens ook niet met een alu gaan rijden voor dagelijks gebruik.. :)
 
Goede, slijtvaste, betrouwbare & betaalbare snelle straatsetup.. ( Kan gewoon op standaart krukas, volgens revolution70.nl )
DR RPM 70cc, +/- 120 €
Gianelli Shot / Nardo +/- 145 €
Dellorto 21 mm ( 2ehands ) +/- 35€
Hebo Vario +/- 55 €
Totaal : +/- 355 €

Vrij snel.. MAAR Slijt veel sneller, is veel gevoeliger, gaat sneller stuk, is veel duurder etc. etc.
Athena Ovaal +/- 140 € OF MHR Rep. € duurder dan 140
Polini For Race +/- 230 €
Dellorto 21 mm ( 2ehands ) +/- 35€
Hebo Vario +/- 55 €
Totaal : +/- 460 €

Trek zelf je conclusie;)

Persoonlijk, zou ik de 105 euro die je bespaart uitgeven aan een nieuwe krukas, gewoon een rito of doppler.. prima spul. Dan ben je verzekerd van een lange levensduur ;)
 
Last edited:
unkie said:
Goede, slijtvaste, betrouwbare & betaalbare snelle straatsetup.. ( Kan gewoon op standaart krukas, volgens revolution70.nl )
DR RPM 70cc, +/- 120 €
Gianelli Shot / Nardo +/- 145 €
Dellorto 21 mm ( 2ehands ) +/- 35€
Hebo Vario +/- 55 €
Totaal : +/- 355 €

Vrij snel.. MAAR Slijt veel sneller, is veel gevoeliger, gaat sneller stuk, is veel duurder etc. etc.
Athena Ovaal +/- 140 € OF MHR Rep. € duurder dan 140
Polini For Race +/- 230 €
Dellorto 21 mm ( 2ehands ) +/- 35€
Hebo Vario +/- 55 €
Totaal : +/- 460 €

Trek zelf je conclusie;)

Persoonlijk, zou ik de 105 euro die je bespaart uitgeven aan een nieuwe krukas, gewoon een rito of doppler.. prima spul. Dan ben je verzekerd van een lange levensduur ;)
Hou je nog geld over ook, zou zeker voor t bovenste gaan :)
 
Back
Top