Kan de politie mij iets maken als ik mijn scooter op een grasveld heb staan en er niet op zit?

Jb.l676

New Member
Ik wil deze zomer graag naar een strandje bij ons in de buurt, maar het wil nog wel eens gebeuren dat daar handhavers of politie op de fiets langs rijden. Ik vraag me af, als mijn scooter op een stuk gras staat waar niemand er last van heeft of iets dergelijks, mogen ze dan mij aanhouden of een bekeuring geven voor het feit dat er dingen aan mijn scooter illegaal zijn?

Advertisement - register to remove this

Nee, zolang ze er jou niet op hebben zien rijden en hij is gewoon verzekerd enzovoort... Kunnen ze je niks maken. En stel ze blijven je in de gaten houden, dan mag je die scooter voor uitdrukken, want technisch gezien ben je dan een voetganger.

Dat mag dus wel degelijk. Hij staat niet op een prive terrein. En als jij met je scooter loopt ben je bestuurder
Klopt ... heb ik ook meegemaakt ... ik liep er mee door een drukke Winkelstraat , kwam een Agent tegen ,,,, Het spul werd in beslag genomen voor Technisch onderzoek .
Na 6 maanden mocht ik het spul komen ophalen .
Als Agenten een Fiets / Scooter / Motor ,weet ik veel verdacht vinden ... word die direkt inbeslag genomen voor technisch onderzoek .
Zelfs als je een Scooter duwt ... ben je bestuurder van het voertuig .
Ik weet ... is Mieren Ne*ken ... als een Agent zijn dag niet heeft ... pak hij je . ( De Mother F*cker ).
Zal je nog wet vertellen :
Naast mijn huis heb ik een oprit ( eigen Terrein ) daar stond een Auto op , Geschorst / Geen APK / geen Verzekering , ik kreeg Boete`s..
Auto stond niet achter een afgesloten hek / Terrein . ( Openbaar toegangkelijk . )

Last edited:
dit kan ik beamen ik heb een auto bovenop een zeecontainer staan op prive terrein en ook boete voor gehad
nu kentekens eraf gehaald en nu nemen ze de moeite niet om ladder te pakken om de vin te checken

Dat mag dus wel degelijk. Hij staat niet op een prive terrein. En als jij met je scooter loopt ben je bestuurder
Oké, maar toen ik werd gepakt zonder rijbewijs door een motormuis mocht ik gewoon verder lopen, en ik weet dat in programma's zoals weg misbruikers die mensen ook altijd mochten doorlopen.

Nu heb ik dus wat andere forums bezocht voor het antwoord, en het zijn alsnog 2 kampen.

Artikel 5.1.1
1. Het is de bestuurder van een voertuig verboden daarmee te rijden en de eigenaar of houder
verboden daarmee te laten rijden, indien het voertuig: ....

Voor deze wet is het lopen geen rijden en dus kun je niet mee worden genomen naar de rollentestbank. Wel als een agent je kort daarvoor nog heeft zien rijden :wink: .
Volgens de Wegenverkeerswet ben je wel bestuurder en moet je dan wel een rijbewijs hebben, ook als je loopt.
Volgens het RVV moet je, als je loopt de regels voor voetgangers volgen.

wil je een bromfiets op technische eisen gaan controleren, dan zal er daadwerkelijk mee gereden moeten worden. Anders ben je simpelweg niet strafbaar.

Je mag onbeperkt 'neonverlichting' onder je scooter bouwen, 'opvoeren', verzin het allemaal maar. Zolang je 'm maar naar je hangplek duwt en niet ermee rijdt...

wil je een bromfiets op technische eisen gaan controleren, dan zal er daadwerkelijk mee gereden moeten worden. Anders ben je simpelweg niet strafbaar.

Je mag onbeperkt 'neonverlichting' onder je scooter bouwen, 'opvoeren', verzin het allemaal maar. Zolang je 'm maar naar je hangplek duwt en niet ermee rijdt...
Maar een opgevoerde scooter is niet verzekerd, en een scooter die zich waar dan ook buiten priveterrein bevind moet simpelweg verzekerd zijn. Of jij er nou mee rijd of loopt maakt geen reet uit. Als ze je zien lopen kunnen ze je alsnog gewoon mee naar een rollenbank nemen hoor. Als je slim bent zorg je in elk geval dat je sleutels in je zak zitten ofzo maar niet in je contact dan kun je altijd zeggen dat je sleutels kwijt zijn en ontloop je de rollenbank wel. Ook weleens met mn racer lopend naar de polder staande gehouden maar had de killswitch in mn zak zitten discussie met die agent en ik zeg dat ie nu onmogelijk gestart kon worden omdat er geen sleutel in zat.Contactslot zat niet eens aangesloten. Meneer laten proberen te starten zondersleutel zodat ie merkte dat ik inderdaad de "waarheid" sprak en mocht uiteindelijk door, om vervolgens na een half uurtje alsnog op de vlucht kon want toen startte dat gekke ding ineens wel

Ik wil deze zomer graag naar een strandje bij ons in de buurt, maar het wil nog wel eens gebeuren dat daar handhavers of politie op de fiets langs rijden. Ik vraag me af, als mijn scooter op een stuk gras staat waar niemand er last van heeft of iets dergelijks, mogen ze dan mij aanhouden of een bekeuring geven voor het feit dat er dingen aan mijn scooter illegaal zijn?
Zeker wel ze hebben mij ook ooit bekeurd daarvoor

Rijden door natuurgebied zoiets was het

Write your reply...
Back