Dat mag dus wel degelijk. Hij staat niet op een prive terrein. En als jij met je scooter loopt ben je bestuurder
Oké, maar toen ik werd gepakt zonder rijbewijs door een motormuis mocht ik gewoon verder lopen, en ik weet dat in programma's zoals weg misbruikers die mensen ook altijd mochten doorlopen.
Nu heb ik dus wat andere forums bezocht voor het antwoord, en het zijn alsnog 2 kampen.
Artikel 5.1.1
1. Het is de bestuurder van een voertuig verboden daarmee te rijden en de eigenaar of houder
verboden daarmee te laten rijden, indien het voertuig: ....
Voor deze wet is het lopen geen rijden en dus kun je niet mee worden genomen naar de rollentestbank. Wel als een agent je kort daarvoor nog heeft zien rijden

.
Volgens de Wegenverkeerswet ben je wel bestuurder en moet je dan wel een rijbewijs hebben, ook als je loopt.
Volgens het RVV moet je, als je loopt de regels voor voetgangers volgen.
wil je een bromfiets op technische eisen gaan controleren, dan zal er daadwerkelijk mee gereden moeten worden. Anders ben je simpelweg niet strafbaar.
Je mag onbeperkt 'neonverlichting' onder je scooter bouwen, 'opvoeren', verzin het allemaal maar. Zolang je 'm maar naar je hangplek duwt en niet ermee rijdt...