Kakt even in en herpakt hem weer.

Natrah

Scarabeo mina project
Beste leden goede middag,

Laat ik als eerste even mijn scooter en setup vermelden.

Merk/Model: Aprilia Scarabeo Mina hori AC
Cilinder: power 1 50 cc
Bougie: NGK 7
Uitlaat: Gianelli metal
Luchtfilter: sta minarelli, buisje verijders
Carburateur: 17.5mm Dell'orto
Sproeier: 78
Variateur: Malossi multivar
Rollen: 5.7 gram
Koppeling: std
Drukveer: Malossi wit
Trekveren: Omega zilver

Ik ben sinds kort na 2 jaar weer bezig met deze scooter, ben hem aan het afstellen. Nu was het zo dat ik aan het rijden was op een dijk van +- 10km lang.

En halfverwege toen hij egt goed warm was, begon hij ineens van de top 75 teller terug te gaan naar 45... ik bleef volgas houden en toen herpakte hij hem weer terug naar 65 ongeveer en zakte hij weer weg, en dat blijft gewoon de heletijd zo doorgaan.

Hij zakt een beetje stotterend achter weg.. naja niet zo zeer stotterend maar anders...

Zoals hoe ik stotteren ken van vroeger moest je een grotere sproeier hebben, maar dit lijkt niet hetzelfde geval.. heeft iemand misschien een idee?

Ben al wat jaren uit de scooter wereld gestapt en begin nu pas weer... dus het is even allemaal wennen weer.

Hoor graah wat jullie denken!

Alvast bedankt.
Groeten.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste leden goede middag,

Laat ik als eerste even mijn scooter en setup vermelden.

Merk/Model: Aprilia Scarabeo Mina hori AC
Cilinder: power 1 50 cc
Bougie: NGK 7
Uitlaat: Gianelli metal
Luchtfilter: sta minarelli, buisje verijders
Carburateur: 17.5mm Dell'orto
Sproeier: 78
Variateur: Malossi multivar
Rollen: 5.7 gram
Koppeling: std
Drukveer: Malossi wit
Trekveren: Omega zilver

Ik ben sinds kort na 2 jaar weer bezig met deze scooter, ben hem aan het afstellen. Nu was het zo dat ik aan het rijden was op een dijk van +- 10km lang.

En halfverwege toen hij egt goed warm was, begon hij ineens van de top 75 teller terug te gaan naar 45... ik bleef volgas houden en toen herpakte hij hem weer terug naar 65 ongeveer en zakte hij weer weg, en dat blijft gewoon de heletijd zo doorgaan.

Hij zakt een beetje stotterend achter weg.. naja niet zo zeer stotterend maar anders...

Zoals hoe ik stotteren ken van vroeger moest je een grotere sproeier hebben, maar dit lijkt niet hetzelfde geval.. heeft iemand misschien een idee?

Ben al wat jaren uit de scooter wereld gestapt en begin nu pas weer... dus het is even allemaal wennen weer.

Hoor graah wat jullie denken!

Alvast bedankt.
Groeten.
Sproeier 78 zou goed moeten zijn... Std zit er 80 in loopt bij mij prima (Beta ark 50cc)
Zat eerder te denken aan nog kleiner te gaan in sproeier omdat ie onregelmatig loopt uit je verhaal.
En hij stottert niet bij koude start?
Luchtschroef ook op 1.5 open gezet, luchtfilter niet brak?
gasnaald stand midden?

Anders ook je carb even schoonmaken / doorblazen.
 
Last edited:
Sproeier 78 zou goed moeten zijn... Std zit er 80 in loopt bij mij prima (Beta ark 50cc)
Zat eerder te denken aan nog kleiner te gaan in sproeier omdat ie onregelmatig loopt uit je verhaal.
En hij stottert niet bij koude start?
Luchtschroef ook op 1.5 open gezet, luchtfilter niet brak?
gasnaald stand midden?

Anders ook je carb even schoonmaken / doorblazen.

Hoi goede avond!

Ten eerste bedankt voor je reactie.
Dacht ook dat 78 redelijk goed zou zijn.
Mijn luchtfilter is letterlijk nieuw, niet gekogt bij josdijkman.

Mijn gasnaald stand durf ik eerlijk gezegt niet te zeggen... hoogstwaarschijnlijk staan hij in het midden. Toen der tijd deed k dat namelijk altijd std als ik overging naar 17.5mm.

Stotteren doet hij totaal niet bij koude start.

Wel doe ik handmatig de choke aan voor 10 seconden bij de eerste start, daarna loopt hij al meteen "prima"

Als ik choke niet gebruik wilt hij bij de eerste start als ik gas geeft nog wel eens langzaam uitvallen.. "lijkt me normaal"

Luchschroef staat niet op 1.5
Dat weet ik omdat ik er mee heb lopen pielen, heb geen idee hoeveel die staat, heb namelijk tijdens het rijden eraan lopen draaien om te voelen wat op dat moment het fijnst liep.

Ik zal morgen na werk even de gasnaald controleren en de carb schoonspuiten.

2 jaar geleden heb ik wel de benzine tank gedomteerd gehad en volledig schoon gemaakt, sindsdien toen der tijd max 1xxx mee gereden, dus vuil vanuit de tank kan het niet zijn.

Hoop je zodoende genoeg geinformeerd te hebben, hoor graag weer van je.

Alvast bedankt.


Mvg en fijne avond
 
Het kan zijn dat je vario is versleten
oudepoeliesspoorvorming.jpg
oudepoeliesspoorvorming.jpg
oudepoeliesspoorvorming.jpg


nieuweblingpoelies.jpg
 
Tja of je de hele wereld bezit of nie dan heb mn vraag al verwijderd aangezien ik deze hele forum niet eens nodig heb en jij wel suc6 met je gevogel ik ben weg

Hoi, het is gewoon standaard forum etiquette dat je voor een vraag een eigen topic aanmaakt. Dan houdt een topic wel zo overzichtelijk als vragen niet door elkaar lopen. Dus het is een normaal verzoek.
 
Back
Top