Kabels waterdicht maken? firefox

Status
Not open for further replies.
Hee mensen nu was ik ff met mn pas gekochte ongetunede slecht onderhouden firefox aan het rijden door de regen.. bzz bzz flits flits zei de bougiekabel tegen de waterpomp slangen waar die tegenaan zat. Na 10 jaar is die dus niet meer regenbestendig.

Dus een nieuwe bougie en -kabel en -dop moeten dat oplossen maar ik ging eens verder kijken, en zag dat veel kabels en stekkertjes gewoon zo bloot aan het water staan.

Nu mijn vraag: hoe kan ik mijn kabels inpakken ofzo (waarmee) of zorgen dat ze waterbestendig zijn of zijn ze dat al en hoef ik me daar niet druk om te maken? De electrische kabels dus he voor ontsteking en verlichting enz.

Lijkt me niet gezond als daar constant plensen water over heen komen (firefox is niet zo afgesloten van onder bij het blok en cilinder enzo dus alles wordt vies en als je door een plas water rijd .. alles nat)
 
Advertisement - register to remove this

Met isolatietape kan je rond je kabels een goede isolatie maken dus :p
je kent wel, die zwarte plastiek achtige plakband.

Of met krimpkous, maar dat wordt dan een dure grap.
 
ff langs de gamma dus?? of electro zaak? ik heb het tape op mijn vorige knutsel firefox wel gezien ja maar dacht dat het gewoon willekeurig aldi tape was hehe
 
vervelend he, je hebt waarschijnlijk geen spatbord over je wiel, waardoor al het water richting je carb/elektra geslingerd word...

heb er zelf ook altijd last van gehad, plexiplaat bij je startmotor, en alles inspuiten met waterafstotend spuitbus en het is over.
 
Heb wel een spatbord over mn wiel, heb ook dat spatbord voor mn nr plaat (die VEEL te kort is trouwens waardeloze troep altijd je hele rug nat en dan loopt het van het achterste deel van het zadel precies naar het lage deel lekker je kontje nat).

Het gaat mij om wat van onderen tegen de cilinder en daar rondom lopende kabels aan komt als je door een plas rijd reken maar dat alles daar dan nat wordt.

Zal voor t opjerugspateffect nog wel een keer zon ICE spatbord of runner of waar is dat van.. erop zetten.
 
Ja je moet geen leipe tape erom doen man, das ook poep.
Je kan beter gewoon even langs gamma oid en dan paar nieuwe kabeltjes kopen.
Gewoon lekker nieuw, krijg je ook geen breuken binnekort en zijn weer meteen geïsoleerd.
 
Dan zou ik dus een nieuwe kabelboom moeten halen maar dat heeft geen zin het gaat erom het nu zo open en bloot is dat je bij een flinke regenbui (je rijd dan sowieso wel paar keer door een plas als je meer dan 2km ver moet), zoveel water over die kabels krijgt.. is hetzelfde als dat je al die delen van de kabel boom even in een emmer water houd en weer onder de scooter monteerd.

Het is nu erger geworden, ik had de bougie en -kabel en -dop vervangen door nieuwen.. en nu start hij niet meer. Uiteraard gecheckt of hij vonkt enzo dat is allemaal goed, maar hij wil niet lopen.

Als ik de accu eraf trek en hem zo even een kwartier laat staan, dan de boel weer aansluit... dan slaat hij aan (is niet perfect afgesteld dus moet wat gas geven om te starten)... zegt een keer VROEM en dan na een seconde netjes verbrand te hebben is het PWOEEET alsof ik de contactsleutel omdraai. Geen stotter, geen enkele poging tot proberen, gas snel of langzaam nog open en dicht doen voor de krukas weer stilligt helpt NIETS 0,0000

Na een uur TV ging ik "toch maar weer ff proberen", en voila hij liep gewoon weer en kon er stukje op rijden alles weer goed. Dit was met de nieuwe bougie en kabel en dop. Kwartier later eten (was op visite.. lekker handig daar sleutelen :p), wou t even laten horen dat die het weer deed -- niet dus. Slaat aan, je kan een keer gas geven en dan is het of je de sleutel omdraait.

Als ik gewoon blijf doorkicken komt er wel rook uit de uitlaat (tis een oud uitlaatje pas geleden eronder gezet heeft die wel gewoon prima mee gelopen dus dat is t tniet) dus hij verbrand wel gewoon, maar hij blijft niet lopen

KAN DIT DE SESAMO ZIJN!??? die starterblokkering shit? ik dacht zelf van niet want hij gaat dus af en toe na ff uit te zijn geweest wel lopen...

wie of wie!

PS lange post maar hoop dat ik zo vold. info heb gegeven
 
Ja je moet geen leipe tape erom doen man, das ook poep.
Je kan beter gewoon even langs gamma oid en dan paar nieuwe kabeltjes kopen.
Gewoon lekker nieuw, krijg je ook geen breuken binnekort en zijn weer meteen geïsoleerd.

ja, ga jij van je ontsteking en bobine etc nieuwe kabels leggen?
Koop eerst een scooter zodat je weet hoe het eruit ziet.

En noem het geen leipe tape.


vervang eens je bougie.
 
aub wel ff lezen sandor ;) : bougie en bougiekabel en bogiedop vandaag nieuw gekocht. dat HEEL even aangaan doet die zowel met dat nieuwe spul als met het oude
 
Last edited:
ja, ga jij van je ontsteking en bobine etc nieuwe kabels leggen?
Koop eerst een scooter zodat je weet hoe het eruit ziet.

En noem het geen leipe tape.


vervang eens je bougie.

Ja, kabels moeten te vervangen zijn,,,

Een scooter komt binnekort, da bepaal jij niet.

Ik noem tape zoals ik wil, in dit geval is het wel leip

En die boegie heeft die al vervangen dus niet tegen mij klagen.

Dank u..
 
Ja je moet geen leipe tape erom doen man, das ook poep.
Je kan beter gewoon even langs gamma oid en dan paar nieuwe kabeltjes kopen.
Gewoon lekker nieuw, krijg je ook geen breuken binnekort en zijn weer meteen geïsoleerd.


Warned!

Zoals ik je laatst ook al zei; laat dat bijdehante gedrag aub achterwege! Als je niet weet waar je over praat, reageer dan gewoon niet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top