ja ik heb er een kabelboon van 2004 op zitten verleden super al zag ik net wel dat er een draad vanaf het start relais naar mijn achterlicht gaat zelfs met ohm meter doorgemeten. wat raar is foto 1Dat zag ik vanmorgen al op de foto's.
De Multimeter is nu goed te zien, de rode meetkabel zit dus wel in de juiste aansluitbus.
Wat bedoel je met "de rotr spoel"?
Je hebt er dus nu een nieuwe kabelboom op, ik neem aan ook van het oudere type Aerox?
Sorry, ik kan niet goed volgen wat je allemaal gemeten hebt op de bijgevoegde foto's van je laatste post.
Misschien kun je ook vertellen wat er nu wel en niet werkt op de nieuwe kabelboom?
Verder als je nog geen vonk hebt, kun je het beste weer zelfs terugspringen naar mijn voorstel in post #11 om vanuit de connector van de cdi de weerstandswaardes te meten van de bevestigde.
Nee dat hoort zo, de spoel van het startrelais krijgt zijn spanning van het remlicht, dit doet men bij elke scooter met een CVT.al zag ik net wel dat er een draad vanaf het start relais naar mijn achterlicht gaat zelfs met ohm meter doorgemeten. wat raar is foto 1
De meter staat op een te laag Ohm-bereik, deze moet op het 2000 Ohm of 20 k Ohm bereik staan dan zul je wel een meting krijgen want met die I in het display wil de meter zeggen dat de weerstand te hoog is voor het ingestelde meetbereik.ik heb net even bobine doorgemeten met ohm meter. foto 2 & 3
Ik zie geen foto van deze meting maar de waarde is normaliter heel erg laag meestal kleiner dat 1 a 2 Ohm.ik heb op de orange draad wel een waarde zie foto
Dat klopt, dat betekent dat alles goed is tot op dat punt dus als de bougie niet vonkt zit de fout dus in de bobine of de bougiekabel of de bougiekap of de bougie of de massa van het blok.als je kikstart gebruikt meet je spanning op orange draad van de bobine
Nee dat hoort zo, de spoel van het startrelais krijgt zijn spanning van het remlicht, dit doet mannen bij elke scooter met een CVT.
Je moet altijd een rem inknijpen om de scooter te starten, dit is een beveiliging om te voorkomen dat de scooter er vandoor zou gaan bij het starten.
De meter staat op een te laag Ohm-bereik, deze moet op het 2000 Ohm of 20 k Ohm bereik staan dan zul je wel een meting krijgen want met die I in het display wil de meter zeggen dat de weerstand te hoog is voor het oorspronkelijk meetbereik.
Krijg je in het 2000 of 20k bereik ook geen waarde is de spoel van je bobine defect en dien je de bobine te vervangen.
Ik zie geen foto van deze meting maar de waarde is normaliter heel erg laag meestal kleiner dat 1 a 2 Ohm.
Dat klopt, dat betekent dat alles goed is tot op dat punt dus als de bougie niet vonkt zit de fout dus in de bobine van de bougiekabel of de bougiekap van de bougie van de massa van het blok.
Maar de waarschijnlijkheid is zeer groot dat het euvel in de bobine zit, maar je meting op het hogere Ohm-bereik zal je uitsluitsel geven.
De waarde die je moet meten zit ongeveer zo tussen 3000 en 5000 Ohm en als het een extra hoogspanningsmodel betreft zelfs misschien nog wel iets hoger.
Ga daar nog wel even naar kijkenZou om te beginnen dan eerst eens de compressie meten.