Kabelboom vertakkingen

Marijnvs

New Member
Hoi allemaal,

ik ben dus van plan om een zogenaamd alarm op mijn scooter te zetten die je kan starten met een afstandsbediening. Nu zie ik dat je die lekker makkelijk voorin je scooter op de kabelboom kan aansluiten.
voor de koop even gaan kijken hoe mijn kabelboom eruit ziet: 3 vertakkingen, 1 naar het contact, 1 naar linker richtingaanwijzer en 1 naar rechter richtingaanwijzer. Zou dit betekenen dat ik dat alarm niet zou kunnen aansluiten op mijn scooter?

ik zie graag een reactie tegemoet.

Marijn

edit: er zat voorheen al een alarm voorin de scooter maar heb die laten weghalen. Weet niet hoe die verbonden was.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Welk alarm (linkje?), en welk merk & type scooter?
En is dit een alarm zonder startonderbreker/anti hijacking systeem of?

En zogenaamd alarm zoals je wil, heeft meestal toch al gauw zo'n 11 aansluitingen.

De functie: op afstand starten is niet bij elke type scooter zonder meer aan te sluiten.
Vaak is een extra relais plaatsen noodzakelijk om de CDI te kunnen foppen buiten het contactslot om.

Ook is het handig als er een elektrische choke gemonteerd zit op de carburateur!
Een handmatige choke (via hevel & kabelbediening) is gewoonweg niet aan te sluiten op de alarm unit.
 
Last edited:
Welk alarm (linkje?), en welk merk & type scooter?
En is dit een alarm zonder startonderbreker/anti hijacking systeem of?

En zogenaamd alarm zoals je wil, heeft meestal toch al gauw zo'n 11 aansluitingen.

De functie: op afstand starten is niet bij elke type scooter zonder meer aan te sluiten.
Vaak is een extra relais plaatsen noodzakelijk om de CDI te kunnen foppen buiten het contactslot om.

Ook is het handig als er een elektrische choke gemonteerd zit op de carburateur!
Een handmatige choke (via hevel & kabelbediening) is gewoonweg niet aan te sluiten op de alarm unit.
Hoi Floris, bedankt voor het reageren.


Ziet er uit als plug&play, gezien in een installatie video.
Ik heb een Piaggio Fly(2008)
 
Last edited:
Het ziet er vaak uit als ''plug and play'', maar in de praktijk is dit meestal niet zo.
Zeker niet met de universele units.

Maar goed, weet nog steeds wat voor type & merk scooter je hebt!?
 
Het ziet er vaak uit als ''plug and play'', maar in de praktijk is dit meestal niet zo.
Zeker niet met de universele units.

Maar goed, weet nog steeds wat voor type & merk scooter je hebt!?
Had het al toegevoegd in m’n antwoord. Piaggio Fly 2008
Post automatically merged:

F85A1102-5DE7-4918-ADB0-B26C0AE4040E.jpeg
 

Attachments

  • 7BF68FBC-BF4B-45E7-BDDA-5CB1D0521B91.jpeg
    7BF68FBC-BF4B-45E7-BDDA-5CB1D0521B91.jpeg
    213.3 KB · Views: 3
Sorry, niet gezien/gelezen..., was even een vorkje aan het prikken!

Voor de Piaggio Fly kun je het best een origineel alarm aanschaffen als je het plug and play wilt hebben.
Nadeel is dat deze zo'n 100 euro duurder is....

Voorbeeld: https://www.joeyschaar.nl/product/piaggio-alarm-e-lux-met-backupstroom-602688m

Het kan uiteraard wel met een universele unit, maar dan moet je alles afzonderlijk gaan aansluiten en/of bijvoegen op de bedrading van & rondom het contactslot!
 
Sorry, niet gezien/gelezen..., was even een vorkje aan het prikken!

Voor de Piaggio Fly kun je het best een origineel alarm aanschaffen als je het plug and play wilt hebben.
Nadeel is dat deze zo'n 100 euro duurder is....

Voorbeeld: https://www.joeyschaar.nl/product/piaggio-alarm-e-lux-met-backupstroom-602688m

Het kan uiteraard wel met een universele unit, maar dan moet je alles afzonderlijk gaan aansluiten en/of bijvoegen op de bedrading van & rondom het contactslot!
Oké, bedankt voor je tijd en advies Floris!
 
Back
Top