This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kabelboom SR op firefox f15 blok

Robin Hazeleger

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Aprillia SR frame gekocht met kappen en weet ik t allemaal.. Minarelli horizontaal, en een malaguti firefox blok.

Nou is mijn vraag, als ik een kabelboom van een SR koop, past deze dan op dat blok? of moet er dan een andere ontsteking of iets in?
En welk schema moet ik gebruiken voor de kabelboom dan?

Mvg Robin
 
Je moet er een andere ontsteking in doen, maar die moet dan ook wel weer bij de bobine en cdi passen.

want de aansluiting van de draden zijn anders.
 
maakt niet uit wat voor? van een aerox kan bijvoorbeeld en dan een aerox kabelboom met aerox cdi en bobine enz? past dat dan wel met dashboard aansluitingen? en past er bijvoorbeeld geen gewone Sr ontsteking in?

Bedankt voor je reactie!
 
Als jij een sr kabelboom wil, moet je ook een ontsteking en bobine en cdi voor sr er opzetten, maar dat gaat denk niet passen wat sr is meestal piaggio en malaguti is minarelli horizontaal.

Dus ik denk dat het niet gaat passen.

Want met een aerox kabelboom heb je weer dat die op je kmteller niet past.
 
tja ,wat voor SR?

een minarelli SR heeft dezelfde onsteking als een Aerox , Neo's etc.

malaguti is anders , dus moet je iig een stator met vliegwiel en grondplaat hebben , daarnaast moet er dan ook een bobine op zitten van dat type en cdi unit net zo..
 
ik heb een Sr met een minarelli blok.. dus dat moet goed komen kan je een linkje sturen van ergens waar ik dat het beste kan bestellen? en een stator vliegwiel?
 
past de originele Sr ontsteking er niet gewoon op?

Ik heb nu de kabelboom van de Sr zogoed als aangesloten, moet alleen nog een bobine, dan kan ik kijken of die vonkt.. cdi en spanningsregelaars enzo zitten er tussen..
 
Last edited:
oke.. ik heb nu (volgens mij ) de originele aprillia sr ontsteking er op zitten.. morgen ff bobine halen en hopen dat het werkt, en dat ik hem goed heb aangesloten..
 
het werkt! Bedankt voor de hulp! weet iemand toevallig waar de bobine vast moet?? ik las ergensn rechts bij het voetenplankje.. maar kan het nog niet vinden..
 

Ehm malaguti heeft toch gewoon hetzelfde motorblok, inclusief ontstekngskant, als alle andere mina hor scooters?

Waarom moet daar dan een aparte stator op enzo? Maakt de gelijkrichter gebruik van iets andere voltages ofzo?:?
 
Ehm malaguti heeft toch gewoon hetzelfde motorblok, inclusief ontstekngskant, als alle andere mina hor scooters?

Waarom moet daar dan een aparte stator op enzo? Maakt de gelijkrichter gebruik van iets andere voltages ofzo?:?



nee , Malaguti f12 en f15 en Beta (en Benelli ) net zo hebben een Ducati onsteking , waarvan dus de stator , grondplaat en vliegwiel anders zijn , ook ben je hiervoor een andere krukasmoer nodig zelfs. Ook zijn de stekkers anders , en heeft een Ducatie systeem de bobine en CI unit in 1 en dezelfde kast. bijkomend is dat er 2 types bobines zijn , met Sesamo en zonder Sesamo , Sesamo is een startonderbreker. de Sesamo Bobine kan overigens worden vervangen door een normale Bobine voor Ducati , doormiddel van een kleine wijziging aan de kabelboom.

de spanningsregelaar is hetzelfde , past op de meeste modellen , het is puur de onsteking.]

verder ben je ook een andere vliegwieltrekker nodig.

alle Yamaha's , Aprilia's en een paar meer merken hebben een Yamaha onsteking met losse CDI unit en bobine.

nieuwere yamaha's hebben een nieuwere type ontsteking.
 
okee, bedankt.. hij loopt heel mooi stationair enzo.. met klein beetje gas gaat alles ook goed.. maar met volgas gaat die knallen.. heeft dat dan met de ontsteking te maken? of gewoon teveel lucht of benzine?
 
dat kan meerdere oorzaken hebben , een te arm mengsel kan dit ook zeer goed veroorzaken.

verder moet de massekabel ook goed zijn (zit std op de startmotor @ aprilia)
 
welke kleur heeft die? ik heb een wit draadje op me startmotor.. en verder nix.. bij m'n aerox zit die om de schroef heen.. daar zit niks bij de aprillia.. en hij loopt nu beter, nieuwe bougiem goed stationair.. heel afentoe valt ie nog iets weg.. als die koud is.. maar dat maakt me niet zoveel uit, maar als ik ga rijden nu, komt ie dus niet op toeren.. hij blijft van het begin tot het eind zelfde toeren maken.. en gaat niet harder dan 30.. soms 40.. kan dat ook emt die massa zijn dan of is dat weer rolletjes en drukveer? er zit nu uit m'n hoofd 4.8gram in.. eerst zater er veel zwaardere in.. weet het gewicht niet.. en een rode drukveer met rode trekveertjes.. wat kan ik er dan het beste in doen als die niet op gang komt?
 
bij aprillia zitten ook 2 kabels op de startmotor , een massa onder het boutje en een stekker op de startmotor.

tja , en verder , afstellen..
 
hij start elektrisch.. alle kabels aangesloten.. behalve een blauwe met rode.. weet niet waar die voor is.. loopt heel mooi stationair.. alleen pakt echt nog geen toeren op..