kabelboom schema piaggo zip 4takt 2011

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, Weet iemand hoe je aan een kabelboomschema kan komen? ik kan niks vinden, en ik moeten weten welke kabel is voor de benzine meter, aangezien ik een teller ga inbouwen waar een optionele benzine meter aan zit, alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Komt uit me nieuwe teller een draadje die ik op de brandstofmeter moet aansluiten, maar dat heeft de zip orgineel niet, die heeft alleen een lampje wat brand, hoe zou ik dat draadje het beste kunnen aansluiten?
 
Kijk eens bij de tankvlotter of deze 2 of 3 aansluitingen heeft.
Als deze vlotter maar 2 aansluitingen heeft is het aansluiten van de benzine meter sowieso niet mogelijk.
Heeft hij er 3 kan het zijn dat als je de derde, nu vrije aansluiting, aansluit op het draadje van de brandstofmeter de brandstofmeter gewoon werkt. (Dit is het wit/groene draadje in het schema)

Wellicht heb je nu alleen 2 draden een zwarte voor de massa en een geel/groene voor het dashboard lampje.
 
Kijk eens bij de tankvlotter of deze 2 of 3 aansluitingen heeft.
Als deze vlotter maar 2 aansluitingen heeft is het aansluiten van de benzine meter sowieso niet mogelijk.
Heeft hij er 3 kan het zijn dat als je de derde, nu vrije aansluiting, aansluit op het draadje van de brandstofmeter de brandstofmeter gewoon werkt. (Dit is het wit/groene draadje in het schema)

Wellicht heb je nu alleen 2 draden een zwarte voor de massa en een geel/groene voor het dashboard lampje.
als ik de cockpit stekker bekijk zie ik de 3 kabels die ik ook op de kabelboom schema zie, geel/groen, en wit/groen, en zwart, maar die zwarte zal massa zijn en niet mee tellen denk ik daarin? want als ik naar een tank vlotter kijk op websites zie ik 2 metalen polen waar kabels op kunnen
Post automatically merged:

https://www.piaggio-parts.nl/benzin...4brSx5b7nI_jO2fNhmUrieAjjWWSUTXgaAgXXEALw_wcB deze bedoel ik
Post automatically merged:

maar ik zou niet dat ene draadje wat uit de teller komt tussenin een van de twee draden kunnen tussenvoegen?
 
Komt die wit/groene draad ook aan bij de tankvlotter en is deze bij jouw scooter aangesloten?
Zo ja, is het een kwestie van die wit/groene draad aan te sluiten op de draad voor de brandstofmeter op je nieuwe meter.
 
Komt die wit/groene draad ook aan bij de tankvlotter en is deze bij jouw scooter aangesloten?
Zo ja, is het een kwestie van die wit/groene draad aan te sluiten op de draad voor de brandstofmeter op je nieuwe meter.
krijg morge als het goed is een tweedehands kabelboom binnen, aangezien 2 stekkers verrot zijn, kan ik ook gelijk zien of die daar op komt
 
Komt die wit/groene draad ook aan bij de tankvlotter en is deze bij jouw scooter aangesloten?
Zo ja, is het een kwestie van die wit/groene draad aan te sluiten op de draad voor de brandstofmeter op je nieuwe meter.
Net die kabelboom binnen, ik zie 2 kabels die op de vlotter komen die wit groene en een witte, dus het moet kunnen lijkt me
Post automatically merged:

Net die kabelboom binnen, ik zie 2 kabels die op de vlotter komen die wit groene en een witte, dus het moet kunnen lijkt me
Excuus, het is geel groen die op de vlotter komt, die zelfde kleur komt ook boven bij de cockpit uit
Post automatically merged:

Heb de kabel van de teller op de geel groene aangesloten, contact aan knippert het benzine icoontje en geeft ie 1 balkje aan, me tank is nog niet leeg
 
Last edited:
Meestal kun je op die digitale meters de range middels een menuutje instellen, want die dingen zijn universeel en niet elke scooter heeft dezelfde specificaties qua weerstandswaarde.
 
Meestal kun je op die digitale meters de range middels een menuutje instellen, want die dingen zijn universeel en niet elke scooter heeft dezelfde specificaties qua weerstandswaarde.
Zit een knopje op, waarmee ik de kleuren kan instellen en of km stand of trip stand
Post automatically merged:

Denk zelf dat ik dus die kabel heb aangesloten op het draadje dat het lampje aanstuurt op het dashboard
 
Last edited:
Met een multimeter moet je de weerstandswaarde tov massa zien veranderen als je op die goen/witte draad meet en de scooter wat schuin houdt.

Maar het kan bijna niet anders dat je op een universele meter het meetbereik moet kunnen instellen, anders is dit ding niet universeel maar alleen geschikt voor bepaalde scooters.

Wat je ook kunt doen is de scooter volledig vol tanken en kijken of er misschien 2 balkjes "oplichten".
Dan weet je in ieder geval dat je meter werkt maar dat het meetbereik niet klopt.

Lees de instructie van die meter even goed door, wellicht moet je een knopje langere tijd inhouden om in een menuutje te komen, maar vaak zit bij deze Chinese dingen geen boekje of eentje in het Chinees en kun je wellicht eens zoeken met onze vriend Google en het typenummer of je iets vindt van dien aard.
 
Last edited:
Met een multimeter moet je de weerstandswaarde tov massa zien veranderen als je op die goen/witte draad meet en de scooter wat schuin houdt.

Maar het kan bijna niet anders dat je op een universele meter het meetbereik moet kunnen instellen, anders is dit ding niet universeel maar alleen geschikt voor bepaalde scooters.

Wat je ook kunt doen is de scooter volledig vol tanken en kijken of er misschien 2 balkjes "oplichten".
Dan weet je in ieder geval dat je meter werkt maar dat het meetbereik niet klopt.

Lees de instructie van die meter even goed door, wellicht moet je een knopje langere tijd inhouden om in een menuutje te komen, maar vaak zit bij deze Chinese dingen geen boekje of eentje in het Chinees en kun je wellicht eens zoeken met onze vriend Google en het typenummer of je iets vindt van dien aard.
Zit geen handleiding bij, ga het wel even nameten, maar die groen witte zit er niet, de kabel is groen geel bij mij die van de vlotter af komt, de tweede kabel is wit
 
Dan zal die witte inderdaad wel de draad voor de meter zijn.
Maar er moet ook nog een derde draad vanaf de vlotter in je tank naar massa lopen, klopt dit?
 
Dan zal die witte inderdaad wel de draad voor de meter zijn.
Maar er moet ook nog een derde draad vanaf de vlotter in je tank naar massa lopen, klopt dit?
Ik heb een tweedehands kabelboom ook voor een zip 4t, daar zie ik 2 stekkers voor de vlotter, geel groen en die witte, en alleen die geel groene zie ik boven uit komen bij de cockpit, dus is die witte dan plus of schakel plus?
 
Ik weet het niet.
Ik kan alleen uitgaan van het schemaatje in mijn post #2.
Hier zie ik geen witte arriveren bij de tankvlotter.

Op dit schema wordt wit wel gebruikt als geschakelde plus maar of dit bij jouw kabelboom ook daadwerkelijk zo is zou je moeten meten.
 
Ik weet het niet.
Ik kan alleen uitgaan van het schemaatje in mijn post #2.
Hier zie ik geen witte arriveren bij de tankvlotter.

Op dit schema wordt wit wel gebruikt als geschakelde plus maar of dit bij jouw kabelboom ook daadwerkelijk zo is zou je moeten meten.
bij mijn zip is wit inderdaad geschakelde plus, hoor net van de webshop dat ik de kabel op de paarse kabel moet aan sluiten van de cockpit stekker
 
Back
Top