Kabelboom probleem

Jossi

Nismo
Ik ben bezig met de kabelboom te verwijderen van mijn Typhoon. Niet zo moeilijk zou je zeggen... maar ik wil mijn contact en elektrische choke houden, zodat niet iedereen ermee weg kan rijden.

Maar nu heb ik een probleem, ik weet niet hoe ik het moet aansluiten en ik weet van sommige dingen niet eens wat het zijn...

Er lopen 2 bundels van je ontsteking af: 1 naar je cdi voor de vonk en 1 naar je lamp, knipperlichten, toeter en ik denk ook elektrische choke (waar zit hij op aangesloten?). Anders hand choke....

Deze bundel (rode + blauwe bolletje) is dus voor je licht enz. Maar wat is dat grijze "ducati" ding en dat zwarte dingetje.
Kabelboom5%20uitleg.JPG


Kan ik de contact en choke kabel gewoon aan het blauwe bolletje vast maken?


Op dat "ducati" ding komt ook de kabel vanaf mijn contact, en de kabeltjes van dit ding (rode bolletje):
Kabelboom8%20uitleg.JPG


Wat het is weet ik niet (nippendor?) maar het is wel aangesloten op het contact :s


Dus kan iemand me helpen met de aansluiting van contact en choke... ik snap er niets van, en al helemaal niet van het elektrisch schema.


mvg Ron
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Oke, 1ste plaatje:

De rode draad is van je startmotor
De zwarte draad is je massa! Laten zitten dus!

Dat grijze ducati ding vormt volgens mij de stroom om. Weet niet zeker of je het nodig hebt...

Op het 2de plaatje zit je knipperlicht-relais. Die zorgt ervoor dat je lampjes gaan knipperen.
 
Bedankt Thomas! Die zwarte draad dus op frame leggen? :s

Boyd heeft me alles al uitgelegt verder; leg een draadje aan tussen het contact en rode draad naar me bobine en van het contact naar frame. Contact aan is dus afslaan, contact uit is starten. Soort Killswitch dus.

Choke laat ik gewoon helemaal weg, heb je toch niets aan.
 
Die Zwarte draad (blauwe bolletje op 1e foto), kan je die op het frame aansluiten of kan je die gewoon los laten hangen? Want zit toch ook al massa op cdi? :s

grtz
 
Last edited:
Back
Top