Gevraagd Kabelboom Jog R 2005

Banzai

Active Member
Wie kan me helpen?

Mijn zoon heeft afgelopen weekend een Yamaha jog r gekocht uit 2005. Kwam er ineens mee thuis..... Gelukkig heeft wel enige opvoeding meegekregen, dus hij was netjes overgeschreven en verzekerd op zijn naam.

Echter is het in mijn ogen een totale miskoop. Ding loopt beroerd en gisteren stopte de verlichting met werken.

Nu heb ik even gekeken, maar de kabelboom ziet er verknipt uit. Dus ik dacht, haal wel even een nieuwe en dan heeft paps en zoon een leuk klusje te doen.

Nu kan ik dus nergens een kabelboom vinden, hebben jullie een idee waar ik kans zou kunnen maken deze te vinden?

image0.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Schema gevonden.

Zit er niet op te wachten om alles door te gaan meten enz, maar als het niet anders kan.

tenzij iemand een goedkopere weet te vinden?
 
Ga ik zeker doen.

Had liever iets mechanisch stuk als elektrisch, toen ik jong was zelf een Puch maxi van grond af opgebouwd, maar scooter is toch wel ff wat anders...
 
mogelijk kom je al een heel eind als je het even schoonmaakt, weer een goede massa verbinding maakt, evetueel accu vervangen (yamaha's doen soms gekke dingen als er geen accu in zit)...

Je zegt dat hij beroerd loopt dus mechanisch zal je vast en zeker ook nog wel wat leuke uitdagingen krijgen :)
 
Dat beroerd lopen, is nu bijna oke. Hij liep stationair niet, maar dat was makkelijk op te lossen. Gas reactie is prima en voor 98% het bekende HINGGGG geluid, over het gehele gas gebied. Dat viel me dan wel weer erg mee, weet dat ik met mijn maxi veel langer bezig ben geweest voordat dat oke was.

Dank je voor je hulp. Als ie vanavond terug van school is even alle bereikbare verbindingen schoonmaken. Ik vervang liever oude meuk voor nieuw spul, maar het moet wel betaalbaar zijn voor hem. Als het voor mezelf was geweest had ik al besteld.

Accu zit erin, weet alleen niet of ie nog goed is. Ik neem aan gewoon 12V? want dan mep ik even om te testen een auto accu erin.
 
tja bij scooters uit 2005 heb je niet altijd de luxe om nieuwe spullen te vinden en zal het veelal reviseren van onderdelen zijn en marktplaats afstruinen. Gelukkig is voor het blok (minarelli horizontaal) wel bijna alles te vinden nieuw.

ja 12v accu
 
Oh mijn god, al eerder iemand speakerkabel tegengekomen in zijn draadboom?
image2.jpegimage1.jpegimage0 (2).jpeg
Post automatically merged:

Draden nu netjes gesoldeerd en met krimpmofjes afgewerkt. Helaas doet de verlichting het nog steeds niet. Aantal kabels waren al lichtjes zwart.... maarja schilderstape en plakband, zucht.... Om nog maar te zwijgen over de speakerkabel. Er zal wel ergens ook zekering uitliggen denk ik, kan hem alleen niet vinden. Die bij de accu is nog heel, iemand een idee of er verder nog ergens zekeringen zitten?
 
Back
Top