Ik snap je verhaal niet helemaal, met name welke kabel je precies bedoelt want er loopt helemaal geen kabel van de stator naar het startrelais.Nu wordt het interessant: ik zat ik een beetje ten einde raad aan de kabels te wiemelen, waarbij ik de kabel vanuit de ontsteking naar het relais in de richting van het frame drukte, toen begon ineens de startmotor te draaien?
Mijn excuses voor mijn verwoordig, die kabel die ik bedoel komt in dit geval achter de onstekingskap vandaan. Ik heb voor de duidelijkheid even dat ding uit de schuur gehaald en de kap losgemaakt.de kabel komt achter de kap vandaag en loopt zo naar boven zie foto, de rode kabel met de witte connector naar het relaisVoorde goede orde : Er gaat een Kabel van af de start Motor het blok in , en de Kabel komt uit waar de Stator zich bevind , van af daar gaan er 3 Kabelboompjes ( Separaat ) naar : CDI / Start Relais / en 1 boompje met 3 draden , 1 voor Kilswichts (groen) en 2 Gele voor verlichting .
Dus ... er zit geen enkele draad voor Start Motor aan de Stator gekoppeld .
Er komt 1 kabelboompje van af de Stator het blok uit, dat Kabelboompje heeft 3 draden die in een witte stekker zit. 2 x is geel ( verlichting ) draad Nr 3 is Groen , dat is de KillSwitch .. / Aan / uit / die op het Contactslot zit aangesloten .als de Groene Draad Massa Maakt ? geen Vonk , is de Groene draad onderbroken ? ... heb je Vonk .Dag heren, allereerst heel erg bedankt voor jullie input! En ook bedankt voor het compliment
Dan weet ik nu dus in ieder geval dat ik in dat kabelboompje moet zoeken waar iets scheelt, die uitleg verduidelijkt heel veel!
Dan zal ik daar de eerstvolgende keer dat ik tijd heb naar kijken en dan zal er een vervolg komen.
De module van het contactslot moet ik ook ff vervangen die is niet helemaal lekker, dat kan er ook mee te maken hebben dat die wilde starten zonder dat hij op contact stond. Anders zorgt er daar misschien iets voor kortsluiting?
Gr Max
een 2-takt 125 / 180 kan je al op de werkbank starten ... als CDI / Bobine aangesloten zit . en een Flesje Benzine aan de Carb ... kan je dat blok zo aan trappen .Heb je wel alles aangesloten? Want je kan niet bijvoorbeeld je oliesensor niet aansluiten en dan de rest werkend krijgen. Alles is met meerdere elementen aangesloten
Zou ik eerlijk gezegd niet weten kans bestaat dat er bij die kabel van startmotor naar t relais een los contact zitHeb je wel alles aangesloten? Want je kan niet bijvoorbeeld je oliesensor niet aansluiten en dan de rest werkend krijgen. Alles is met meerdere elementen aangesloten
Als ik weer tijd heb om te kijken zal ik dit erbij houdenEr komt 1 kabelboompje van af de Stator het blok uit, dat Kabelboompje heeft 3 draden die in een witte stekker zit. 2 x is geel ( verlichting ) draad Nr 3 is Groen , dat is de KillSwitch .. / Aan / uit / die op het Contactslot zit aangesloten .als de Groene Draad Massa Maakt ? geen Vonk , is de Groene draad onderbroken ? ... heb je Vonk .
Hoop je hierbij wat duidelijke informatie te kunnen geven ,
Post automatically merged:
een 2-takt 125 / 180 kan je al op de werkbank starten ... als CDI / Bobine aangesloten zit . en een Flesje Benzine aan de Carb ... kan je dat blok zo aan trappen .
Verdere Kabelboom etc etc ,,hoeft er niet aan te zitten .
Ook ff massakabeltje trekken van de startmotor naar je frame voor zekerheid.Had nog eens effe op het internet rond geneusd, t zal dan wrs in de kabel op de foto zitten ergens :
View attachment 76310
Post automatically merged:
is zo te zien 1 kabel die dan van de startmotor naar t relais gaat, dus ga die dan maar een keertje nakijken
dus ga die dan maar een keertje nakijken
Ik heb hem niet gedemonteerd, dit is een foto van kleinanzeigen. Hij schuift wel stroef op het startrelais maar ik moet wel zeggen dat ik met die connectors makkelijk heen en weer kan bewegen als die erop, hoe kan ik dat het beste oplossen?Dat is toch zo getest nu je hem gedemonteerd hebt.
Rode kabel op de pluspool van de accu.
Het huis van de startmotor direct op de min-pool van de accu.
Motor moet beginnen met draaien en moet reageren als je met de rode draad gaat bewegen.
Is die witte connector aan de binnenkant wel schoon en schuift hij stroef op het startrelais (dus niet uitgelubberd).