Kabelboom aanpassen

Ralph1971

Well-Known Member
H.llo is er iemand die weet of ik een kabelboom van een elystar tsdi kan aan passen voor een gewoon cabrateur blok en evt een link van hoealvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Stukken eruit halen zal denk ik niet werken.. De stekker van de ECU zal er dan altijd nog eraan blijven zitten. Het is een ECU kabelboom en geen CDI kabelboom.
 
Ik heb geen verstand van de Peugeot Elystar maar ik zie in het elektrisch schema dat de TDSI een elektrisch gestuurde oliepomp heeft.
Dus als je een nieuwe kabelboom koopt let er dan wel op dat je ook een kabelboom koopt die geschikt is voor een elektrisch gestuurde oliepomp want uit mijn schema's blijkt dat er ook Elystars bestaan met een mechanisch aangedreven oliepomp.

Edit: En natuurlijk moet je bij deze kabelboom ook de geschikte CDI/Oliepompsturings unit hebben (ACPH of ACPH1)
 
Last edited:
Ik heb geen verstand van de Peugeot Elystar maar ik zie in het elektrisch schema dat de TDSI een elektrisch gestuurde oliepomp heeft.
Dus als je een nieuwe kabelboom koopt let er dan wel op dat je ook een kabelboom koopt die geschikt is voor een elektrisch gestuurde oliepomp want uit mijn schema's blijkt dat er ook Elystars bestaan met een mechanisch aangedreven oliepomp.

Edit: En natuurlijk moet je bij deze kabelboom ook de geschikte CDI/Oliepompsturings unit hebben (ACPH of ACPH1)
Dus het is nog niet zo 123 gedaan maar begin het vermoeden te krijgen dat het bij de startblokkering zit aan gezien hij niet vonkt en het lampje op het klokkenstel blijft branden
 
Dit is heel goed mogelijk.
Is jouw scooter voorzien van Chip-key startblokkering?
Het schema waar ik op gekeken heb is dit namelijk wel het geval.
Ik zal dit even bijvoegen, het is in PDF-formaat.
Over dit Chipkey gedoe wordt natuurlijk niet veel prijsgegeven en ik weet er zelf ook het fijne niet van.
Maar ik zie dat pin6 van deze chipkey-unit (onderdeel 30) verbonden is met één of andere diagnosebox (onderdeel 45) die wederom verbonden is met de ECU.
Wat die diagnosebox precies doet weet ik niet, misschien is het ook wel één of ander interface tussen een externe computer voor het uitlezen en programmeren van de chipkey-unit en de ECU.
Wat ik wel zie is dat er op deze diagnosebox iets zit dat er uit ziet als een dradbrugje tussen pin A2 en pin B1die zo te zien het signaal van de chipkey unit doorkoppelt naar de ECU.
Misschien kun je hier eens naar kijken of deze doorkoppeling er nog wel zit of wellicht losgeschoten is of slecht contact maakt.

Verder zie je ook dat de antenne (onderdeel 31) niet aangesloten zit, hieruit blijkt dat Peugeot logischerwijze niet veel prijs wil geven over deze chipkey-startblokkering.
 

Attachments

  • Datasheet elystar tsdi.pdf
    293.6 KB · Views: 11
Oke ga ik morgen vroeg eens kijken is idd weinig te vinden over de elystar tsdi. Als alleen dat het niet de beste zijn anders zou ik moeten kijken of een cdi met baypass werk
Als dat niet allemaal zit gekoppeld met zijn computer
 
Back
Top