This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kabelaar

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb een Peugeot speedfight WRC206. En met deze scooter kan ik de koplamp niet uitzetten omdat dit gewoon zo is. Nou heb ik een andere speedfight 2 kabelboom gekocht (2ehands). Er zitten uiteraard wat rotte punten aan, maar dat fix ik wel weer.

Ik heb op me speedfight WRC kabelboom alleen een blauwe en een geel/groene zitten.

De ontbrekende draden zijn:

Bruin, Geel, Roze.

Ik zie dat die roze naar een weerstand hoort te gaan (bij mij zit er even geen weerstand maar die moet ik nog kopen)
Geel moet ik gewoon aan geel maken
En de bruine aan de bruine. Maar op die roze draad naar de weerstand gaat een groen/zwarte draad richting de elektrisch choke. Ik gebruik dus geen choke omdat ik een handchoke heb. Moet ik die groene/zwart draad gewoon weer verbinden met de gele draad die aan de choke stekker zit? Neem aan dat anders de weerstand niet werkt en dus ook de koplamp niet aan/uit kan zetten.

En mag op mijn WRC206 kabelboom ook gewoon een schakelaar zetten op de + draad van de koplamp? Of moet hier altijd een weerstand tussen?
 
Iemand die dit weet toevallig. Neem aan dat heel veel mensen niet snappen wat ik bedoel.
 
Ik weet niks van peugot + die kabelboom maare normaal een schakelaar tussen de + van de koplamp. Kun je niet veel verkeerd aan doen. Voor de lamp gewoon aan en uit te zetten.
 
Nee die andere kabelboom zit er nog niet erin. Die heb ik momenteel nog los liggen. Bij de nieuwe WRC kabelboom kan je idd de koplamp niet uitzetten. Vind het wel handig als die uit zou kunnen. (is wel makkelijk als je accu al zwak is, dan hoeft de koplamp niet meer te branden. Of voor in de zomer. Gewoon als de koplamp echt even overbodig is)
Ik heb daarom ook geen lichtschakelaar aan de rechterkant.
Ik heb wel een andere kabelboom waarmee het licht wel uit en aan kan.
Alleen het lullig is dat ik bij me WRC kabelboom niet 1 draad mis maar 3 stuks.
Ik heb dan alleen de 2 kabels voor de elektrische start..

Weet iemand waarvoor het grote weerstand en de kleine weerstand dient?
Neem aan dat de kleine voor de elek. choke is. En de grote voor het licht ofzo?
 
Waarom pas je de huidige kabelboom dan niet gewoon aan??
en waarom zou je je licht in de zomer uit doen? energie besparing??
 
Je bespaart er in het hele jaar misschien een eurotje benzine mee?? En overbodig in de zomer?? Dat zeker niet. Het is een extra veiligheid zodat mocht een automobilist je niet zien, je met het licht sneller gezien wordt. Als je op een schermerig avondje aan het rijden bent op van die polderweggetjes, die 1,5 baans wegen (1 rijstrook en fietspaden aan de zijkant) en de zon staat in het gezicht van een automobilist, dan ziet hij of zij je stukken sneller met licht aan dan zonder licht. Overbodig is het dus niet.
Ik kan helaas niet voor je kijken hoe het zit bij mijn Neo's (verlichtingsschema zal wel ongeveer hetzelfde zijn lijkt me, er zijn niet veel andere manieren om dat te doen), want ik heb ook permanent licht.
 
als het het toch geschakeld wilt hebben hoef je maar 1 draadje te onderbreken met een schakelaar das een hele hoop minder gepruts dan een compleet andere kabelboom te vervangen
 
ff tussedoor.. je lamp gaat niet via je accu, maar een lichtspoel..

En plaats er dan gewoon een schakelaar tusse ipv de kabelboom te verwisselen?
 


mja , de koplampen gaan alleen niet via de accu 8P

zonder licht rijden slaat nergens op IMO , mensen zien je stukken slechter aankomen.

er zijn in de auto ook zoveel mensen die het licht niet aandoen , omdat dan zogenaamd de accu of de dynamo kapot zou gaan wat enorme BS is overigens. (en dat zijn dan ook nog vaak mensen die wel met airco aan rijden :X)

ook zou het meer benzine kosten, nou , dat merk je echt niet hoor..


ik heb ALTIJD de verlichting aan staan , NOOIT problemen , geen overmatig verbruik en er gaat ook niks stuk , en zeker niet de accu! (heb het nu over scooters)
 
99% van de moterrijders hebben ook altijd licht aan. puur omdat ze je dan sneller zien dan zonder licht en de moters die geimporteerd zijn uit amerika. die hebben standaart als je contact om zet gaat het licht aan. niet eens een schakelaar of niks er tussen. maja dit moet iedereen zelf weten, het beste is gewoon je zet een schakelaar tussen de + van je lamp en dan ben je klaar.