Kabel zooi voorop het frame peugeot kisbee 4 takt.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ben op dit moment bezig me peugeot kisbee 4takt in orde te maken..

Loopt alleen tegen het probleem waar je alle kabels en elektra voorop het frame tussen die houder / beschermer moet doen.

Ik heb het destijd nogal erg onlogisch bij die beugel houder er door gestoken (beugel houder is dat alle kabels niet tegen je draaiende stuur kan komen)

Nou heb ik dus kabels boven op ander kabel liggen wat niet goed werkt, i.v.m over elkaar glijden en dan kapot kan gaan.

Ik heb dus het volgende er door zitten:

Linker en rechter biedingen van het stuur
Stuk van de kabelboom wat naar de teller gaat. (zit ook redelijk strak)
Gaskabel.
Remkabel achter
Remleiding voor.
Speedo meter kabel.

Waarbij moet je opletten welke kabel op welke kabel mag liggen..
Dus welke wil je liever onder hebben (dus richting tegen het frame)
En welke mogen er boven op liggen.

of dit gewoon op dikte doen?

Waar kan je de remslang beter hebben ? Onder de kabel brei? Of moet die altijd bovenop ergens liggen?

Wil dit netjes maken maar weet niet wat het best is om mee te beginnen..

Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Leuk dat je dit zegt, maar deze scooter is ooit 2ehands gekocht van een handelaar.. Heb in het begin daar nooit zo goed op gelet. (er heeft ook best wel een tijd er tussen gezeten)
Wist destijds niet wat er onder de kappen zat... Dus toen wilde ik hem gaan op knappen..
Maar ik heb hiervoor te weinig ruimte in de berging dus daar stallen en makkelijk eraan werken ging helaas niet.

Heb hem toen moeten strippen want het frame was al in 1 drama..(overal heftige roest) En slecht lassen uit de fabriek. (opnieuw laten TIG lassen, oude lassen waren allemaal steviger gemaakt))

Ben best wel een behoorlijke tijd bezig geweest (met pijn en moeite) om het frame gestraald te krijgen
Toen ik eenmaal dat klaar had was verven ook een en al drama. (want in de bouwmarkt koop je daar niet echt bepaalde goede kwaliteit verf)
(maar tegenwoordig weet ik wel beter en koop ik dus betere prof verf bij indi.nl)

Zoals ik al zei heeft er gewoon een hoop tijd tussen gezeten.

Ik ben toen zelfs zover gegaan, omdat ik echt toen de deadline wilde halen (toen ik nog geen kinderen had) in dat kamertje (was alleen liminaat en de rest was leeg) en verder karton onder gelegd) avonds eraan verder gegaan tot compleet met het opbouwen..

En toen heeft het zaakje ook al niet zo heel goed gezeten.. het zit best redelijk.. Maar toch lijkt de remslang van de voorrem niet op de goede plek te zitten en bij sturen merk je dan toch dat je beetje geluid hoord van het bewegen van die leiding.

En Ja ik had er fotos van kunnen maken, maar laat ik wel eerlijk wezen, als het ding van iemand al is geweest kan je ook niet echt meer 100% zeker weten of alles nog origineel zo zat.
 
Bas kan dit zo terug halen als dat zou moeten


Voor die kabelbende heb ik dit straks nog geprobeerd, het is iets beter, maar ben vooral met de remleiding en remkabel aan het stoeien..

Ik denk dat ik het daarvoor wel naar de dealer ga brengen, want ik kom er niet uit, plus het moet onder het rijden gewoon goed zitten.

Heb de scooter momenteel zo ver redelijk in elkaar.. Ben ongeveer 2 dagen bezig geweest om de oude kappen te vervangen..

Morgen even kijken of die wilt starten.

Ik vraag me af of de kickstarter normaal hoort te werken met een 60cc cilinder.

Vond hem bepaald niet fijn door trappen.
 
Back
Top