Juiste Spullen Bestellen Gilera

Status
Not open for further replies.

dutchino

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een gilera zulu uit 2005 en zou graag enkele onderdelen willen gaan bestellen. Alleen nu zou ik graag zekerheid willen hebben over dat ik het goede koop aangezien ik twijfel of ik de juiste spullen binnenhaal.
Ik heb het derbi blok waar de kvs nog via een slang naar cilinder word getransporteerd inplaats van door het blok.

Ik wil een cilinder en een achterband kopen.
Nu had ik deze twee gevonden.
Op mijn achterband staat 130/80-17. Nu dacht ik 130 breed. 70% van 130 is de hoogte. En dan 17 inch. Alleen ik twijfel over de maten die op de website worden gegeven.

Hier de links.

Achterband.
http://www.scootparts.nl/Band-Kenda-K270-17-460-Banden-bestekoop-1035/nl/product/54950/

Cilinder.
http://www.scootparts.nl/Cilinder-M...50cc-Cilinders-ed-MF2512507/nl/product/56320/

graag spoedig antwoord,

Met vriendelijke groet,
 
Advertisement - register to remove this

die Motoforce cilinder zou ik niet nemen , ik heb er een paar van gehad voor verschillende scooters maar dat was echt 3x niks..

waarom eigenlijk een andere cilinder?

een waarom bij scootparts??
 
Mijn ervaring met scootparts is goed. Ik heb nog nooit leveringsproblemen gehad.

Ik moet een nieuwe cilinder omdat de mijne vast is gelopen. Welke raad jij me dan aan?

Groeten,
 
is het een standaard cilinder die is vastgelopen? vaak kun je ze nog wel poetsen namelijk..

en waarom is de cilinder vastgelopen?

ik zou wel even bedenken dat er std een mooie goeie Nicasil cilinder op zit , dus vraag ik me af waarom je er dan zo'n lompe gietijzeren pot van een cilinder op zou willen?

en daarnaast is een Motoforce nou niet echt mooi afgewerkt , en lopen niet erg snel..

wat wil je? maakt het wat uit of je iets sneller gaat?
 
Nee mij maakt die paar km's niet zoveel uit. Ik weet niet waarom de cilinder vast is gelopen. Ik heb deze brommer zo gekocht. Ik denk zelf dat er ooit een zuigerveer kapot is gegaan. Want er staan krassen in de cilinder en de kop zit onder de putjes tevens de zuiger ook. De brommer rijd verders gewoon goed alleen heeft een smalle powerband en stottert op top. En ik denk dat er voor poetsen te diepe krassen in staan.

Ik zou eventueel zelf de poorten nog licht bij kunnen schuren? Van de motoforce. Ik wil gewoon een goedkoop vervangings cilindertje daarom zou ik die willen kopen. Dit is goedkoopste optie.

Gr
 
Mja motoforce is DMP met een andere doos.
Ik zou een wat bekender merk kopen. Dr of top performance ofzo.
 
als dat zo is mag je het carter ook wel uit elkaar halen , kans is groot dat er tussen de lagers ook nog rommel zit , zet je er dan een nieuwe cilinder op kan het makkelijk zo zijn dat dit WEER kapot loopt.

ik zou idd een fatsoenlijke cilinder pakken , en niet die goedkope rommel...

de afwerking is namelijk niet het probleem ,maar de gebruikte materialen , zo kun je bijv. de borgveren meteen wel al wegsmijten , de wand zal ook vrij snel slijten en zuigers zijn helemaal waardeloos..

ik heb een aantal van die dingen gemonteerd maar vind het echt niks , en zo word goedkoop duurkoop ;)

ik in ieder geval al liever iets nemen zoals DR50 oid als je goedkoop wilt doen , dat is teminste nog kwaliteit.

Doppler cilinder is ook goed.
 
Ok dan zal ik voor DR gaan. Ik heb trouwens al zo'n 200km gereden met de slechte cilinder en heb nog nergens echt last van gehad. Alleen de moeite die hij heeft om in de powerband te komen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top