juiste sproeier kiezen (regelen met luchtschoef?)

kilzone

Well-Known Member
Hallo, heeft de kleur van je boezie die normaal koffiebruin moet wezen, ook te maken met je luchtschoef?

of is het zo dat je eerst 10km moet rijden ofzo, dan je boezie eruit halen, kijken of hij koffiebruin met melk is, als i te donker is kleinere sproeier proberen, te licht (wit grijs) een grotere sproeier proberen?

is de luchtschoef alleen voor je stationair en heeft het niks met je kleur van je boezie te maken?

Wie kan mij helpen, morgen krijg ik nieuwe airsal 50 binnen met nieuwe cilinderkop, maar moet dan namelijk me carberateur weer opnieuw afstellen.

En hoe weet/ zie je of je scooter verzuipt, of te weinig brandstof krijgd? ook aan je boezie? te veel is je boezie te donker, te weinig is je boezie te licht?



Alvast bedankt,
Kilzone
 
Advertisement - register to remove this

probeer aan je nederlands te werken gast :)

bougie
krijgt


je luchtschroef moet je gewoon 1,5 slag open hebben staan..dus 540 graden gedraaid..

wat voor airsal is het? als het een normale ovale poort is zal je carb niet gek veel anders afgesteld hoeven te worden :)
als het een vlinderpoort is wel.. aangezien je meer toeren gaat draaien.
je moet zoiezo altijd een stuk rijden om je bougie te kunnen nakijken..anders verkleurt hij niet :)
en of hij verzuipt of te rijk loopt kun je horen,,, aan het bwwooaaap geluid..en als je dan je bougiekleur kijkt..kun je zien of het te rijk of te arm loopt :)
 
Ja tuurlijk want dit zorgt voor de hoeveelheid luchttoevoer. Beste is luchtschroef anderhalve slag open en dan je sproeier afstellen.

Met die 17,5 carbu zal je meer koppel hebben.
 
Ja tuurlijk want dit zorgt voor de hoeveelheid luchttoevoer. Beste is luchtschroef anderhalve slag open en dan je sproeier afstellen.

Met die 17,5 carbu zal je meer koppel hebben.

owkey dan, dus niet rommelen met je luchtschoef, maar gewoon 1,5 slagen open, en daarop je sproeier afstellen.

lees in andere topics dat je je luchtschoef moet afstellen op je stationair, maar hoe kan je hem afstellen als je je sproeier nog moet afstellen? en je kan ook niet (lijkt mij) als je sproeier op je luchtrschroef is afgesteld, om dan je luchtschoef weer op je stationair af te stellen.
wat is nu de goede volgorde?

wat bedoel je met koppel?

wel bedankt voor snelle reacties btw
 
koppel is min of meer de trekkracht die je blokje geeft , de maximale koppel is het moment dat de scooter zijn maximale trekkracht aflevert (simpel uitgelegd)

gewoon de luchtstelschroef op 1,5 zetten.

mja , airsal 50 is niet zo geweldig , ik zou persoonlijk liever een std cilindertje gebruiken. nrx is geen slechte uitlaat maar er is zeer zeker beter..

een 17,5 zal op deze setup vrij weinig doen.
 
koppel is min of meer de trekkracht die je blokje geeft , de maximale koppel is het moment dat de scooter zijn maximale trekkracht aflevert (simpel uitgelegd)

gewoon de luchtstelschroef op 1,5 zetten.

mja , airsal 50 is niet zo geweldig , ik zou persoonlijk liever een std cilindertje gebruiken. nrx is geen slechte uitlaat maar er is zeer zeker beter..

een 17,5 zal op deze setup vrij weinig doen.

zal i met die airsal niet harder rijden dan een standaard?

dus luchtschoef 1,5 slagen open doen, en daar je sproeier mee afstellen?

Alvast bedankt mensen
 
nee , airsal loopt niks beter , soms zelfs slechter zelfs..

ik persoonlijk gebruik liever een std cilinder met de juist setup dan een airsal die meer toeren draait dan dat het vooruit komt...
 
Luchtschroef heeft vooal onderin effect, dus bij geen tot zeg kwart slag. Daarna komt er zoveel lucht langs je luchtschuif, dat dat beetje via de lucthschroef weinig invloed meer heeft.

Je stelt je sproeier af zodat je bougiekleur goed is als je een poosje op top rijdt. Dan is je meng-verhouding lucht/benzine goed. Daarna kun je met de vorm en stand van de gasnaald, en de luchtschroef, de mengverhouding bij minder dan volgas afstellen zodat hij ook onderin lekker rijdt.
 
Back
Top