MaikelB
Reageert niet op PM's
Goedenavond forummers,
Ik zit met een klein probleempje. 2 weken geleden een mooie Piaggio Zip 4t 2015 op de kop wezen te tikken. Had alle onderhoudsbeurtjes gehad, maar ik ben lichtelijk autistisch en heb hem zelf een grote 7500km beurt gegeven. Waarom? ik had het geld, verveelde me, en ik wilde weten hoe ik er motorisch gezien voor stond. Dus ik was voor €80 a €120 aan nieuwe onderdelen kwijt en wat kennis rijker. Ben normaal gesproken alleen maar 2takt scooters gewent.
Ahh fijn. Mijn setup;
Standaard blok 50cc
Standaard uitlaat Piaggio (nieuw)
Standaard Carburateur met luchtfilter en sproeier 80
Malossi 6.1 grams rollen
Standaard drukveren
Standaard Piaggio V-Snaar
Ducati CDI Grijze stekker (ontgrensd)
Standaard (origineel) Piaggio Elektrische Choke
etc..
Wat heb ik voor onderhoud gepleegd?;
* Transmissie-olie vervangen
* Carter-olie vervangen
* Klepjes gesteld (0.10 inlaat en 0.15 uitlaat)
* Bougie vervangen
* Inlaatspruitstuk vervangen
* Luchtfilter element vervangen en huis schoongemaakt
* Carburateur helemaal gereinigd
* V-Snaar vervangen
* Rollen vervangen (zaten 6.4 grams brom standaard in) voor Malossi 6.1
* Sproeier vervangen (zat maatje 75 in, vervangen voor 78 en nu zit er 80 in)
* CDI en bobine draad vervangen (zat een Kokusan Brom CDI in) voor Ducati Grijze Stekker.
Scooter loopt vrij goed, vooral als ie op bedrijfstemperatuur is en gaat tussen de 62 en 68km op de teller.
Maar goed! Een ding krijg ik maar niet voor elkaar en ben het een beetje zat om steeds te spelen met sproeiers, dus het volgende;
Scooter start perfect koud. Elektrische choke slaat mooi in en blijft gemiddeld 1 a 2 minuten ffies hoog in toeren lopen, maar zodra die van de
elektrische choke afgaat, dan gaat ie steeds lager en lager en lager in toeren lopen en valt ie uiteindelijk uit! (ik moet gas blijven geven) als ik dan
een stuk heb gereden en het blokkie goed warm is, loopt ie mooi stationair en zuiver en vlot.
Dus hier mijn vragen;
Waarom slaat mijn scooter af als de elektrische choke na een koude start uitgaat? en niet als ik een stuk gereden heb en de motor op temperatuur is?
Is een sproeier 80 niet iets te groot voor deze setup? (heb Joey Schaar gebeld en zei: probeer sproeier 82, gedaan zelfde probleem)
Luchtstelschroef staat normaal (1 1/2 slag open) Is dit aanbevolen met mijn setup? of moet ik hem meer indraaien of uitdraaien?
Stationairschroef staat ongeveer halverwege ingedraaid, moet ik hem verder indraaien?
Bougie kleur is verders koffie bruin.
Reacties, adviezen, antwoorden zijn welkom!
(ps ik heb het forum goed ingelezen en redelijk veel bezocht de afgelopen weken, maar kwam er gewoon niet uit)
Ik zit met een klein probleempje. 2 weken geleden een mooie Piaggio Zip 4t 2015 op de kop wezen te tikken. Had alle onderhoudsbeurtjes gehad, maar ik ben lichtelijk autistisch en heb hem zelf een grote 7500km beurt gegeven. Waarom? ik had het geld, verveelde me, en ik wilde weten hoe ik er motorisch gezien voor stond. Dus ik was voor €80 a €120 aan nieuwe onderdelen kwijt en wat kennis rijker. Ben normaal gesproken alleen maar 2takt scooters gewent.
Ahh fijn. Mijn setup;
Standaard blok 50cc
Standaard uitlaat Piaggio (nieuw)
Standaard Carburateur met luchtfilter en sproeier 80
Malossi 6.1 grams rollen
Standaard drukveren
Standaard Piaggio V-Snaar
Ducati CDI Grijze stekker (ontgrensd)
Standaard (origineel) Piaggio Elektrische Choke
etc..
Wat heb ik voor onderhoud gepleegd?;
* Transmissie-olie vervangen
* Carter-olie vervangen
* Klepjes gesteld (0.10 inlaat en 0.15 uitlaat)
* Bougie vervangen
* Inlaatspruitstuk vervangen
* Luchtfilter element vervangen en huis schoongemaakt
* Carburateur helemaal gereinigd
* V-Snaar vervangen
* Rollen vervangen (zaten 6.4 grams brom standaard in) voor Malossi 6.1
* Sproeier vervangen (zat maatje 75 in, vervangen voor 78 en nu zit er 80 in)
* CDI en bobine draad vervangen (zat een Kokusan Brom CDI in) voor Ducati Grijze Stekker.
Scooter loopt vrij goed, vooral als ie op bedrijfstemperatuur is en gaat tussen de 62 en 68km op de teller.
Maar goed! Een ding krijg ik maar niet voor elkaar en ben het een beetje zat om steeds te spelen met sproeiers, dus het volgende;
Scooter start perfect koud. Elektrische choke slaat mooi in en blijft gemiddeld 1 a 2 minuten ffies hoog in toeren lopen, maar zodra die van de
elektrische choke afgaat, dan gaat ie steeds lager en lager en lager in toeren lopen en valt ie uiteindelijk uit! (ik moet gas blijven geven) als ik dan
een stuk heb gereden en het blokkie goed warm is, loopt ie mooi stationair en zuiver en vlot.
Dus hier mijn vragen;
Waarom slaat mijn scooter af als de elektrische choke na een koude start uitgaat? en niet als ik een stuk gereden heb en de motor op temperatuur is?
Is een sproeier 80 niet iets te groot voor deze setup? (heb Joey Schaar gebeld en zei: probeer sproeier 82, gedaan zelfde probleem)
Luchtstelschroef staat normaal (1 1/2 slag open) Is dit aanbevolen met mijn setup? of moet ik hem meer indraaien of uitdraaien?
Stationairschroef staat ongeveer halverwege ingedraaid, moet ik hem verder indraaien?
Bougie kleur is verders koffie bruin.
Reacties, adviezen, antwoorden zijn welkom!
(ps ik heb het forum goed ingelezen en redelijk veel bezocht de afgelopen weken, maar kwam er gewoon niet uit)