JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
Misschien wel. Ligt een beetje aan het weer en mijn zin om mijn blok weer om te bouwen. Als jij je zaken goed voor elkaar hebt wordt het natuurlijk des te leuker om te gaan. ;)

En wat betreft de zuigers, Wiseco heeft echt honderden modellen. Ik heb nu een viertal crosser zuigers gehad en die waren allemaal relatief zwaar. (90-107 gram)
Waarom is me niet duidelijk want die wanddikte kan echt veel smaller, al helemaal omdat het gesmeden is. Dat zou juist een massavoordeel op moeten leveren... Zodoende had ik een gesmeden Vertex besteld maar dat schiet dus niet op.

We zullen zien.......

Wat ik bedoelde met die wiseco zuigers is dat ze veel minder verschillende smeedstukken hebben dan zuigers, dus je moet het net treffen dat je een dun zuigertje hebt.
Het 45mm zuigertje woog 87gr incl. pen, veer, clipjes en naaldlager, da's niet veel.
 
We zullen zien.......

Wat ik bedoelde met die wiseco zuigers is dat ze veel minder verschillende smeedstukken hebben dan zuigers, dus je moet het net treffen dat je een dun zuigertje hebt.
Het 45mm zuigertje woog 87gr incl. pen, veer, clipjes en naaldlager, da's niet veel.

87 totaal is idd geen drol.

Maar nu je het zegt, die zuigers die ik heb gebruikt zijn allemaal overbore types. Logisch dat ze dan hetzelfde smeedstuk aanhouden als de originele diameter (die 2mm lager ligt) en je dus met een veel te dikke (zware) zuiger blijft zitten. Een andere zuiger die ik gezien heb die origineel een grote diameter heeft was wel redelijk licht.

Nu is het wel zo dat de gesmeden Vertex er maar in 1 maat is, dus zullen ze daar wel een goed op de buitendiameter afgestemd smeedstuk voor gebruiken. Ik verwacht dat die wel licht is.
 
joël , kan jij niet dan die te zware zuiger gebruiken om te testen en te doen? en als de goede vertex binnen is de zuiger wisselen?

of zit je met bollings radius enzo dat je dan je cil kop enzo weer meot aanpassen?
 
Om specifiek een zuiger te gaan testen/vergelijken kost veel moeite/tijd, tevens is dit in mijn ogen verspilde moeite. Aangezien je beter kan wachten tot het goede spul binnen is zodat je dan daarmee kan testen. Lichter is hoe dan ook beter, je zit met die massatraagheid (Al werkt dit natuurlijk ook weer positief mee). En is het alleen al om de spanning op de as te verkleinen.

gr
 
Bij de roterende delen is een beetje gewicht niet verkeerd, maar de zuiger en drijfstang moeten zo licht mogelijk zijn, dit ivm trillingen en de zijdelingse kracht (leibaankracht) op de cilinderwand.
 
hey joelle! ding blijft gewoon super vet! nou maar hopen dat die duitser niet komt of kan je hem aan?? komt allemaal goed!!! zie je in rotterdam wel weer bij de keuring hoi!!
 
Bij de roterende delen is een beetje gewicht niet verkeerd, maar de zuiger en drijfstang moeten zo licht mogelijk zijn, dit ivm trillingen en de zijdelingse kracht (leibaankracht) op de cilinderwand.

Daarnaast is het zo dat de krukas met balansgaten is afgestemd op een bepaalde massa van zuiger/drijfstang. Als je daar met grofweg 25% van gaat afwijken kan het natuurlijk ook niet bevorderlijk zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top