jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
johanS said:
Ik kreeg laatst het boek te zien bij de jager wat dick de jager allemaal gemaakt heeft zo door de jaren heen, blokken, versnellingsbakken, raceframes en ga zo maar door. Dat is naar mijn mening een tuner, die alle tweetakt blokken kan tunen. En xsh maar pronken met hun nog nooit gehaalde 22.2 pk.
ik persoonlijk zou m'n ogen uit m'n kop schamen als een persoon van m'n achterban iets dergelijks over een andere tuner zou zeggen!
respect is in mijn ogen een erecode onder tuners, iets waar gasten zoals jij totaal geen benul van hebben.!!
 
ik heb groot respect voor DeJager ook !
Laatst had ik nog een artikel uit Moto73 in handen met één van z'n projectjes en heb zo'n ding al in het echt mogen bewonderen...

Ook het atelier dat ondertussen is uitgebouwd naast de zaak is uiterst indrukwekkend en zeker de vakman die het een beetje als hobby doet daar...
Al het werk dat daarvandaan komt is ronduit prachtig.

Verder heb ik er geen ervaring mee wat tuning voor klanten en/of scooters betreft, geen idee, maar ik hoop dat ze komend jaar weer bij de sprints staan met iets verbazends !
 
ik heb respect voor elke tuner! amateur of pro
sommige hier zeggen
:Ik kan weinig respect opbrengen voor tuners zoals XSH. Als je alleen al bekijkt wat ze allemaal doen om vermogen te zoeken, polijsten, wigjes enz., dan krijg ik niet het idee dat ze het helemaal snappen. Maarja, wat er niet is kan nog komen.

ma sorry dak het zo zeg maar hoe wil je anders aan lkre pk score komen???
kun je net zo goed je speed niet tunen en je carters ook nie als jij zegt dat ze het helemaal niet snappen trouwens,,,,wat voorn pks heb jij neergezet??
 
volgens mij snap je niks van het tunen van Het Gehele Blok!niet 2dingen
je moet toch alles opelkaar aanpassen(tunen) duZz hoe wil het anders lkr lopen

beta ark bruut! said:
ik heb respect voor elke tuner! amateur of pro
sommige hier zeggen
:Ik kan weinig respect opbrengen voor tuners zoals XSH. Als je alleen al bekijkt wat ze allemaal doen om vermogen te zoeken, polijsten, wigjes enz., dan krijg ik niet het idee dat ze het helemaal snappen. Maarja, wat er niet is kan nog komen.

ma sorry dak het zo zeg maar hoe wil je anders aan lkre pk score komen???
kun je net zo goed je speed niet tunen en je carters ook nie als jij zegt dat ze het helemaal niet snappen trouwens,,,,wat voorn pks heb jij neergezet??
 
Beta ark bruut , mischien moet je ophouden met het doorhameren op nutteloze shit ,en kappen met je nutteloze posts, zodat dit topic gebruikt kan worden waar het voor bedoellt is.

En ja , deze reply is me wel een warning waard.
P.s
Ooit van het begrip AN gehoort?
 
Razma said:
ik heb groot respect voor DeJager ook !
Laatst had ik nog een artikel uit Moto73 in handen met één van z'n projectjes en heb zo'n ding al in het echt mogen bewonderen...

Ook het atelier dat ondertussen is uitgebouwd naast de zaak is uiterst indrukwekkend en zeker de vakman die het een beetje als hobby doet daar...
Al het werk dat daarvandaan komt is ronduit prachtig.

Verder heb ik er geen ervaring mee wat tuning voor klanten en/of scooters betreft, geen idee, maar ik hoop dat ze komend jaar weer bij de sprints staan met iets verbazends !

jep idd heb ook zeer goed werk van de jager in me handen gejhad is allemaal netjes gedaan en als ik daar kom wordt altijd goed geholpen en je ze hebben er echt verstand van.(mert uitzondering van een paar verkopers daar want die lulle maar met je mee)

veder scoren ze ook zeer goed met hun nrg zoals somige hebben gezien op lelystad en de jager zit al jaren op dit niveau en veder hebben ze nog meer interesante machines staan zoals zelf bouw race frame met am6 blok met 50cc en en 19mm home made uitlaat waar ook 17,4 pk uitrold op hun bank!
 
Vroeger, toen al deze merken er nog niet waren, moest alles zelf gemaakt worden en/of aangepast. Uitlaten, krukassen, vertandingen, extra spoelpoorten erbij maken, koppen, enz enz. Dit is echt vakwerk, maar is niet echt meer nodig met de spullen van tegenwoordig. Het tunen van de topcilinders van vandaag de dag is een stuk "simpler". Ik denk ook dat als deze merken er niet waren er geen home tuners waren, omdat het simpelweg vakwerk is. Er waren toendertijd ook maar een paar tuners, die hun kennis maar in beperkte kringen hielden.
De Jager is een van de tuners die dit deed/doet. Ik kan daarom meer respekt opbrengen voor zulke tuners dan de home tuners die met een simpele geconstrueerd scooterblok zitten waarvoor allemaal al goede onderdelen beschikbaar zijn.

rs rullezzz: Wat jij bedoelt is denk ik de racer van Dennis, een werknemer van de Jager. Die doet overigens alles zelf.
Enrico: Waarom moet je hier altijd eerst hoog scoren voordat je een mening mag hebben.
Beerke: Waarom zou een tuners verantwoordelijk zijn voor wat een klant over hem zegt? Iedereen mag toch een mening hebben?
Sander: Geen 20 pk zonder die spullen?, de pro tuners, die ik dus hierboven beschrijf, echt wel.

Hier Staan nog leuke stukjes over de tuners waar ik een beetje op doel.
 
JohanS said:
Er waren toendertijd ook maar een paar tuners, die hun kennis maar in beperkte kringen hielden.
De Jager is een van de tuners die dit deed/doet. Ik kan daarom meer respekt opbrengen voor zulke tuners dan de home tuners die met een simpele geconstrueerd scooterblok zitten waarvoor allemaal al goede onderdelen beschikbaar zijn.
.

Ik vind het logisch, dat je meer "respect" hebt, voor tuners, die al een waslijst van projecten achter hun naam hebben staan. Deze hebben zichzelf al "bewezen" MAAR: daarom mag je beginnende tuners niet DESrespecteren. Iedereen begint, en iedereen stopt een keer. Maar dat betekend niet, dat je pas respect voor je geleverde diensten krijgt, als je bijna met pensioen gaat.

Voor de rest, heb ik respect voor mensen, die innoveren, ontwikkelen, en altijd bezig zijn, om nieuwe dingen te proberen. En geloof me... elke tuner ontwikkeld.... of je het nu ziet of niet. :)
 
JohanS said:
Beerke: Waarom zou een tuners verantwoordelijk zijn voor wat een klant over hem zegt? Iedereen mag toch een mening hebben?
Ik geloof echt niet dat ik gezegd zou hebben dat een -zoals jij het zegt!!- Tuners? verantwoordelijk zijn voor de uitspraken die gedaan worden door hun achterban of klanten!!
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat Tuners onder elkaar zoals Anthony, Tino, Freddy, en Marco etc.wel respect hebben voor elkaars werk zonder de desbetreffende tuner af te zeiken! maar dat er door idioten zoals jij een sfeertje wordt geschapen alsof Jouw huistuner de beste zou zijn en alle anderen gewoon rotzooi!! en dat het Leugenaars zouden zijn!! wat dat betreft zou ik "als ik de Jager zou heten" niet met idioten zoals jij over een kam worden gescheerd!
wellicht dat het woord respect niet in jouw woordenboek voorkomt, helaas!

maar ik denk dat ik nu te ver ga,voor iemand met het verstand van een wijngaardslak!!
 
Zo ontwikkel ik ook, dat zie je niet, dat hoor je niet. Dat zit gewoon diep van binne.

enne
verder respect voor een hoop tuners die hun poortmaps en aanpassingen niet gestolen of gekopieerd hebbe en die zelf alles gefixed hebben. Die tuners weten zelf wel of ze dat gedaan hebben of niet. Je kan neit trots zijn op een score die je met een na-geaapt iets neer hebt gezet.
 
Ik heb niet zo veel ervaring met tuners. Ik ben alleen naar Gerard Mostert geweest voor een uitlaat van mijn mb. Ik heb zelf zoveel mogelijk aan de uitlaat gedaan. Gerard heeft de boel in elkaar gelast. En hij heeft me geholpen bij het ontwerp. Ik had zelf een ontwerp, maar in overleg met hem heb ik toch voor een ander ontwerp gekozen.

Gerard heeft alleen weinig tijd. Ik denk niet dat hij nog veel doet voor klanten. Maar hij ontwerpt zijn eigen zuigers, maakt zijn eigen cilinders (nee geen typfout) en maakt zijn eigen uitlaten.

Ik ben erg tevreden over het resultaat.
 
JohanS said:
Waarom ga je niet in op wat ik getypt heb? Je doet negatief over XSH terwijl ze gewoon wel de resultaten hebben. Wanneer is het wel goed genoeg voor jou? ZIjn testbankuitdraaien en sprintresultaten niet goed genoeg?
 
JohanS said:
Sander: Geen 20 pk zonder die spullen?, de pro tuners, die ik dus hierboven beschrijf, echt wel.

Hun wel, jij niet.

Voor de rest heb ik persoonlijk nog geen ervaring met getunede onderdelen.
Wel met tuners zelf namelijk Boyd&Joost.
Zeer goed contact!
 
Ik heb nu dus een Koopmans Tuned Speed, voor die 80e meer die je zou betalen tegenover home 'beuners' is het naar mijn mening dubbel en dwars waard.Ik heb er nog niet mee gereden maar als je alleen al naar de afwerking kijkt valt het wel op vind ik.Zal ook mede komen door het gereedschap wat in huis is bij de 'echte Tuner'.

(had nooit eerder een FKT/Twins/De Jager cilinder gehad dus vandaag dat ik er nu achterkom)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top