jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
Ik zie hier een aardige "Koopmans Defence Mode" Hangen.
Het gaat hier toch om ervaringen met tuners?
Waarom zou je dat in hemelsnaam gaan aanvechten.

Ik VIND dat de meeste tuners gewoon teveel geld vragen voor het aanpassen voor een cilinder. Helemaal als je soms ziet wat voor minimaal werk er gedaan is.
Maar dit zegt niets over het werk wat er veerricht wordt en de kennis die erachter zit.

Ik heb 5 jaar terug eens een Gila W-poort pia AC in mnhanden gehad , getuned door Joel.
De afwerking die ik zag was om te huilen. Maar dat is 5 jaar terug.

T meeste ervaring heb ik met de werkzaamheden van De Jager. Het werk dat zij leveren is gewoon mooi en netjes. En eventueel naar eigen wensen te krijgen. Prijzen vielen ook mee.
 
Regel van Vraag en aanbod. Dus denk zelf maar na

En kom nu eens met ervaringen die je heb met tuners anders is hier posten wat overbodig lijkt me?
 
r0bert said:
En dan , zou het dan goedkoper worden denk je? :rolleyes:
Beetje nutteloze reactie dude
Dan word het idd goedkoper yes.

ontopic dan maar,
Joost ze cross hier liggen, ziet er goed uit, binnenkort is kijken wat die uitricht.. ook kan je gewoon met hem praten en snel om advies vragen.. over 3BR zelf, tja.. ze zijn goedkoop en snel (in tegenstelling tot andere) Kan me geen fok schelen dat ze wat minder ervaring buiten het tunen hebben, als die maar knalt, anders dan sprinten op meetings en banken doet toch amper (wat zeg ik, 1%) iemand hier.

:*
 
Last edited:
JohnB said:
Regel van Vraag en aanbod. Dus denk zelf maar na

En kom nu eens met ervaringen die je heb met tuners anders is hier posten wat overbodig lijkt me?

Ik heb al gepost wat me ervaring met koopmans was.
En als een paar mensen niet 180 euro willen betalen voor max tuning zal koopmans niet merken , pas als je ze gaat boycotten om die prijs gebeurd er wat.

Mja kwaliteit kost geld.

Ik heb dus mn carters laten tunen en kotteren en mn speed 04 laten afwerken , kwam mooi terug en aardig snel.
Vlamde ook heerlijk en heb er zeker geen spijt van gehad :)
 
Als je geen 180 euro over hebt voor het tunen van een cilinder dan ga je toch zelf aan de slag?

Kost je een paar steentjes en aanschaf van een dremel.
 
ik heb gehoord dat een cilinder ongeveer 16uur neemt bijv xsh en koopmans
is dat zo?want dan kank die 180 HEEl goed begrijpen!
je moet niet vergeten ze hebben ook nog misschien
ander werk erbij en andere dingen te doen he!
ze moeten ook genieten van hun leven en niet
alleen werken en daardoor kan het uitlopen,,

gewoon respect voor de tuners! voor welke prijs het ook is
 
trouwens als je iets laat tunen vind ik dat je serieus bezig gaat en dan vind ik
rond de 150euro er wel bij kunnen vergeleken met
Speed 300
krukas 180
28mm +-150 duz
 
Ontoppic mensen :)

Ik weet niet of jullie het doorhebben maar , dit is geen toppic om te discuseren wat beter is en wat niet , of jij 180 duur vind , of wat dan ook...

Jullie ON-toppic reacties helpen de mensen ( die niet weten waar ze heen moeten ) een beetje op weg. Zo kunnen ze zelf kijken wat hun het beste lijkt.

Onthoud dat even. Aan de rest van de onzin hebben ze niks en dat maakt het allemaal heel onoverzichtelijk.

Ik zou het ook heel erg op prijs stellen als de mensen hun offtoppic posts even kunnen deleten.
:*
 
beta ark bruut! said:
ik heb gehoord dat een cilinder ongeveer 16uur neemt bijv xsh en koopmans
is dat zo?want dan kank die 180 HEEl goed begrijpen!
je moet niet vergeten ze hebben ook nog misschien
ander werk erbij en andere dingen te doen he!
ze moeten ook genieten van hun leven en niet
alleen werken en daardoor kan het uitlopen,,

gewoon respect voor de tuners! voor welke prijs het ook is
Van XSH weet ik het niet. Koopmans is verschillend per type cilinder 3-5 uur kwijt aan tuning/afwerking en eventuele verdere aanpassingen. Als we over "stage5 tuning" praten dan.
Verder kan/wil ik weinig zeggen. Er word al genoeg geblaat en een ervaring is persoonlijk, dus iemand anders aanspreken op zijn ervaring is imo het meest nutteloze wat je in dit topic kan doen.
 
Ervaringen met Tuners? ok:

XSH: ken ik niet zo goed, maar hebben wel een aantal heel mooie scores neergezet, leuke jongens altijd ff een praatje en zo maf als een deur!
Koopmans: gevestigde naam, aardige jongens grote achterban, veel tevreden klanten
op meerdere vlakken actief o.a. scooterraces en Tuning.meerendeel van vaste aanhang nog gekker en maffer als de achterdeur van XSH.
Twins: op meerdere vlakken actief o.a. scooterraces en Tuning goede snelle service, goed advies,goede en stabiele hoge scores en net als voorgaande tuners verzekerd van een vaste knotsgekke aanhang! aardige vriendelijke Tuner altijd tijd voor een praatje.
Tino - VTM als voorgaande op meerdere vlakken actief o.a. scooterraces en Tuning, Hoge scores, aardige en leuke Gast altijd lachen maar wel serieus! algemeen veel respect voor scores en aanhang te vinden onder de diverse Tuners

Moraal:Tuners onder elkaar kunnen goed communiceren hebben normaal goed contact en hebben over het algemeen respect voor elkaar, het is meer de achterban die ervoor zorgdraagt dat er groepjes vorming onstaat die een ander Tuner ten opzichte van hun "eigen" Tuner minder vinden, waardoor je een aanval en verdedigings effect krijgt op div Fora!! waarbij de Tuners zich moeten verdedigen over het vaak kansloze gebral van hun eigen achterban!!
 
Last edited:
JohanS said:
Ik kan weinig respect opbrengen voor tuners zoals XSH. Als je alleen al bekijkt wat ze allemaal doen om vermogen te zoeken, polijsten, wigjes enz., dan krijg ik niet het idee dat ze het helemaal snappen. Maarja, wat er niet is kan nog komen.
Ik kreeg laatst het boek te zien bij de jager wat dick de jager allemaal gemaakt heeft zo door de jaren heen, blokken, versnellingsbakken, raceframes en ga zo maar door. Dat is naar mijn mening een tuner, die alle tweetakt blokken kan tunen. En xsh maar pronken met hun nog nooit gehaalde 22.2 pk.
Merken zoals Malossi, Polini en Hebo hebben het eigelijk een beetje verneukt voor de echte tweetakt tuners.
Heb eigenlijk geen zin om me hier in te mengen. Heb zelf altijd al mijn spullen bij Koopmans laten tunen waar ik zeer tevreden over was. Dit is mede zo gekomen omdat de vorrige eigenaar ook alles bij Koopmans had laten doen. Hij was 1 van de eerste die met een aardig leuke setup op straat reedt.

Verder ken ik je niet persoonlijk JohanS, maar je uitspraken vind ik redelijk vaak kort door de bocht. Dat blok van Marco vlamt wel degelijk goed, jij kan het geen tuner noemen, maar de pk's zijn imo wel degelijk bewezen en bovendien heb ik er op gesprint op Genemuiden en daar heb ik de snelste tijd gereden en zijn we 2de geworden omdat het mis ging in de finale. Wel hebben we dus sneller gereden al Veenstra, van Schie, een Koopmans scooter en nog vele anderen. Ik vind dus dat er over de prestaties niet valt te twisten.
 
Ik heb toevallig ervaring met alle bekende tuners:p

Als eerste de voor mij bekendste Tino: Minder commercieel en dat bevalt mij wel. Levert altijd goed werk en is altijd lache met hem, tevens leuk testen daaro en (in mijn geval) goedkoop. Kan soms wat langer duren omdat hij het druk heeft.

Twins: Aantal cilinders laten doen daaro, en zag er eigenlijk altijd erg goed uit dus niks te klagen.

FKT: Ook bij FKT een cilinder laten doen en ook daar een goede kwaliteit alleen vind ik persoonlijk het te duur i.v.m de vorige twee, maargoed voor ervaring betaal je zullen we maar zeggen.

In mijn ogen zijn er van de bekende 3 dus geen slechte of wat dan ook... Het is maar net waar je voor kiest!
 
Originally Posted by JohanS
Ik kan weinig respect opbrengen voor tuners zoals XSH. Als je alleen al bekijkt wat ze allemaal doen om vermogen te zoeken, polijsten, wigjes enz., dan krijg ik niet het idee dat ze het helemaal snappen. Maarja, wat er niet is kan nog komen.
Ik kreeg laatst het boek te zien bij de jager wat dick de jager allemaal gemaakt heeft zo door de jaren heen, blokken, versnellingsbakken, raceframes en ga zo maar door. Dat is naar mijn mening een tuner, die alle tweetakt blokken kan tunen. En xsh maar pronken met hun nog nooit gehaalde 22.2 pk.
Merken zoals Malossi, Polini en Hebo hebben het eigelijk een beetje verneukt voor de echte tweetakt tuners


Beetje vreemde uitspraak.....
baseer t op feiten en post ze hier ff...
 
JohanS said:
Merken zoals Malossi, Polini en Hebo hebben het eigelijk een beetje verneukt voor de echte tweetakt tuners

Zonder deze merken, zou er voorlopig nog geen 20 pk met een scooter gehaald zijn hoor.... Beetje lame dus.

Gelukkig rijd jij met alle home-tjoent onderdelen, en giet jij je cilinders zelf, en pers je ook je eigen krukas.... :X
 
Ghe Ghe
>>Merken zoals Malossi, Polini en Hebo hebben het eigelijk een beetje verneukt voor de echte tweetakt tuners<<
Wie zijn volgens jou dan de echte 2tak tuners?:p

ik vind zelf een echte tuner en tuner als hij je echt helpt en niet alleen je cilinder leuk afwerkt hij moet ook wel er zijn voor je en soms tijd kunnen maken,,
Ik Vind Je Kan Een Goede Tuner Niet BeOordelen Alleen op PkTjeSz

Sorry als dit beledigt over komt(A)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top