John’s MHR BigBore 77cc Zip [Tribute]

Zou goed kunnen inderdaad. Toch gek aangezien er geen vegen op de zuiger zitten ter hoogte van de veer. Ik heb wel besloten een ander cillinder setje te gaan kopen.
Ja, apart is het zeker.

Snap ik! Op een gegeven moment is het klaar!
Dezelfde cilinder of nu toch naar de 86cc ?
 
Ja, apart is het zeker.

Snap ik! Op een gegeven moment is het klaar!
Dezelfde cilinder of nu toch naar de 86cc ?
Misschien wel. Ben er nog niet aan uit. Als ik naar de reglementen kijken dan moet ik in 70cc blijven wil ik in een klasse rijden waar ik met mijn project niet tussen de laagvliegende zelfbouwframes kom. Kan dus ook zijn dat ik voor een gewone 7t ga. Misschien wel de factory tuned versie.
 
Misschien wel. Ben er nog niet aan uit. Als ik naar de reglementen kijken dan moet ik in 70cc blijven wil ik in een klasse rijden waar ik met mijn project niet tussen de laagvliegende zelfbouwframes kom. Kan dus ook zijn dat ik voor een gewone 7t ga. Misschien wel de factory tuned versie.
7T.
Lijkt mij prima.
Ben benieuwd.
 
Weet je zeker dat de zuiger de kop niet raakt? Bigend nog goed?
Weet ik heel zeker. Big end is goed zover ik kan beoordelen.
Post automatically merged:

Wel apart.. weet je zeker dat de zuigerveer goed gemonteerd zit? Niet op de kop oid?
Ook dat weer ik zeker inderdaad.
Post automatically merged:

Dank voor het meedenken mannen. Net weer alles los gehaald. Dit viel mij op. Grijze bende. Lijkt wel op fijn stof van iets. Heel vreemd. Dat gaat tussen de zuiger en zuigerveer zitten en daarom klemt ie. Na schoonmaken zit de zuigerveer weer soepel.

Maar waar komt het vandaan? Ik snap er geen donder van. Krukas netjes gemonteerd, liep vrij en soepel. Netjes uitgericht ook. Niet het eerste blokje wat ik in elkaar gezet heb ook. Ik zit te denken aan het glas parel materiaal? Ik heb de Carters gepareld met glas parel. Dat is hele fijne stof. Ik kan mij bedenken dat er iets in gezeten heeft in een spoel kanaal voor de laders ofzo. Ik zou anders geen verklaring hebben.

6E96A950-BC78-409E-B073-D706FE96F036.jpegB0AD2F16-18E0-4C94-8EAE-76A098F07D62.jpegEAEBD75D-C8E2-4B08-A46E-E3C6F49E6F1C.jpeg1380999E-F8DD-47F5-823B-72BF6F0A4DD6.jpeg4E3FAF97-993A-4089-8664-9C28FC5540D0.jpeg9F5F912D-24E1-4C51-B8F1-934E39AA968C.jpeg
 
Met deze foto's zou ik idd ook denken dat er ergens nog vuil/grid in het carter zit. Dit hoort niet zo.

Ik heb zelf ooit ook eens een small end en een andere keer bigend gehad wat slecht/kapot ging. Dan krijg je zoveel speling dat onder dynamische belasting de zuiger de kop raakt. Toen zat bij mij ook de zuigerveer vast in de zuiger. Vandaar mijn eerdere reactie.

In jouw geval.... toch het blok een keer openen...
 
Met deze foto's zou ik idd ook denken dat er ergens nog vuil/grid in het carter zit. Dit hoort niet zo.

Ik heb zelf ooit ook eens een small end en een andere keer bigend gehad wat slecht/kapot ging. Dan krijg je zoveel speling dat onder dynamische belasting de zuiger de kop raakt. Toen zat bij mij ook de zuigerveer vast in de zuiger. Vandaar mijn eerdere reactie.

In jouw geval.... toch het blok een keer openen...
Klinkt ook als een plausibele optie. Het ding is dat er dus niks zichtbaar is op de zuiger of kop. Bij een dynamische belasting waardoor de zuiger ergens tegenaan slaat of schaaft dan zou dat zichtbaar moeten zijn.

Ik ga het blokje doorspoelen. En nog eens proberen.
Post automatically merged:

Klinkt ook als een plausibele optie. Het ding is dat er dus niks zichtbaar is op de zuiger of kop. Bij een dynamische belasting waardoor de zuiger ergens tegenaan slaat of schaaft dan zou dat zichtbaar moeten zijn.

Ik ga het blokje doorspoelen. En nog eens proberen.
Ik vermoed dat ik deze kanalen niet goed uitgespoeld heb en dat dit nu loskomt door de brandstof. Die fijnstof komt tussen de zuigerveer waardoor deze gaat klemmen.

EEDC3EF5-8C8B-4122-9FD4-2A300DCAE754.jpeg
 
Last edited:
op hoeveel mm voorontsteking heb jij je rotor staan? zie een foto met 2mm voorbij komen.
hpi kan je beter op 3.5mm zetten. (probeer met je mee tedenken met je probleem)

gr michael
 
op hoeveel mm voorontsteking heb jij je rotor staan? zie een foto met 2mm voorbij komen.
hpi kan je beter op 3.5mm zetten. (probeer met je mee tedenken met je probleem)

gr michael
Thanks. Voor onsteking is 2.25mm advies van hpi. Op de testbank gaan we daar nog wel iets mee spelen.
 
Pooo nice man.. ik zou echter wel alles gaan spoelen. Als dat spul tussen je lagers is gekomen dan heb je wel een probleem...
 
Update:

Net ff klein stukje gereden. Goeiendag zeg. Dat is even een tijdje geleden. Niet aan de grond te houden. Geen gekke dingen tijdens het rijden. Frame is stabiel, remt goed en voelt solide. Helaas geen video.

Maar goed, hij rijd goed dus en voelt veel belovend. Binnenkort maar eens op de testbank.
 
Back
Top