John’s MHR BigBore 77cc Zip [Tribute]

Meet is de diameter van je krukastap op. Ik heb nog wel een paar van die tandwieltjes liggen. Misschien zit er iets bij met de juiste diameter.

Dankje voor het aanbod Tom. Heb inmiddels er 1 in bestelling staan en verwacht ik deze week ergens. Dan zijn we bijna zover om hem te laten ademen!
 
Zo, weer wat spulletje besteld gehad. Temperatuur meter voor het koelwater en toch maar een 12 volt accuutje gekocht. Kost geen bal en is wel net zo makkelijk.
7C1BE9D0-CD00-4A59-8414-34E69459475C.jpeg
 
Temp meter heb ik ook. Om deze op het stuur te plaatsen moest ik de draden wel verlengen.
Op zich wel een leuk ding.
Heb je de blauwe versie ?
 
Temp meter heb ik ook. Om deze op het stuur te plaatsen moest ik de draden wel verlengen.
Op zich wel een leuk ding.
Heb je de blauwe versie ?
Denk dat ik het net redt. Word krapjes idd. Is inderdaad blauwe verlichting. Mooi compact ding.

Updatetje:

Ik vind de accu erg klein in de grote accu bak van de zip. Ik moet dat netjes hebben. Dus, even een bakje geprint waar die mooi perfect in past. Das toch machtig mooi werk.

9DCF7B18-5D00-4393-8A65-ED6AFC4A0C61.jpeg
26ADE931-DC7C-45F1-A592-7071C65A391B.jpeg
6354DF80-121F-4251-BA28-D14DCAD6BBF1.jpeg
 
Heb je de temp. meter al aangesloten?
Zo te zien heb je die van Voca gekocht? Moest je hier nog een andere temperatuursensor bij kopen omdat de gene die erbij zit niet in je kop past?
 
Mag ik vragen wat voor programma je gebruikt voor het 3D printen? En wat voor 3D printer?

Wat voor files laad je in de 3D printer?

Leuk spul!
 
Heb je de temp. meter al aangesloten?
Zo te zien heb je die van Voca gekocht? Moest je hier nog een andere temperatuursensor bij kopen omdat de gene die erbij zit niet in je kop past?

Die erbij zat paste gelukkig. Hij is idd aangesloten en werkt goed. 0DF4EC2C-E9DB-4CED-B3D7-B59A2D755D85.jpeg
Post automatically merged:

Mag ik vragen wat voor programma je gebruikt voor het 3D printen? En wat voor 3D printer?

Wat voor files laad je in de 3D printer?

Leuk spul!
Ja zeker leuk. Ik heb 2x Ender 3 V2’s. Ik maak zelf files in Tinkercad (basic software) en dat zijn STL files die ik in Cura software laat slicen.
Post automatically merged:

Zo, even een grote update. Dit weekend lekker aan het knutselen geweest. Ik heb het volledige elektrische gedeelte geregeld. Killswitch, waterpomp, accu en temperatuurmeter. Ook is de overbrenging gemonteerd. Ze is er klaar voor om voor het eerste de dampen van brandstof te ervaren. Probleem is dat mijn garage aan huis grenst waardoor ik er nog geen branstof in kan gieten ivm de stank. Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik dat ga oplossen hier.

Even wat heerlijke foto’s in het zonnetje vandaag.

1A280266-0547-400D-9EF9-1A93B74EBBE5.jpegC3D01F69-F916-4EC6-AC79-3C159E356EF8.jpeg3FC74AA8-D9CD-40A9-B56D-24B21EEBF8DC.jpeg2830C83A-D0E5-45C7-A43C-7F1A349D5B84.jpeg10FAC746-E2D1-47D7-94C4-12F376003726.jpeg93D01A68-A694-4608-99B6-808E3C96278C.jpeg
En nog een filmpje:

 
Last edited:
Ziet er netjes uit allemaal!
Dan ga ik de temp meter ook bestellen, alleen zie ik er overal bijstaan dat er een 1/8minarelli temp sensor bijzit en dat Piaggio M10x1 draad heeft.
 
Ziet er netjes uit allemaal!
Dan ga ik de temp meter ook bestellen, alleen zie ik er overal bijstaan dat er een 1/8minarelli temp sensor bijzit en dat Piaggio M10x1 draad heeft.
Ja klopt. Maar wellicht omdat het een Malossi cillinder is? Dat ze daar 1 draad hebben?
 
Thanks man! Mooi werk echt waar.

Wat ik mij wel afvraag.. Je wilt sprints gaan doen neem ik aan?
Waarom zou je hier geen slicks onderleggen? Het lijkt mij dat je met deze stevige profiel banden veel grip verliest. (correct me if im wrong)
 
Ola! Gisteren kon het niet laten toch even een beetje brandstof in het zipje te gieten. Paar keer kicken en leven! 2 tellen en toen was het plof en uit. Geen compressie meer. Niks. Terwijl hij heel erg goede compressie had. Squish had ik netjes staan slotspeling in zuiger ook. Dacht aan koppakking maar dat lijkt in orde te zijn al moet ik zeggen dat het een heel dun randje rubber is. Keering aan vario kant zit er nog goed in. Onsteking kant weet ik niet want dat is wel een klusje om te checken.

Vreemd verhaal. Heeft iets hoger dan stationair gedraaid. 1 seconden.

Iemand nog tips? Geluid klonk heerlijk trouwens.
 
Aii das vervelend:confused:

Bij 2 takt kan alleen je compressie verloren gaan via zuigerveren of cilinderkop(pakking.) Bougie ook nog heel?

Ook al heb je geen keerringen dan bouwt de motor alsnog compressie op. De keerringen zorgen dat er onderdruk mogelijk is in het carter.
 
Aii das vervelend:confused:

Bij 2 takt kan alleen je compressie verloren gaan via zuigerveren of cilinderkop(pakking.) Bougie ook nog heel?

Ook al heb je geen keerringen dan bouwt de motor alsnog compressie op. De keerringen zorgen dat er onderdruk mogelijk is in het carter.
Precies. Het leek mij al onwaarschijnlijk idd. Druk word boven opgebouwd. Membraan, keeringen of zelfs lekkende voetpakking is uitgesloten. Compressie is geen carterdruk. Ik heb veel gesleuteld in mijn leven maar dit is weer nieuw.

Denk ergens in de koppakking want de zuigerveer geloof ik niks van.
Post automatically merged:

Zou de kop er even af halen om het een en ander te controleren, wel erg vervelend om te lezen
Komt goed! Kop eraf gehad maar zag ik niks geks aan. Behalve dat de o-ring vrij dun is. Vanavond weer verder op onderzoek.
 
Helemaal kut, hoop dat je t snel vind
Gevonden! Zuigerveer zat vast. Heel raar. Nog nooit meegemaakt eigenlijk. Compressie is er weer in orde. Straks maar eens even aantrappen.
Post automatically merged:

Afdichtring van de bougie of misschien bougie zelf kapot kan ook
Nope. Zie hierboven.
Post automatically merged:

Bougie is ook mijn gok zo. 1, 2, 3.
Zuigerveer vast. Zie hierboven.
 
Back
Top