John’s MHR BigBore 77cc Zip [Tribute]

Afgesteld met de digitale schuifmaat ?
Bougie afgezaagd ?

Hoor graag hoe je dat hebt gedaan.
Heb zelf laatst een micrometer ervoor gekocht maar hoor graag hoe deze constructie werkt.

Gaat aardig de goede kant zo!
 
Lekker bezig weer, meteen ff je insta gevolgt, zou wel de snaar vervangen voor een Polini vervangen. Malossi slipt als een gek, die snaren zijn niet wat ze zijn geweest helaas

Maare wanneer staat de eerste start op het programma ?
 
Heb je bewust voor de Malossi Overrange gekozen? Zie veel 'new skool' projecten gebruik maken van andere overbrengingen. Wat nu tegenwoordig gangbaar is weet ik zelf overigens ook niet. ff benieuwd!

Maar allejezus, ziet er wel gaaf uit hoor!
 
Afgesteld met de digitale schuifmaat ?
Bougie afgezaagd ?

Hoor graag hoe je dat hebt gedaan.
Heb zelf laatst een micrometer ervoor gekocht maar hoor graag hoe deze constructie werkt.

Gaat aardig de goede kant zo!
Inderdaad een bougie leeg gehaald. Dit stamt nog uit mijn sprint tijd van 2008.

Maar werkt prima. Eerst zuiger op bovenste dode punt. Schuif maar op 0. Dan 2mm terug. Tadaa. Dikke prima.
Post automatically merged:

Lekker bezig weer, meteen ff je insta gevolgt, zou wel de snaar vervangen voor een Polini vervangen. Malossi slipt als een gek, die snaren zijn niet wat ze zijn geweest helaas

Maare wanneer staat de eerste start op het programma ?
Ah dat is leuk. Thanks. Eens zien of ik dat een beetje kan laten groeien. Dat de malossi snare slippen wist ik niet. Ik zal bij een testbank sessie dat in het achterhoofd meenemen en eventueel vervangen als het gebeurd. Ik verwacht geen mega pk beuker hoor. 2 a 23pk reken ik op. 25pk zou het doel kunnen zijn.

De eerste start zal wel ergens volgende maand worden. De centjes zijn op voor het project en er moet nog een koppeling en wingbell komen.
Post automatically merged:

Heb je bewust voor de Malossi Overrange gekozen? Zie veel 'new skool' projecten gebruik maken van andere overbrengingen. Wat nu tegenwoordig gangbaar is weet ik zelf overigens ook niet. ff benieuwd!

Maar allejezus, ziet er wel gaaf uit hoor!
Heb ik zeker. Ik stam van die tijd. Huidige generatie spullen weet ik niet of ze goed zijn. Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan testen. Ik wil gewoon een lekkere 23pk machine hebben waarmee ik af en toe eens een leuke sprint dag mee kan pakken (legaal).

Dus wat je zegt, geen idee wat gangbaar is en Malossi Overrange was altijd goed. Als ik zie wat ze tegenwoordig rijden zoals 2 cillinders, 100cc enz. Het is wel even goed zo .
Post automatically merged:

Update:

Wat spulletjes besteld bij K-parts. Ik heb toch maar gekozen voor een spatbordje achter. Vind ik toch netter staan. Voor de rest wat afstel spul om mee te starten en vanuit daar verder gaan kijken. Hopelijk staat de carburateur niet te schuin zo. Maar we gaan het meemaken.

F3CCADDB-7C88-42B1-87C3-4F9EB196075A.jpegC1BDD844-53F9-4DC8-B845-061FBE96D0B6.jpegB42EB254-0959-4C5B-AFE2-7F7E49008446.jpeg
 
Last edited:
Inderdaad een bougie leeg gehaald. Dit stamt nog uit mijn sprint tijd van 2008.

Maar werkt prima. Eerst zuiger op bovenste dode punt. Schuif maar op 0. Dan 2mm terug. Tadaa. Dikke prima.

Ik gaat eens meubelen.
Eens zien hoe accuraat het is.

Bedankt voor de tip!
 
Heb je bewust voor de Malossi Overrange gekozen? Zie veel 'new skool' projecten gebruik maken van andere overbrengingen. Wat nu tegenwoordig gangbaar is weet ik zelf overigens ook niet. ff benieuwd!

Maar allejezus, ziet er wel gaaf uit hoor!
Je ziet tegenwoordig vaak die nieuwe overrange sets met rode poulies Furia rosso en moet zeggen dat de keramische sets ook wel erg fijn zijn zoals die van Polini.
Maar met de oude vertrouwde overrange die wij nog kennen van "vroeger" is ook niks mis mee.
Komen steeds meer merken bij vanuit het racen die met hele dikke sets komen voor dik geld, kijk naar 2fast of LMR mer hun setjes waar je 2x een nieuwe Malossi overrange voor koopt. Dan is het afwegen of het je zoveel waard is om te showen met je spullen aangezien dat er weinig verschil in prestatie is tussen een Malossi of een LMR overrange. Het echte verschil zit hem volgens mij nog altijd in de persoon die het heeft afgesteld en gemonteerd. Want dat is tegenwoordig ook een dingetje om een scooter af te stellen als ik het hier op het forum zo eens lees

Die truc met de bougie ga ik ook ff van je overnemen.

Succes weer he!
 
Je ziet tegenwoordig vaak die nieuwe overrange sets met rode poulies Furia rosso en moet zeggen dat de keramische sets ook wel erg fijn zijn zoals die van Polini.
Maar met de oude vertrouwde overrange die wij nog kennen van "vroeger" is ook niks mis mee.
Komen steeds meer merken bij vanuit het racen die met hele dikke sets komen voor dik geld, kijk naar 2fast of LMR mer hun setjes waar je 2x een nieuwe Malossi overrange voor koopt. Dan is het afwegen of het je zoveel waard is om te showen met je spullen aangezien dat er weinig verschil in prestatie is tussen een Malossi of een LMR overrange. Het echte verschil zit hem volgens mij nog altijd in de persoon die het heeft afgesteld en gemonteerd. Want dat is tegenwoordig ook een dingetje om een scooter af te stellen als ik het hier op het forum zo eens lees

Die truc met de bougie ga ik ook ff van je overnemen.

Succes weer he!
En zo is het. Mooi spul tegenwoordig ook met die RC one cartersetjes enz. Maar wat een geld… moet ik wel zeggen, mijn 2fast setje was ook best kostbaar in 2008 maar goed.

Ligt er ook aan wat je plannen zijn. Voor mij is een 23pk boeker om af en toe eens te starten en eens een keertje te vlammen prima. Zag wel dat als ik eens aan een kampioenschap mee wil doen ik met de cillinder een verkeerde keuze heb gemaakt. Ik zit in de hogere klasse en dan zit je tussen de zelfbouw framepjes met 100cc blokkies.

Als de boel compleet is maar eens een ochtend de testbank op. Eens zien of we 23pk kunnen halen.

Wat de bougie betreft. Handig hè? Even in de bankschroef samen knijpen zodat de schuifmaat er precies in glijd. Dan de bankschroef losdraaien zodat de schuifmaat er als het ware ingeklemd zit.
 
Dan kunnen we een sprintje tegen elkaar doen dus, want ik kom ook uit tussen het snelle spul met de sprintframes, en met mijn formaat maak ik toch geen enkele kans
 
Dan kunnen we een sprintje tegen elkaar doen dus, want ik kom ook uit tussen het snelle spul met de sprintframes, en met mijn formaat maak ik toch geen enkele kans
Hahah als het je lukt om die 35pk op de weg te houden maak ik geen schijn van kans. Zelf 100kilo hier.
 
Ola! Even een update.

Malossi Wingbell en Deltaclutch binnen. Carterdekseltje geregeld die ik wat luchtgaten en een nieuw verfje ga geven.

Ik heb nog de uitdaging voor de opvulling van de oliew/waterpomp tandwiel. Een standaard heb ik niet en past niet op deze as. Ik weet echter niet hoe breed die is. Mocht iemand mij dat kunnen vertellen, Graag. dan maak ik zelf even een busje.

C99B2A71-5553-4D61-B671-72588C00FD73.jpeg577136A7-590B-4060-A652-411DF6151141.jpeg7D8D1916-4E3F-41BA-8B12-D9AFD285E254.jpeg
 
Last edited:
Je ziet tegenwoordig vaak die nieuwe overrange sets met rode poulies Furia rosso en moet zeggen dat de keramische sets ook wel erg fijn zijn zoals die van Polini.
Maar met de oude vertrouwde overrange die wij nog kennen van "vroeger" is ook niks mis mee.
Komen steeds meer merken bij vanuit het racen die met hele dikke sets komen voor dik geld, kijk naar 2fast of LMR mer hun setjes waar je 2x een nieuwe Malossi overrange voor koopt. Dan is het afwegen of het je zoveel waard is om te showen met je spullen aangezien dat er weinig verschil in prestatie is tussen een Malossi of een LMR overrange. Het echte verschil zit hem volgens mij nog altijd in de persoon die het heeft afgesteld en gemonteerd.
De "oude" malossi overrange kan op een bepaald moment, of met veel vermogen wat slip krijgen. Ik heb zelf de laatste jaren altijd geraced met de keramische polini sets. Die slippen veel minder (als ze zijn ingereden). Ik heb nu ook zo'n keramische set in mn 2fast zip zitten.

Over die rosso furia hoor ik geen positieve verhalen.
 
De "oude" malossi overrange kan op een bepaald moment, of met veel vermogen wat slip krijgen. Ik heb zelf de laatste jaren altijd geraced met de keramische polini sets. Die slippen veel minder (als ze zijn ingereden). Ik heb nu ook zo'n keramische set in mn 2fast zip zitten.

Over die rosso furia hoor ik geen positieve verhalen.
We gaan het zien. Ik ben niet op zoek naar de laatste halve pk. Gewoon lekker snel machinetje bouwen.

heb jij misschien de maat van het olie tandwiel?
 
Olie tandwiel? Help me ff, er gaat geen lampje branden.
Olie/waterpomp tandwiel die op de krukas zit. Die heb je nodig al opvulling achter de vario. Ik heb die alleen niet een standaard tandwiel past niet op de team krukas. Als ik de breedte weet dan kan ik die bus na maken.
 
De dikte van de ring/bus en het tandwieltje achter de vario, is afhankelijk van de geometrie van je krukas en de lengte van de vario bus. Dus ik weet het voor jouw specifieke geval niet. Ik heb zelf in het verleden geloof ik maar 1 mhr krukas gehad. En nu alleen nog maar een 2fast blok.
 
Die Team as komt met een passend tandwiel, toch?
Klopt. Maar die is zoek en nauwelijks los te bestellen.
Post automatically merged:

De dikte van de ring/bus en het tandwieltje achter de vario, is afhankelijk van de geometrie van je krukas en de lengte van de vario bus. Dus ik weet het voor jouw specifieke geval niet. Ik heb zelf in het verleden geloof ik maar 1 mhr krukas gehad. En nu alleen nog maar een 2fast blok.
Bedankt voor je bericht. Ik dat dat die afstand allemaal gelijk was.
 
Klopt. Maar die is zoek en nauwelijks los te bestellen.
Post automatically merged:
Nog precies 1 op voorraad ;)
Je kunt trouwens ook direct bij die Malossi store bestellen, verzendkosten zijn wel wat hoger (iets meer dan een tientje als ik het me goed herinner) en ze zijn niet supersnel met verzenden.
 
Back
Top