John’s MHR BigBore 77cc Zip [Tribute]

als je toch van plan bent om te gaan banken, zou je eens willen kijken wat er gebeurd als je die klekk van de carb afhaalt, ben wel beniewd naar het resultaat, en die randen van die bak mogen nog wel meer omhoog, uit ervaring durf ik te zeggen dat met in de regen rijden er nogsteeds genoeg vuil bij kan komen.
 
als je toch van plan bent om te gaan banken, zou je eens willen kijken wat er gebeurd als je die klekk van de carb afhaalt, ben wel beniewd naar het resultaat, en die randen van die bak mogen nog wel meer omhoog, uit ervaring durf ik te zeggen dat met in de regen rijden er nogsteeds genoeg vuil bij kan komen.
In de regen ga ik nooit rijden.

Update:

Gemak dient de mens.

2523E979-08F1-42F6-871A-12090453FBD0.jpeg7CB9C96E-B89B-4761-BDC0-C5FAE63F8102.jpeg6636FB0F-8C3D-4F22-A186-5B1C66912F72.jpeg

Ook beslissing genomen over de radiateur. Ik wilde er 1 met ingebouwde reservoir en een slagje groter en dikker dan origineel. Gelukt.


29E8FB0F-6D09-4EBA-A0FA-FF94C7440F92.jpeg
 
Ik ben bang dat ik een te groot bandje heb.

D6209983-099F-40F9-AC01-645AF5AE22B4.jpeg

Voor het eerst even op de wieltjes gezet. Moet nog een hoop gebeuren.
F7C51E9C-E633-440F-BE7D-4DEEB15A34EC.jpeg

* Remmen fixen.
* Banden maar probleem oplossen.
* Waterkoeling fixen
* Binnenrotor onsteking kopen
* Overbrenging fixen.
* Achterveer starre stang maken.
 
Lekker bezig! Ziet er al wel best goed uit zo!
Mooie kleur voor de kappen trouwens, goeie keuze.

Mag ik vragen waar je dat liftje vandaan hebt? En of je toevallig weet wat de minimale hoogte is? Ik zoek er ook nog steeds 1 voor de SR, maar de meeste liftjes zijn te hoog daarvoor, deze ziet er redelijk laag (ervanuitgaand dat je em kunt verlagen door de poten korter te maken).
 
Lekker bezig! Ziet er al wel best goed uit zo!
Mooie kleur voor de kappen trouwens, goeie keuze.

Mag ik vragen waar je dat liftje vandaan hebt? En of je toevallig weet wat de minimale hoogte is? Ik zoek er ook nog steeds 1 voor de SR, maar de meeste liftjes zijn te hoog daarvoor, deze ziet er redelijk laag (ervanuitgaand dat je em kunt verlagen door de poten korter te maken).
Thanks. Kleur bevalt mij ook heel erg goed.

Het liftje heb ik hier gekocht:


Voor het zipje ook net te hoog in de laagste stand. De pootjes kunnen iets korter gemaakt worden. Maar je kan niet verder dan 5cm zakken ivm de drukcilinder.5C5EB18D-7590-4CE1-BD58-D9A9DF2FE802.jpeg
 
Je hebt er lekker de vaart in zie ik
Voor je banden probleem is wellicht een simpele oplossing, ik had hetzelfde op mn 7t namelijk. Probeer die stage6 wig eens om te draaien of op zn kop. Klinkt heel raar ik weet het, ziet er daarna nog veel gekker uit, maar zodra je spruitstuk er op zit valt het niet op en komt je carb net een stukje hoger uit zodat je spatbordje er nog tussen kan.

Of anders een F&F spruitstuk bestellen voor 25 euro bij speedparts als die er nog zijn. Hebben een net iets kortere aansluiting en die gebruik ik nu op mijn blok.

Wel een super vers project hoor, goeie keus die zip. Alleen nog een monovorkje verlagen en stuurkapje en dan is ie perfect in mijn ogen. Al zal zo'n m stuur wel wat handiger zijn om hem aan de grond te houden.
Mijn bigbore 86cc vespa 5 jaar geleden deed makkelijk 30pk dus dat moet de jouwe toch ook wel redden straks.

Succes
 
Je hebt er lekker de vaart in zie ik
Voor je banden probleem is wellicht een simpele oplossing, ik had hetzelfde op mn 7t namelijk. Probeer die stage6 wig eens om te draaien of op zn kop. Klinkt heel raar ik weet het, ziet er daarna nog veel gekker uit, maar zodra je spruitstuk er op zit valt het niet op en komt je carb net een stukje hoger uit zodat je spatbordje er nog tussen kan.

Of anders een F&F spruitstuk bestellen voor 25 euro bij speedparts als die er nog zijn. Hebben een net iets kortere aansluiting en die gebruik ik nu op mijn blok.

Wel een super vers project hoor, goeie keus die zip. Alleen nog een monovorkje verlagen en stuurkapje en dan is ie perfect in mijn ogen. Al zal zo'n m stuur wel wat handiger zijn om hem aan de grond te houden.
Mijn bigbore 86cc vespa 5 jaar geleden deed makkelijk 30pk dus dat moet de jouwe toch ook wel redden straks.

Succes
Klinkt goed. Helaas bleek na eigen berekeningen dat het blokje wat ik gekocht heb geen 86 maar 77cc te zijn. Dat is een dikke teleurstelling en ben ik nog niet klaar mee met de verkoper. Maar goed, het is wat het is.

Stuur kapje gaat er niet op komen. Ben onwijs fan van het M-stuurtje. Goeie tip wat het wigje betreft. Ik ga er naar kijken. Het voorwiel komt omdat ik de vork net iets te kort heb gemaakt. Ik denk dat met rubbers nog wel te kunnen fixen.

Anyway, druk geweest weer vandaag:

C7DA2D00-A34C-45D2-BD28-391E168DF348.jpeg

E3349991-4527-4D32-906A-3DF63B49C3DB.jpegC9A8752A-FC23-4492-A742-6E0041917049.jpeg

Starre stang als achterveer gemaakt, koeling gefixed en nu bezig met een 8x1,5v accu te maken met een control box voor de waterpomp. Ik wil een nette box (3D printen nu) met switch op het frame hebben.

Meer binnenkort.

Ciao
 
Lekker bezig! Ziet er al wel best goed uit zo!
Mooie kleur voor de kappen trouwens, goeie keuze.

Mag ik vragen waar je dat liftje vandaan hebt? En of je toevallig weet wat de minimale hoogte is?
Robinho heeft zo'n zelfde liftje te koop zag ik gister. Kan ff vragen of hij die nog heeft staan
 
Vandaag met het accubakje bezig geweest. Ik heb gezien dat de pomp ook goed draait bij 6 Volt dus kies ik er voor nu voor om met 4x 1,5 volt AAA batterijen het pompje aan te sturen. Wel kleine rekenfout gemaakt in de hoogte dus zojuist een nieuwe aan het printen.


BA7AA096-D1DD-4AA4-8331-39AFB80A6CED.jpeg478D8C52-92BC-44B2-BB19-B9DC6A6A1F63.jpegB817FEAD-6F20-4A82-9EFE-F93DFF92E2C5.jpeg790940F1-D070-4A3C-9AF0-5067780C62F9.png
 
Dat is een mooi materiaal voor veel toepassingen lees ik.. voldoet het ook in termen van smeltemperatuur? Aangezien kvs temperatuur nog hoog kan worden? Of zet je de pomp in het gekoelde gedeelte?

Née, smelt temp is veel te laag. Het print materiaal gebruik ik niet op warme plekken. De pomp zit idd op de toevoer (koel water) maar de bussen die je ziet zijn van pom (Technisch kunststof) en niet geprint.

Het accu bakje wel maar word niet warm.
 
Verder gegaan met het accubakje voor de waterpomp. Ik heb er een verlichte schakelaar in gemaakt. Zo kan je goed zien of het pompje aanstaat maar boven dat, de accu niet leeg is.

Vrijdag binnenrotor onsteking ophalen.

B925A9C8-D0B7-4D7C-BA5B-82AF46EDC71E.jpeg5413FAB1-D9EF-4CDE-BC21-A949413523C2.jpeg
9B71EEC4-7AC0-4C4F-9933-4843C4E54A77.jpeg
 
Back
Top