John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
Best raar dat de powertester zo afwijkt bij jou. Over t algemeen geven die echt wel representatieve tijden weer. Misschien verkeerde instelling oid?

Zou kunnen.

Heb echter gewoon wiel omtrek gemeten en ingevoerd.
Ik werk met 1 Magneet. ook dat heb ik ingevoerd.

wielomtrek was 125cm heb dus 1250mm ingevoerd.
 
Zou kunnen.

Heb echter gewoon wiel omtrek gemeten en ingevoerd.
Ik werk met 1 Magneet. ook dat heb ik ingevoerd.

wielomtrek was 125cm heb dus 1250mm ingevoerd.

Wellicht is het 'probleem' dat je met 1 magneet werkt.
Hoeveels te meer magneten hoeveels te nauwkeuriger het wordt in principe.
 
Denk dat eerder wheelspin/wheelie het probleem is. Wanneer een powertester correct gemonteerd en afgesteld is zou hij binnen een marge van +- 10% in de buurt van de rit-tijd moeten zitten (excl. reactietijd uiteraard!).
 
Maar heb je er wel op gelet met testen dat je magneet en sensor bij elkaar stonden? Ik persoonlijk zou er 3 of 4 monteren ipv 1.
 
Maar heb je er wel op gelet met testen dat je magneet en sensor bij elkaar stonden? Ik persoonlijk zou er 3 of 4 monteren ipv 1.

3 of 4 word lastig aangezien ik geen remschijf heb voor... Dan word het erg precies meten om de afstand goed te krijgen.

Ondanks het niet nauwkeurig is laat ik het nu wel zo staan. Ik moet er gewoon 0,6 sec bij op tellen :)

Als ik het nu weer ga veranderen weet ik straks nog niks.
 
3 of 4 word lastig aangezien ik geen remschijf heb voor... Dan word het erg precies meten om de afstand goed te krijgen.

Ondanks het niet nauwkeurig is laat ik het nu wel zo staan. Ik moet er gewoon 0,6 sec bij op tellen :)

Als ik het nu weer ga veranderen weet ik straks nog niks.

Het gaat er toch om dat het sneller gaat, dan is vergelijken toch al prima.
Wij hebben op een fietspad gewoon 150m uit gezet en der klokt er 1 bij de start en finish die vergelijken daarna dan weet je ongeveer welke richting je zit.
 
Als je veel last hebt van wheelie of wheel spin zou je zoals Wieger zegt naar 0-100 tijd kunnen kijken en daar veranderingen van afstelling me kunnen vergelijken.

Zo deed ik het ook altijd ja :)
Zorgen dat het "magneetje" op je wiel net iets voor je "ontvanger" staat en dan werkt het perfect.

Ik zou m alleen op 120 oid instellen. Aangezien je dat ook minimaal wil rijden op de 150m.



Ziet er allemaal nog steeds erg goed uit John! *D
 
Zoals sommige mischien al gezien hadden staat alles te koop.
Ik stop er dus mee.

De teleurstellende resultaten en wat andere problemen zorgen ervoor dat ik de schik er totaal af heb en ook geen zin meer heb om door te gaan. Ook speelt financieel budget hier mee.

Ik zal nog wel wat meeting's bezoeken en wellicht een lowbudget ding bouwen voor de fun.

Tot later!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top