Jog RR teller 'dood'

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

Sinds een paar dagen doet mijn teller het niet meer.

De verlichting doet het nog gewoon, en als ik mijn contact/scooter aandoe dan komt er ook gewoon wat in de benzine scherm. Alleen komt er:
- een km stand van bijv. 89.838 te staan
- de benzine meter geeft het ook het raar aan, eerst een balkje, dan geen, dan weer bijv. 2 wel en dan 1 weer niet(dus hij is niet vol, maar ook niet leeg)
- de snelheidsmeter doet ook heel raar. Als ik mijn contact aandoe springt die gelijk daar naar het einde van de teller(rond de 110 ofzo?) en dan gaat die daar heel snel heen en weer. vervolgens gaat de teller naar 0 en doet hij niks meer.

Ik heb op internet gezocht en kon alleen vinden dat meerdere jog's dit hebben. ze noemen dit een dode teller. Heb ook ergens gelezen dat iemand een heel nieuw dashboard erop had laten zetten en dat het probleem bleef.

Ik heb nergens een oplossing kunnen vinden

Ik hoop dat iemand hier het weet.

Gr.
 
Advertisement - register to remove this

Dat het niveau van de tank een beetje over en weer gaat is niet abnormaal.

Als de spanning word opgezet doet de wijzernaald dit altijd!
Deze gaat even tot max en komt dan terug.

Dat hij geen km's aangeeft komt wss gewoon omdat je opnemer aan je wiel stuk is.
 
nee het probleem ligt niet bij de km kabel etc. en van de tank dit klopt sowieso niet.
Is moeilijk uit te leggen maar er komt bijv: eerst een balkje, dan geen dan weer 2.
dus niet dat er 3 balken achter elkaar staan of 2 dat die vol of leeg is. maar zitten ook lege stukken tussen de balkjes.

en de km stand staat ook ineens altijd op bijv. 180.038 dus het ligt echt aan iets anders.
 
verspringt de KM stand niet tussen "mijl" en "Km"?
wat doet de benzine meter als je een "kortsluiting" legt over de vlotter en als je deze
gewoon demonteerd?

Maar het lijkt er idd op dat de teller zijn geest gegeven heeft. Dan is hij rijp voor de vuilbak.
 
Bougie, heb ik vaker van gehoord een bougie kan storen zodra je de verkeerde heb
dit is een keer voorgekomen bij mij op mijn neos digitale teller
verkeerde bougie en mijn kilometer teller ging ook ineens van 0-100 stilstaand
nieuwe bougie erin en weg was het probleem

ik weet niet of het zou helpen
maar het is de moeite waard.
 
Hoi ik zie dat al een oude topic is maar ik zie geen oplossing? Heb gisteren een Yamaha Jog RR gekocht uit 2005 en is motorische in orde. Helaas doet mijn display dus raar zie filmpje.


Ik ga vandaag ook even goed de bedrading door meten, hoop daarbij iets meer te weten. Maar ik hoop dat iemand ook ervaring mee heeft gehad en deze topic voor een oplossing weet.

Mvg,
Davince
 
Ik weet niet precies hoe deze meter in elkaar zit maar het lijkt erop dat de spanning van de metercluster in elkaar kukelt.
Meet eens de spanning tussen de rode en de zwarte draad en tussen de bruine en zwarte draad van je cockpitconnector met uitgeschakeld contactslot en daarna met ingeschakeld contactslot tijdens de zelftest van de meter en let met name tijdens deze "zelftest" aandachtig naar de meter wat er gebeurt.
Ik heb de indruk dat het stappenmotortje of servomotortje die ervoor zorgt dat de naald naar max gaat en weer terug, slipt.
Wat mij ook opvalt is dat in eerste instantie alle balkjes van de brandstofmeter "branden" dus het display is in orde echter als de meter eenmaal z'n "zelftest" heeft gedaan er een aantal balkjes ontbreken.
Sommige scooters geven zo hun foutcodes aan echter zover ik in het schema van de jog kan zien zit er niet echt iets intelligents zoals bijvoorbeeld een ecu, dus dat zal het niet zijn.
Mocht je de meter gaan openmaken, kijk dan goed naar de printplaatbaantje en soldeereilandjes of hier geen scheurtjes in zitten die ervoor kunnen zorgen dat de spanning in elkaar kukelt bij belasting.
Bij breukjes in soldeereilandjes zijn vaak zichtbaar door een zwart ringetje in de soldering om de draad van het gesoldeerde componentje.
 
Ik weet niet precies hoe deze meter in elkaar zit maar het lijkt erop dat de spanning van de metercluster in elkaar kukelt.
Meet eens de spanning tussen de rode en de zwarte draad en tussen de bruine en zwarte draad van je cockpitconnector met uitgeschakeld contactslot en daarna met ingeschakeld contactslot tijdens de zelftest van de meter en let met name tijdens deze "zelftest" aandachtig naar de meter wat er gebeurt.
Ik heb de indruk dat het stappenmotortje of servomotortje die ervoor zorgt dat de naald naar max gaat en weer terug, slipt.
Wat mij ook opvalt is dat in eerste instantie alle balkjes van de brandstofmeter "branden" dus het display is in orde echter als de meter eenmaal z'n "zelftest" heeft gedaan er een aantal balkjes ontbreken.
Sommige scooters geven zo hun foutcodes aan echter zover ik in het schema van de jog kan zien zit er niet echt iets intelligents zoals bijvoorbeeld een ecu, dus dat zal het niet zijn.
Mocht je de meter gaan openmaken, kijk dan goed naar de printplaatbaantje en soldeereilandjes of hier geen scheurtjes in zitten die ervoor kunnen zorgen dat de spanning in elkaar kukelt bij belasting.
Bij breukjes in soldeereilandjes zijn vaak zichtbaar door een zwart ringetje in de soldering om de draad van het gesoldeerde componentje.
Top voor je snelle reactie en idee, ik ga er zeker nakijken en nameten, zodra ik meer weet laat ik het zeker weten
 
Back
Top