Jog rr loopt niet

Aidan384838

Well-Known Member
Goedenavond,

Mijn vriendin heeft onlangs een Jog RR gekocht. Tijdens de testrit reed deze prima, maar viel wel uit op het einde van de rit. Dit leek eenvoudig op te lossen, maar helaas is dit niet het geval gebleken. Ik heb de hele avond aan het probleem gewerkt en het enige wat de scooter doet is starten, 2 seconden lopen en dan weer uitvallen. De scooter reageert ook helemaal niet op gas.

De volgende zaken heb ik reeds gecontroleerd:

- Bougie vonkt (met meerdere bougies gecheckt)
- Compressie is 10 bar
- Nieuwe V-Power van Shell getankt
- Sproeier doorgeblazen

Ondanks deze acties kom ik er niet achter wat het probleem is.

Voor de handigheid:

- Sproeier 60 (standaard carburateur)
- Standaard luchtfilter
- 50cc gietijzeren cilinder (merk onbekend)

Indien iemand mij kan helpen, dan hoor ik dat graag.

Groetjes Aidan
 
Advertisement - register to remove this

Dat de kraan blijft lopen , zonder dat je motor loopt , is niet goed , maar ik geloof niet dat als de vlotternaald afdicht , dat het probleem is .
Kraan moet natuurlijk vervangen worden .
 
Oke.
Ik reageer even in algemeen.
De benzine kraan is lek die blijft stromen.
Het is een originele minarelli carburateur.
De gasschuif gaat ook omhoog als ik aan de gashendel zit.
Meschien heb ik over de vlotter verkeerd uitgelegd. Als ik hem naar beneden trek met de carb recht dan loopt het door als ik hem dan dicht duw stopt die met stromen.

Ik heb ook even met een boormachine proberen te starten en het valt me op dat de bougie niet nat woord?
Zou dit dan in de carburateur zitten of Meschien het membraam?
 
Membraam , of een Vacuum lek , of geen of te weinig compressie zodat er geen benzine word aangezogen.
Compressie al gemeten 10 bar.
Vacuum lek in de slangen of ergens in het blok?
Membraam moet je daar door heen kunnen kijken?
Als ik met de boormachine op de vario ga zonder bougiedop op de bougie. Word die wel een klein beetje nat maar t is niet dat je zegt daar kan die op lopen.
 
Back
Top