Jog R snor naar brom

Scootdelft

Member
Zoals jullie misschien zagen in mijn andere topic is mijn uitlaatbevestiging afgebroken van mijn cilinder. En dus zat ik te kijken naar een andere cilinder ik dacht er ook aan om mijn snor te keuren naar brom. Waar moet ik dan op letten kan ik er dan gewoon een brom cilinder en zuiger op doen met een paar sproeiers omhoog en bougie of moet ik ook letten op vertanding etc. Verlichting werkt goed. Alleen mijn linker remlicht niet. Kan ik dan direct naar de rdw ook?
 
Advertisement - register to remove this

Alles moet in orde zijn van je scooter, verlichting, banden, remmen, claxon, banden enz. enz.

Naar mijn weten kan je er gewoon een cilinder opzetten. Sommige blokken moet je wat wegfrezen in het carter. Hoe dat bij jou scooter zit weet ik echter niet.
Ook je framenummer en blok nummer moeten in orde zijn
 
Om wat voor soort scooter gaat het precies?
Post automatically merged:

Na even snel Googlen kan je al snel zien wat er allemaal van je verwacht wordt op zo'n keuring:
Gaat om een jog r AC uit 2007 de eisen heb ik al op mijn brommer. Is het nodig om mijn carter ook aan te passen? Moet ik nog aan iets anders denken? Evt remmen oliepomp etc en is het handig om een windscherm te hebben op een bromscooter als je toch een dichte helm op hebt?
 
Gaat om een jog r AC uit 2007 de eisen heb ik al op mijn brommer. Is het nodig om mijn carter ook aan te passen? Moet ik nog aan iets anders denken? Evt remmen oliepomp etc en is het handig om een windscherm te hebben op een bromscooter als je toch een dichte helm op hebt?
Als jij zeker weet dat jou snorfiets aan alle eisen voldoet om goed gekeurd te worden tot bromfiets, dan zou ik een keuringsafspraak maken bij de RDW. Je hoeft in principe niets aan het carter aan te passen. Het blok is gewoon een 50cc blok dat ook onder een bromfiets hangt, alleen met een snorvertanding. Als jij er voor zorgt dat de snorfiets tussen de 45 en 54 max loopt dan zit je goed.
Post automatically merged:

Windscherm is een keuze die je zelf moet maken. Ik vind het persoonlijk niets, maar nogmaals dit moet je zelf bepalen.
 
Het lijkt me wel een hoop gedoe.. Is het niet makkelijker om je snorscooter te verkopen of in te ruilen op een bromscooter?
Ik vind m heel lekker rijden en had m ook recent gekocht en de cilinder is er nu toch al af
Post automatically merged:

Het is meer gewoon een duur geintje.

Keuring €106
Kentekenplaat ±€35
Kentekenbewijs €31,50

Totaal zo ongeveer: €172,50 (prijzen zijn gehaald van

Ik heb t er wel voorover want de staat van de scooter is perfect buiten de cilinder namelijk
 
Ik zou beginnen met die cilinder erop zetten, dan opnieuw afstellen qua sproeiers. En dan kijken of dat een beetje prettig rijdt. Als brom moet je op veel plekken binnen de bebouwde kom tussen de auto's rijden. Dus het is wel belangrijk dat je een beetje vermogen hebt.
De vertanding zo geen probleem moeten zijn. Behalve als je hele hoge snelheiden wilt gaan halen
 
Ik zou beginnen met die cilinder erop zetten, dan opnieuw afstellen qua sproeiers. En dan kijken of dat een beetje prettig rijdt. Als brom moet je op veel plekken binnen de bebouwde kom tussen de auto's rijden. Dus het is wel belangrijk dat je een beetje vermogen hebt.
De vertanding zo geen probleem moeten zijn. Behalve als je hele hoge snelheiden wilt gaan halen
Vandaag heb ik de cilinder binnen gekregen en ik zie dat die niet past op de scooter ik had ergens gelezen dat ik het carter moest aanpassen hoe zou ik dat t best kunnen doen zonder schade aan te brengen?
 
Je zou ook het gat vol kunnen proppen met tape, en meteen na het frezen/dremelen met een stofzuiger zo veel mogelijk opzuigen en dan heel voorzichtig het papier eruit halen en dan nog na spoelen met remreiniger oid. Maar het beste blijft wel het blok splitsen
 
Even een update, Brommer loopt keurig gaat nu 64 km/h met gps
Heb tot nu toe die cilinder gemonteerd door de hemd van de cilinder bij te dremelen, vertanding hou ik zo snelheid is voorlopig goed moet nog cilinder verder inrijden .

Een nieuwe sito plus uitlaat eronder gezet
Met de rolletjes die ik er bij kreeg gemonteerd met een nieuwe vario (4,7 gram rolletjes)
Drukveer ,trekveer ,koppelings huis en vsnaar ook vervangen
Nieuwe remblokken voor en achter
Luchtfilter nieuw

heb 24-03 een keurings afspraak kijken hoe dat loopt

als jullie nog suggesties hebben graag !
 
Gewoon zorgen dat het ding niet harder dan 50km/u op de teller gaat. Als je hem zo laat word die afgekeurd op snelheid.
En ook geen tijdelijke begrenzers erin maken die je direct naar RDW gelijk direct weg genomen kunnen worden.. Want dan hang je ect. Want ze zullen daar ook na gaan zoeken.
 
Gewoon zorgen dat het ding niet harder dan 50km/u op de teller gaat. Als je hem zo laat word die afgekeurd op snelheid.
En ook geen tijdelijke begrenzers erin maken die je direct naar RDW gelijk direct weg genomen kunnen worden.. Want dan hang je ect. Want ze zullen daar ook na gaan zoeken.
Is het verplicht dat de teller werkt want ze kunnen dat moeilijk testen zonder een proefrit te maken. Cockpit werkt wel verder lichtjes etc
 
Back
Top