jog r neon

neocortex

Well-Known Member
hey mensen.

ik heb een yamaha jog r en ik heb 2 buisjes met neon gekocht,
maar volgens mij doen ze het niet goed omdat er heel weinig licht vanaf komt. ligt dat dan aan het neon of aan me accu ofzo ?

ik zal vanavond als het donker ff een paar foto's maken en posten.

Advertisement - register to remove this

Het kunnen meerdere dingen zijn,

1. Neon geeft sowieso niet veel licht, daarom zijn er nieuwere dingen uitgevonden: light-sticks. Ze zijn hetzelfde als neonbuisjes alleen zitten er dan leds in. Deze geven 2x zo veel licht.

2. Het kan idd ook je accu zijn, misschien is die een beetje leeg of gewoon oud.

Als die niet oud is, probeer dan is een stukje te rijden zonder lichten. En doe ze nog is aan als je zeker weet dat je accu goed vol is.

3. Over 3 moet ik nog even nadenken :P. Je aangesloten bekabeling kan het iig niet zijn, dan zouden ze het gewoon óf niet doen óf wel.

Greetz, Menno.

uhm ik kan me licht niet uit zetten ^^ alleen op normaal en groot licht.

normaal met neon licht zie je het laag zitten, zodat het licht op de grond komt, maar bij mij zit het aardig hoog, misschien dat het daar aan ligt dat je zo weinig ziet.

Zou je voor mij paar foto's kunnen posten?
Kben nu wel heel benieuwt hoe jij dat hebt gedaan. :P
Het klinkt wel grappig, maar pas je wel op voor regen -> kortsluiting.

Wat ik op mijn scoot ga doen (die ik nóg niet heb) qua licht is:

Onder me scoot 2 light-sticks voor op de grond dus en
Bij me roostertje voorop me scooter daarachter een 'geneonneert koplampje'.
zo noem ik 't lol :P.
Dat is zegmaar een gewoon koplampje van 45watt ofzo, daar glasverf over doen en dan heb je heel veel licht voor 1 goedkoop lampje.
Kzal zo een foto posten hoe dat eruit kan zien (niet een van mij).

ik hoorde van een vriend van me dat dat kon ja, maar toen had ik de neon net gekocht..
DSC00645.JPG

Last edited:
Hmm, ziet er wel grappig uit. En erg orgineel. :P
Ik zou als ik jou was wel onder me scoot zetten, maar dat is aan jou.

Ik zou die van mij ook heeel graag wille late zien, maar kword in dec. pas 16 :'(

Ja ik weet 't was ik ook vanplan vanaf dat ik 15 werd tot nu ong.
En nu ga me ma ineens zeggen dat da nie meer mag, best irritant.

Neon geeft gewoon niet veel licht.. Alleen boven de grond zie je de kleur op de grond en dan lijkt het wat.. Maar te hoog stelt het gewoon niet veel voor..

Back