2ehandse scooters moet je eigenlijk altijd grondig nakijken op alle vlakken en alle fronten. Je hebt je waarschijnlijk jezelf voorgehouden om een goedkope chinees te kopen, en hopend een snel en een goed rijdende scooter van te maken en dit door er weinig geld eraan te besteden..
Je gedachtes om hieraan te beginnen zijn mooier, dan dat de realiteit in de werkelijkheid is. Meeste chinese scooters worden 2ehands aangeboden, vaak omdat de kosten veel hoger liggen (geld dat je erin moet stoppen om het ding te laten rijden) dan dat je er werkelijk eruit gaat halen..
Als er iets kapot is bij een chinees, dan is er vaak veel meer defect.. En vaak loont het dan ook niet om zo`n blok geheel te reviseren als je goedkoper uit wilt zijn.. Vaak kan je dan beter gewoon een nieuw blok eronder schroeven, en vanuit dat oogpunt verder kijken..
Ben zelf een peugeot kisbee aan het opbouwen en weet hoe dit gaat..
Je koopt een scooter voor 400 euro met een werkende motor... Dan komt je ineens achter dat de voorvork niet helemaal super werkt.. Moet je dus een nieuwe voor hebben, dan de kilometer aandrijver is super versleten, moet ook een nieuwe op..
Subframe verrot, ook een nieuwe.. Blok staat er niet fris bij, reviseren.. Nieuwe krukas, echt echt.. Een hoop schroefjes verroest, een bracket verroest.. Ook allemaal vervangen.. Ik denk dat ik zelf al bijna zo`n 1000 euro aan onderdelen hebt uitgegeven..
Dus mijn inziens had je beter een nieuwe kunnen kopen van dat geld..