JetForce Opvoeren

Ik denk dat er vario onderdelen een beetje vet zijn dan ik haal morgen alles wel weer ff los en ontvet het ff.
En ik zal ook ff naar de praxis rijden :p

ze zeggen dat rolletjes van 8,5g het beste zijn. Dus lichtere rolletjes zal niet uitmaken voor mij denk je?

(PS: Ik heb trouwens wel een Jet Force C-Tech (carburateur) maar de varioplaat aanpassen werkt prima de biema ik rij zo 70 maar het optrekken irriteerd me mateloos. Komt het omdat ik een carburateur heb dat hij zo langszaam trekt of vet?)

Ik neem aan dat het gewoon vet is en de v-snaar doorslipt. Omdat als ik net wegrijd hij dat niet doet.
 
Last edited:
Ik denk dat er vario onderdelen een beetje vet zijn dan ik haal morgen alles wel weer ff los en ontvet het ff.
En ik zal ook ff naar de praxis rijden :p

ze zeggen dat rolletjes van 8,5g het beste zijn. Dus lichtere rolletjes zal niet uitmaken voor mij denk je?

(PS: Ik heb trouwens wel een Jet Force C-Tech (carburateur) maar de varioplaat aanpassen werkt prima de biema ik rij zo 70 maar het optrekken irriteerd me mateloos. Komt het omdat ik een carburateur heb dat hij zo langszaam trekt of vet?)

Ik neem aan dat het gewoon vet is en de v-snaar doorslipt. Omdat als ik net wegrijd hij dat niet doet.


Zal wel vet zijn....alle vario onderdelen morgen echt absoluut geen vet bevatten.....
Een c-tech heeft standaard 8 gram rollen....als het niet vet is kan je iets lichter rollen proberen...maar waarschijnlijk is het vet.....Ik gebruik altijd remreiniger.....Neem aan dat je rollen niet versleten zijn? Allemaal nog mooi rond...geen vlakke stukjes?
 
Ik denk dat rolletjes niet na 3 week versleten zijn als je je scooter nieuw gekocht hebt :p (nog maar 700-800km gelopen)

HAhahaha dat denk ik ook niet nee.. Zal wel vet zijn....anders kan je altijd nog op andere forum ff vragen van de link die ik hierboven gaf...Zitten veel mensen met veel meer verstand ervan dan ik....
 
kheb het allemaal ff schoon gemaakt.. maar hij trekt als je hem net hebt opgestart normaal op.
Maar als je voor een stoplicht staat ofzo 5min later dan trekt die gigantisch langzaam op is echt erg.. mss moet ik proberen wat sleutelringetjes eruit te halen.

De jouwe trekt net zo snel op als hij eerst deed?
De mijne maakt in het begin vet weinig geluid en maakt haast geen toeren.

Iemand zei dat ik me trekveertjes misschien moet veranderen, maar welk kleurtje zit standaard in een Jet Force?
 
Last edited:
kheb het allemaal ff schoon gemaakt.. maar hij trekt als je hem net hebt opgestart normaal op.
Maar als je voor een stoplicht staat ofzo 5min later dan trekt die gigantisch langzaam op is echt erg.. mss moet ik proberen wat sleutelringetjes eruit te halen.

De jouwe trekt net zo snel op als hij eerst deed?
De mijne maakt in het begin vet weinig geluid en maakt haast geen toeren.

Iemand zei dat ik me trekveertjes misschien moet veranderen, maar welk kleurtje zit standaard in een Jet Force?

De mijne rijdt PRECIES het zelfde als eerst. GEEN verschil alleen hij rijdt sneller.
Probeer het is met 4 of 5 schijfjes.. of 1 boutje.
Als het dan niet lukt vraag het even op de link die ik je gaf...
 
Had ik al gevraagd maar ik zal idd ff wat minder schijfjes gebruiken of 1 bout.

Ik heb trouwens ook nog wat meer informatie gekregen van iemand die wat meer verstand heeft van een jet force:
Rode drukveer is beter (standaard drukveer is een witte).
Hij heeft zelf 5 gram rolletjes en een redelijk grote sproeier.

Klinkt veel belovend maar ik denk dat ik eerst minder schijfjes ga proberen.. is een wat goedkopere oplossing en minder gekloot :p
 
Had ik al gevraagd maar ik zal idd ff wat minder schijfjes gebruiken of 1 bout.

Ik heb trouwens ook nog wat meer informatie gekregen van iemand die wat meer verstand heeft van een jet force:
Rode drukveer is beter (standaard drukveer is een witte).
Hij heeft zelf 5 gram rolletjes en een redelijk grote sproeier.

Klinkt veel belovend maar ik denk dat ik eerst minder schijfjes ga proberen.. is een wat goedkopere oplossing en minder gekloot :p

Rode drukveer is absoluut niet nodig en 5 gram is te licht ( iig voor injectie). Verschillende mensen hier rijden met standaard drukveer en standaard rolletjes.....hebben verschillende geprobeer van 6 tot 9 en 8,5 rijdt gewoon het relaxed....
 
Nou ik heb er maar 3 sleutelringetjes in gestopt en hij trekt weer prima op maar hij gaat maar 60km/h op de teller(niet dat dat erg is.. waarschijnlijk iets van 50km/h in't echt. Kzal ff proberen wat meer erbij te doen.

Misschien komt het omdat jij langere bouten hebt dat hij normaal optrekt?
Valt te proberen dacht ik? :p
 
Nou ik heb er maar 3 sleutelringetjes in gestopt en hij trekt weer prima op maar hij gaat maar 60km/h op de teller(niet dat dat erg is.. waarschijnlijk iets van 50km/h in't echt. Kzal ff proberen wat meer erbij te doen.

Misschien komt het omdat jij langere bouten hebt dat hij normaal optrekt?
Valt te proberen dacht ik? :p

ja je kan boutjes kopen van 5 mm langer.... maar als je echt zo snel wil dan laat je toch gewoon de plaat eruit? Dan ga je 75/80
 
Kan ik even proberen maar ik ben bang dat ik daarmee me vario molesteer.
En zou die dan wel harder gaan optrekken dan die eerst deed? 0-10km/u traag en daarna trekken.
 
Kan ik even proberen maar ik ben bang dat ik daarmee me vario molesteer.
En zou die dan wel harder gaan optrekken dan die eerst deed? 0-10km/u traag en daarna trekken.

Je hebt je vario plaat met 5 ringen, 5 mm opgehoogd. Dat betekend dat je bouten nu 5 mm minder diep in je vario zitten. Als je bouten koopt die 5 mm langer zijn dan heb je zitten ze dus weer op de standaard diepte.

Je scooter is net nieuw. En op forums zijn het bijna allemaal jochies die maar iest roepen....als je wilt weten wat écht de oplossing is, rijdt dan even langs je dealer die is de hele dag met scooters bezig....Misschien niet het antwoord wat je wilt horen, maar wel het verstandigste om te doen.
 
Ik heb nu een langere bout erin gedaan en dat rondje(iets van variobus heet het geloof ik) goed ontvet en opnieuw ingevet en nu draait die prima de biema. Hij loopt 61km/h op de GPS :) en 68 of 69 op de teller.

(En hij trekt ook normaal!) Bedankt!
 
fe

Ik heb gewoon andere uitlaat en laten afstellen. ik heb nu een Gianelli reverse en dan gewoon laten afstellen en dus ook varioring/plaat deruit. en hij loopt nou ong. 80 echte kilometers per uur.
 
Ik heb nu geprobeerd de hele varioplaat eruit te halen en hij loopt prima :)
Maar idd menno hij gaat fluiten als je over de 65km/h gaat of die richting.

Ik snap ook al waarom die zo langszaam optrok eerst :)
Te weinig ruimte voor v-snaar om omhoog te komen omdat ik de varioplaat te ver van de variateur had afgezet.

Ik moest trouwens laatst op de rollerbank:
Op de teller ging me scooter 65 en op de rollerbank ging die 53km/h dus je kan makkelijk je varioplaat eruit halen menno je krijgt geen boete op de rollerbank maar kun je natuurlijk wel krijgen voor te hard rijden :p
 
peugeotjetforce wrc 307 opvoeren

ik wilmijn peugeot jetforce 307 wrc opvoeren kan iemand me vertellen wat goed is voor die brommer en dat ielekker snel gaat ik wil alles veranderen in ieder gevalhet meeste het is er 1 met een kickstart als iemand een lijstje kan maken voor me zou die me egt blij maken alvast bedankt.


groeten tim
 
Back
Top