Jetforce haalt top niet meer na cilinderwissel.

2x jetforce

New Member
Hallo ik ben nieuw hier dus moet de site nog een beetje doorkrijgen.

ik heb 2 jetforces waarvan ik er op 1 een warmloper gehad heb tot 120 graden (waterpomp kapot)
dus lekte hij daarna ook koelvloeistof uit de kop.
Dus ik heb toen een nieuwe cilinderkit (50cc) besteld inclusief kop, zuiger, pakkingen etc.
Dit alles gemonteerd en ben gaan inrijden.
eerst even stationair laten draaien 1 minuut en uit, afkoelen, straat op en neer met 20-30 kmh, uit etc etc totdat ik 100 km ingereden had met snelheden tot 60-65 kmh.
Nu wilde ik hem gisteren even helemaal tot de top doortrekken...... niet dus.....

tot 60 trekt ie lekker door dan tot 70 gaat het ineens langzamer en bij ongeveer 70 kmh valt de motor uit en neemt hij geen gas meer aan.....
als de scooter dan weer een beetje op 40-45 kmh zit door het uitrollen pakt hij het gas ineens weer op en kan ik bijv zonder problemen 60 kmh rijden en blijven rijden... maar kom ik boven de 65....... dan valt hij weer uit tot ik teruggevallen ben naar de 45 kmh ongeveer voordat hij weer gas aanneemt.

Ik heb ook het luchtfilter vervangen omdat er een scheur in het rubber zat aan de carbkant en er op die maniet water in kwam als het regende. Het luchtfilter heb ik ietwat aangepast aangezien de rubberen slang die erin zit een kleiner gat had als de oude (mischien heb ik dat gat iets te groot gemaakt en is daardoor nu de sproeier te klein?!)


Voor zover mij bekend is hij origineel op de uitlaat na die is van sitoplus.

Iemand ideeën of suggesties?

Zoals ik al getypt heb denk ikzelf dat de sproeier mischien iets te klein is (56) en dat hij dus te arm loopt en het simpelweg niet trekt op volle toeren.

Mvg frank
 
Advertisement - register to remove this

sproeier 56? Denk dat die wel een paar maten groter mag ja. Als je de bougie eruit haalt weet je het zeker
Dat ga ik nu ook doen. Heb gisteravond volgas gegeven totdat hij uitviel en gelijk uithezet en naar huis gelopen. Dus ga nu de bougie eruit halen
Post automatically merged:

aan de hand van de kleur zou ik zeggen dat het goed zou moeten zijn....16022355200007847711544726898312.jpg
 
Last edited:
Wat voor cilinder heb je erop gezet?

Bij andere merken cilinders heb je soms ook een grotere of kleinere sproeier nodig.

Bij mijn jetforce zit er een sproeier 54 in. Hier loopt hij ook goed mee.

Ik denk alleen niet dat dit aan je sproeiermaat ligt. Helaas kan ik niet zeggen wat het anders zou kunnen zijn.
 
Ik heb er gewoon een immitatie op gezet. Van de 60 tot 80 mist ie het vermogen sowieso.. dus ik denk dat ik in elk geval de sproeier ga proberen.. bedankt voor de moeite in elk geval
 
Back
Top