jetforce c-tech dr70 info

Status
Not open for further replies.

gamepc1986

Member
is er voor jet force een dr70 cilinder te koop kan namelijk nergens vinden of andere giet ijzer 70cc
?

bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zijn dat DR daar gewoon geen cilinder voor wil ontwikkelen en dat deze daarom er gewoon niet is. Of weet je dat deze überhaupt bestaat?

Heb je een specifieke reden dat het een DR70 moet zijn?
 
Omdat de malossi sport 2 keer zo duur is vandaar dat ik er na zocht of zijn der nog meer goede giet ijzeren kitjes die zelfde kwa prestaties zijn ?
 
Dus eigenlijk is je vraag of er een goede 70cc voor circa 100 euro beschikbaar is voor een Peugeot jetforce?
 
Ik ben ook met stomheid geslagen dat er geen DR70 cilinder voor Peugeot horizontaal uitgebracht is...
Aangezien de Speedfight 3 en 4-2 takt versies ook voorzien zijn van hetzelfde/identieke motorblok.
Enige die ik kon vinden is die van het merk Barikit, is een redelijk laagtoerige cilinder welke vergelijkbaar is met de DR en Malossi sport.

https://www.easyparts.nl/Cilinderki...eugeot-Horizontaal-H2O-E2_(Cilinders)-p518497
 
  • Like
Reactions: Bas
Deze is vergelijkbaar met de Top performance 70cc (black edition a.k.a. zwarte top).
Maar ook met de DR70, de Malossi sport en de oude Athena 70cc.....

Dus ja, qua vermogen (i.c.m. een standaard uitlaat) zijn ze vrijwel identiek.
En Barikit is vooral bekend onder de schakelbroeders & zusters in het 50cc segment.
 
Last edited:
Ik ben ook met stomheid geslagen dat er geen DR70 cilinder voor Peugeot horizontaal uitgebracht is...
Aangezien de Speedfight 3 en 4-2 takt versies ook voorzien zijn van hetzelfde/identieke motorblok.
Enige die ik kon vinden is die van het merk Barikit, is een redelijk laagtoerige cilinder welke vergelijkbaar is met de DR en Malossi sport.

https://www.easyparts.nl/Cilinderki...eugeot-Horizontaal-H2O-E2_(Cilinders)-p518497


Zo raar is dat eigenlijk helemaal niet.. De echte scooter scene was eigenlijk maar tot het einde van het peugeot vertikaal tijdperk..
Peugeot horizontaal was daarop weer een van een nieuw ontworpen motorblok.. Met hier en daar wat overeenkomsten van het vertikaal blok..

De basis voor het vertikaal blok zat al onder de peugeot SV50.. die ongeveer uit rond de begin 90er jaren op de markt is gekomen.. In een tijd dat opvoeren hip was, en daardoor erg mee speelde bij de goede omzetten die behaald werden door veel van deze onderdelen te verkopen..
Toen loonde het gewoon nog om voor elk gangbaar model een nieuwe cilinder op de markt te zetten.. Voor peugeot horizontaal was het eigenlijk een afgelopen zaak betreft opvoer onderdelen.. En kwam er al iets op de markt, dan was het eerder voor het luchtgekoelde blok ontworpen, omdat een AC cilinder goedkoper te produceren is dan een vloeistof gekoelde exemplaar. Ook storte de markt van opvoer onderdelen in en daardoor werd het niet meer intressant om nog iets voor peugeot horizontaal te ontwerpen. De fabrikanten die het wel deden, deden wellicht een poging in de hoop nog iets te kunnen verkopen, maar de markt was al te klein geworden om nog intressant te zijn om er nieuwe opvoer delen voor te ontwikkelen.

Top performances komt overigens uit dezelfde fabriek als de DR.. Alleen vind de eerste cilindertjes veel leuker lopen.

Dan denk je wellicht peugeot vertikaal ging toch nog langer door toen horizontaal er ook al was.. Ja dat klopt, maar de opvoer onderdelen waren toen eerder ook al aanwezig.. Cilinder verschillen niks betreft de EURO1 en de EURO 2 versie..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top