Jet-ski killswitch probleem

Henk_de_mol

Old skool member
Mensen, keb een probleem met jet-ski killswitch als ik knopje indruk valt scooter uit moet juist andersom zijn..
Hoe op te lossen? Draadjes omwisselen heb ik al geprobeerd, keb er 1 aangesloten op rode draad van CDI en andere gewoon massa.. Als scooter loopt en ik druk knopje in dan valtie uit.. Hij moet dus juist uitvallen als knopje niet ingedrukt is (als dop er dus nog opzit)...

Vaag.. Wie helpt mij??
 
Advertisement - register to remove this

Een invertor, nja, het kan ook gewoon simpeler. Je zet hem tussen cdi draad in, of je zet een draadje aan cdi-draad en het andere draadje aan massa. 1 van de 2 moet werken.
 
Rode draadje kan je doorknippen, maar op die manier kan je je cdi mollen... Beter dus extra draadje leggen die in contact staat met frame ofzo (met daar dus een schakelaar tussen).
 
ties: ook jij snap het niet, als je dus een draadje maakt aan die rode draad dan werkt hij dus omgedraaid (want die heb ik ook al voor aan/uit schakelaar).. Nu heb ik hem dus gewoon rechtstreeks tussen de rode draad gezet door die door te knippen en nu werkt hij wel (en scooter ook nog).. Het blijft 1 stroomkring dus ik snap niet waarom CDI kapot zou gaan..
 
Ok, waarom de CDI stuk zou kunnen gaan is mij ook niet geheeld duidelijk (echt n00b op electro gebied), maar ik kreeg dit van verschillende mensen te horen, o.a. van Jasper (MHR27) waar ik dit destijds uitgebreid mee besproken heb.
 
Back
Top